tiness Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Jeg har kjøpt en hvit jakke på mango, som ikke kan vaskes(merk:jeg har en datter på straks 2,så ikke så veldig smart)!! Den er laget av 64 % polyester, 32 % viskose og 4 % elastane og 100% polyester inni. Jeg googlet litt og da fant jeg en oversikt over hva de forskjellige stoffene kunne vaskes på, og alt kunne egentlig vaskes. Så hva kan skje, kan den krympe eller stoffet bli stygt? Legger ved link til bilde av jakken; http://shop.mango.com/NO/p1/women/clothing/coats/funnel-neck-coat/?id=23090084_OW&n=1&s=prendas.chaquetas&ident=0__0_1398535605211&ts=1398535605211 Please, kan noen gi meg noen gode råd! Jakken er en uke gammel, og allerede fått flere flekker
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Det er jo bare å prøve det. Det aller meste kan vaskes. Jakken er jo uansett ubrukelig om den er full i flekker så da kan du like så godt se om du kan redde den ved å vaske den. Jeg vasker alt mulig i maskin. Anonymous poster hash: abd1c...18f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Jeg tror jeg ville satset på lett håndvask med bruk av mild flekkfjerner. Evt alternativ flekkrens med bakepulver? Anonymous poster hash: 54d67...c36
Sunshine Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Jeg ville håndvasket flekkene med flekkfjerner og skylt av med lunket vann. Jakka kan miste fasongen hvis du tar den i maskinen (ser for meg at kraven blir stygg).
Thorn Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Jeg har tabbet meg ut og kjøpt klær som ikke kan maskinvaskes en del ganger. Jeg har endt opp med å ha samtlige plagg i maskina på finvask 30 grader ved behov, og det har alltid gått fint. Men så hater jeg å ha klær som ikke kan vaskes, og tenker at om jeg ikke kan vaske det i maskin kan jeg like godt kaste det. Så da er det verdt risken ved å forsøke maskinvask. (Dette gjelder da hverdagsklær, penklær som ikke kan vaskes leveres til rens.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå