Gjest Blubberella Skrevet 28. april 2014 #21 Skrevet 28. april 2014 For min del må gjerne menn lage egne quizer, dersom de synes det er morsomt (det hørtes nå usedvanlig kjedelig ut). Jeg foretrekker quizer der det finnes både kvinnelag, mannelag og blandingslag og med et bredt spekter av tema. Så langt har mine quizlag bestått av bare damer og vi har pleid å ligge innenfor de tre øverste plassene på resultatlista, og det til tross for flust av både rene mannelag og blandingslag. Vi har til og med slått rene mannelag som hadde flere deltakere enn oss. Poenget er vel mest å sørge for at deltakerne på et lag har litt forskjellige "spesialområder" sånn at man kan utfylle hverandre. 1
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 29. april 2014 #22 Skrevet 29. april 2014 Dersom en privat klubb har lyst å være fri fra jentelus og arrangere egne quizkvelder og karaokekvelder så er det da fritt frem. Du kan bli med i en frimurerlosje for eksempel, jeg tror de driver og synger litt. Dersom du begrunner det med at det er for å heve nivået da kvinner er mindre kunnskapsrike, så vil du jo selvsagt få reaksjoner. Du som er så kunnskapsrik burde egentlig klare å se grunnen til dette. Dog så er det ikke alltid en sammenheng mellom å vite hva som er den lengste elven i Europa og å faktisk være intelligent, så det er mulig du ikke klarer å resonnere deg frem til årsakene her. Du kan jo starte en gutteklubb selv, leie lokale privat og arrangere quizer. De fleste oppegående menn har dessverre ikke så mye mot jenter, så jeg vet ikke hvor populært det ville vært. Igjen så tror jeg det dessverre skorter litt på intelligensen din her, dersom du tror du har en god idé. Det beste alternativet er nok å tråle byens puber etter den quizen som er mest mulig pølsefest. Kanskje en sportsquiz på en skikkelig brun alkispub, eller quiz på homsebar kan være noe. Men det burde ikke være nødvendig å nevne at nivået på en quiz har mer med quizmaster, hvor populær quizen er og typen som frekventerer den. Ønsker du et høyt nivå så går du etter dette, ikke etter hvilket lokale som lukter mest balle. 4
Teeden Skrevet 29. april 2014 Forfatter #23 Skrevet 29. april 2014 Dersom en privat klubb har lyst å være fri fra jentelus og arrangere egne quizkvelder og karaokekvelder så er det da fritt frem. Du kan bli med i en frimurerlosje for eksempel, jeg tror de driver og synger litt. Dersom du begrunner det med at det er for å heve nivået da kvinner er mindre kunnskapsrike, så vil du jo selvsagt få reaksjoner. Du som er så kunnskapsrik burde egentlig klare å se grunnen til dette. Dog så er det ikke alltid en sammenheng mellom å vite hva som er den lengste elven i Europa og å faktisk være intelligent, så det er mulig du ikke klarer å resonnere deg frem til årsakene her. Du kan jo starte en gutteklubb selv, leie lokale privat og arrangere quizer. De fleste oppegående menn har dessverre ikke så mye mot jenter, så jeg vet ikke hvor populært det ville vært. Igjen så tror jeg det dessverre skorter litt på intelligensen din her, dersom du tror du har en god idé. Det beste alternativet er nok å tråle byens puber etter den quizen som er mest mulig pølsefest. Kanskje en sportsquiz på en skikkelig brun alkispub, eller quiz på homsebar kan være noe. Men det burde ikke være nødvendig å nevne at nivået på en quiz har mer med quizmaster, hvor populær quizen er og typen som frekventerer den. Ønsker du et høyt nivå så går du etter dette, ikke etter hvilket lokale som lukter mest balle. Jeg quizer ikke selv, så du kunne spart deg å prøve å sette meg på plass. At noen gidder å holde på med quiz er uforståelig for meg, men jeg ser det er blitt populært. Og siden det er rimelig lik interesse både blant kvinner og menn, så er det interessant å se hvordan reaksjonen fra kvinnene er hvis mennene bestemte seg for å ekskludere kvinner fra konkurranser, slik som kvinner ofte ekskluderer menn fra sine miljø. For eksempel supporterklubben "livergirls" og andre slike typiske påfunn, der kvinner valser inn i allerede eksisterende miljø og lager sitt eget eksklusive hjørnet, men samtidig står i bresjen for å nekte menn å gjøre det samme. Faktum er at det hadde blitt et helvtes leven hvis man begynte å ekskludere kvinner fra divers miljø og kalt det en herreklubb. Jeg regner med du ikke insinuerer at kvinnelige fotballsupportere i kvinneeksklusive klubber også er skaplesbiske og redd for guttelus, for kvinner må jo ha retten til sine egne hjørner og miljø å vanke i der menn skal holde seg unna.
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 30. april 2014 #24 Skrevet 30. april 2014 (endret) Jeg quizer ikke selv, så du kunne spart deg å prøve å sette meg på plass. At noen gidder å holde på med quiz er uforståelig for meg, men jeg ser det er blitt populært. Og siden det er rimelig lik interesse både blant kvinner og menn, så er det interessant å se hvordan reaksjonen fra kvinnene er hvis mennene bestemte seg for å ekskludere kvinner fra konkurranser, slik som kvinner ofte ekskluderer menn fra sine miljø. For eksempel supporterklubben "livergirls" og andre slike typiske påfunn, der kvinner valser inn i allerede eksisterende miljø og lager sitt eget eksklusive hjørnet, men samtidig står i bresjen for å nekte menn å gjøre det samme. Faktum er at det hadde blitt et helvtes leven hvis man begynte å ekskludere kvinner fra divers miljø og kalt det en herreklubb. Jeg regner med du ikke insinuerer at kvinnelige fotballsupportere i kvinneeksklusive klubber også er skaplesbiske og redd for guttelus, for kvinner må jo ha retten til sine egne hjørner og miljø å vanke i der menn skal holde seg unna. Jeg har ikke insinuert noe om din seksualitet. Jeg nevnte quiz på homseklubb, fordi jeg regner med det vil være en stor overvekt menn der. Som om homofili er en fornærmelse uansett. Grow up. Det finnes klubber og foreninger bare for menn arrangert privat, ikke kom her og si at menn nektes å gjøre det samme. Du vet jo åpenbart lite og ingenting om det. Jeg skjønner heller ikke hva som er så provoserende med en supporterklubb bare for kvinner som synger Liverpool-sanger sammen eller hva de nå gjør. Det er da nok av supporterklubber for Liverpool hvor menn er velkomne. Jeg regner med en del av dem er ganske så mannsdominerte, og at det er derfor noen kvinner følte de ville ha et fora. Det finnes bare en liten gruppe menn, som forøvrig garantert ikke er interesserte i å bli med i "livegirls" engang, som velger helt bevisst å reagere voldsomt på dette fordi dere griper etter halmstrå i debatten om at menn er så forfedelig undertrykket av den store, stygge kvinnen i dagens samfunn. Hvis det at dere ikke får bli med i en av de tusen supporterklubbene for Liverpool er den verste diskrimineringen dere opplever, så må jeg si at menn jammen har det bedre enn jeg trodde. Helt ærlig: Menn blir jo ikke diskriminert generelt i supporter-miljøet rundt fotball, jeg kan ikke se hvorfor dere fotballfans føler dere så urettferidg behandlet her. Jeg kjenner flere Liverpool-fans, og aldri hørt dem si noe om at dette er et kvinnedominert miljø hvor de føler seg diskriminert på kjønn. Storm i vannglass og sak blåst ut av proporsjoner av kvinnehatende menn som misbruker diskriminerings-begrepet til det snart ikke er noe igjen av det. Snart er det vel diskriminering at vi har dametoaletter også, med tampongautomater som ikke mannfolka får på sin do. Endret 30. april 2014 av Hooty McOwlface 4
Gjest Sabrina Skrevet 30. april 2014 #25 Skrevet 30. april 2014 Hva mener du? Alle vet jo at menn har mer kunnskap enn kvinner.Anonymous poster hash: f6204...49f Uuuh så kontrovesiell du er! 1
Gjest New_Girl Skrevet 30. april 2014 #26 Skrevet 30. april 2014 Jeg quizer ikke selv, så du kunne spart deg å prøve å sette meg på plass. At noen gidder å holde på med quiz er uforståelig for meg, men jeg ser det er blitt populært. Og siden det er rimelig lik interesse både blant kvinner og menn, så er det interessant å se hvordan reaksjonen fra kvinnene er hvis mennene bestemte seg for å ekskludere kvinner fra konkurranser, slik som kvinner ofte ekskluderer menn fra sine miljø. For eksempel supporterklubben "livergirls" og andre slike typiske påfunn, der kvinner valser inn i allerede eksisterende miljø og lager sitt eget eksklusive hjørnet, men samtidig står i bresjen for å nekte menn å gjøre det samme. Faktum er at det hadde blitt et helvtes leven hvis man begynte å ekskludere kvinner fra divers miljø og kalt det en herreklubb. Jeg regner med du ikke insinuerer at kvinnelige fotballsupportere i kvinneeksklusive klubber også er skaplesbiske og redd for guttelus, for kvinner må jo ha retten til sine egne hjørner og miljø å vanke i der menn skal holde seg unna. Dette var et labert forsøk, selv fra deg. 2
Teeden Skrevet 30. april 2014 Forfatter #27 Skrevet 30. april 2014 Jeg har ikke insinuert noe om din seksualitet. Jeg nevnte quiz på homseklubb, fordi jeg regner med det vil være en stor overvekt menn der. Som om homofili er en fornærmelse uansett. Grow up. Det finnes klubber og foreninger bare for menn arrangert privat, ikke kom her og si at menn nektes å gjøre det samme. Du vet jo åpenbart lite og ingenting om det. Jeg skjønner heller ikke hva som er så provoserende med en supporterklubb bare for kvinner som synger Liverpool-sanger sammen eller hva de nå gjør. Det er da nok av supporterklubber for Liverpool hvor menn er velkomne. Jeg regner med en del av dem er ganske så mannsdominerte, og at det er derfor noen kvinner følte de ville ha et fora. Det finnes bare en liten gruppe menn, som forøvrig garantert ikke er interesserte i å bli med i "livegirls" engang, som velger helt bevisst å reagere voldsomt på dette fordi dere griper etter halmstrå i debatten om at menn er så forfedelig undertrykket av den store, stygge kvinnen i dagens samfunn. Hvis det at dere ikke får bli med i en av de tusen supporterklubbene for Liverpool er den verste diskrimineringen dere opplever, så må jeg si at menn jammen har det bedre enn jeg trodde. Helt ærlig: Menn blir jo ikke diskriminert generelt i supporter-miljøet rundt fotball, jeg kan ikke se hvorfor dere fotballfans føler dere så urettferidg behandlet her. Jeg kjenner flere Liverpool-fans, og aldri hørt dem si noe om at dette er et kvinnedominert miljø hvor de føler seg diskriminert på kjønn. Storm i vannglass og sak blåst ut av proporsjoner av kvinnehatende menn som misbruker diskriminerings-begrepet til det snart ikke er noe igjen av det. Snart er det vel diskriminering at vi har dametoaletter også, med tampongautomater som ikke mannfolka får på sin do. Hahahahahah, jeg blir helt satt ut av arrogansen din. Du kan ikke mene det du skriver? Du insinuerer homofile tendenser blant menn som ikke deler ditt syn om at gutteklubber er kjedelig, og får meg til å virke homofobisk for å påpeke at du hyklersk nok ikke insinuerer lesbetendensene i "livergirls" gjengen. Det er diskriminerende når kvinner tillate seg å gjøre ting de ikke ville latt menn gjøre uten å protestere. Å arrangere en bankett med en liverpoollegende kun for de mannlige supporterne ville aldri gått, men dette gjorde livergirls, eller en annen jentegjeng i supportermiljøet tidligere i år. Jeg har lest mye av det du har skrevet før, og jo, du er en mannshater. Ikke nødvendigvis en som hater menn, men en som ikke ser på oss som likeverdige. En som ikke syns våre behov og ønsker skal stå like høyt som kvinners. Du argumenterer ikke mot kjønnslemlestelse av unge gutter, men du er raskt inne ved å fortelle oss hvor kvinnefiendtlige og bitre vi er, når vi påpeker at det er menn som diskrimineres i dette landet. Jeg gidder rett og slett ikke ta deg seriøst
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 30. april 2014 #28 Skrevet 30. april 2014 Hahahahahah, jeg blir helt satt ut av arrogansen din. Du kan ikke mene det du skriver? Du insinuerer homofile tendenser blant menn som ikke deler ditt syn om at gutteklubber er kjedelig, og får meg til å virke homofobisk for å påpeke at du hyklersk nok ikke insinuerer lesbetendensene i "livergirls" gjengen. Det er diskriminerende når kvinner tillate seg å gjøre ting de ikke ville latt menn gjøre uten å protestere. Å arrangere en bankett med en liverpoollegende kun for de mannlige supporterne ville aldri gått, men dette gjorde livergirls, eller en annen jentegjeng i supportermiljøet tidligere i år. Jeg har lest mye av det du har skrevet før, og jo, du er en mannshater. Ikke nødvendigvis en som hater menn, men en som ikke ser på oss som likeverdige. En som ikke syns våre behov og ønsker skal stå like høyt som kvinners. Du argumenterer ikke mot kjønnslemlestelse av unge gutter, men du er raskt inne ved å fortelle oss hvor kvinnefiendtlige og bitre vi er, når vi påpeker at det er menn som diskrimineres i dette landet. Jeg gidder rett og slett ikke ta deg seriøst Du forventer tydeligvis ikke å bli tatt særlig seriøst selv heller Beklager at jeg irriterte deg såpass at du mistet helt fotfestet og postet årets dummeste innlegg, jeg syntes faktisk ikke jeg var så krass denne gangen. Og er det noen som argumenterer for kjønnslemlestelse av gutter, nå? Jeg er tilnærmet anti-religiøs og har ekstremt sterke meninger om akkurat dette, og har også diskutert det flere ganger på forumet og i virkeligheten, så kom ikke her og si hva jeg gjør og ikke gjør, det sier jo seg selv at akkurat det vet du iallefall ikke en dritt om. Men du sikter vel til en tråd som er her nå, jeg så en i går og den ble startet av en idiot med kvinnehater-agenda (deg, kanskje?), så det gadd jeg ikke. Selv er jeg sterkt mot omskjæring av begge kjønn, så jeg gidder ikke involvere meg i en latterlig "hva er best/verst av penis og vagina"-debatt. Hvor feil perspektiv er det mulig å ha, liksom. 3
Teeden Skrevet 30. april 2014 Forfatter #29 Skrevet 30. april 2014 Du forventer tydeligvis ikke å bli tatt særlig seriøst selv heller Beklager at jeg irriterte deg såpass at du mistet helt fotfestet og postet årets dummeste innlegg, jeg syntes faktisk ikke jeg var så krass denne gangen. Og er det noen som argumenterer for kjønnslemlestelse av gutter, nå? Jeg er tilnærmet anti-religiøs og har ekstremt sterke meninger om akkurat dette, og har også diskutert det flere ganger på forumet og i virkeligheten, så kom ikke her og si hva jeg gjør og ikke gjør, det sier jo seg selv at akkurat det vet du iallefall ikke en dritt om. Men du sikter vel til en tråd som er her nå, jeg så en i går og den ble startet av en idiot med kvinnehater-agenda (deg, kanskje?), så det gadd jeg ikke. Selv er jeg sterkt mot omskjæring av begge kjønn, så jeg gidder ikke involvere meg i en latterlig "hva er best/verst av penis og vagina"-debatt. Hvor feil perspektiv er det mulig å ha, liksom. I din verden eksisterer det bare to typer mennesker. Normale og weirdos, der samtlige som ikke støtter opp om flertallets vedtatte holdninger og meninger puttes automatisk i denne weirdo båsen din. Derfra og ut lukker du bare ørene og gjør ditt for å harselere med dem, noe du antageligvis har gjort siden førskolen, og derfor har en så snever, bastant og politisk korrekt overbevisning da ingen andre ideer enn de som automatisk appellerte til deg har fått trenge gjennom. Jeg sikter til dine mange innlegg angående menn, kvinner, feminisme og likestilling. Du er så overbevist om at feminisme og likestilling går sammen ,og du anklager de som er imot feminisme, men for likestilling, for å være uopplyste, når holdningene dine i høyeste grad kommer av lite refleksjon og mange absolutte sannheter som kan virke fornuftig for de som ikke har brukt særlig tid på å tenke gjennom feminisme og hva det står for. Blant annet hevder du at det finnes såpass mange ulike oppfatninger av feminisme at man er nødt til å HØRE på hver enkelt feminist før man konkluderer med hva deres meninger er. Dette er en typisk feminsitsk og feilslått grunntanke, der du mener at de med en agenda skal måtte lyttes til og høres på, i stedet for å få andre til å ville høre på samt forfekte meningene sine klart og tydelig. Og dobbeltmoralsk nok så gjelder ikke dette premisset for dine meningsmotstandere, da vi selvfølgelig bare er bitre menn som ikke forstår hva feminisme er. Hadde du vært opptatt av likestilling og likeverd så hadde du ikke identifisert deg med et ord som tydelig benyttes av de som er i mot nettopp det. Du innbiller deg også at antifeminister bare er lei av rødstrømper og ottarmedlemer, og derfor ikke gidder å sette seg inn i hva "egentlige" feminister mener, og selv om kanskje de mest radikale provoserer frem opposisjonen, så ga det meg også innsikt i moderat feminisme og de mange manglene med det. Det er fortsatt et ensidig fokus på kvinner posisjon, og det er en verdensbilde sett fra kvinners perspektiv. Gjerne underutdannede og uopplyste kvinners perspektiv, der de ikke ser at selv om hun ikke har stort flere muligheter enn å være i hjemmet, så har ikke mannen hennes stort andre muligheter enn å jobbe hardt i en gruve 6 dager i uken, sett fra et tradisjonelt perspektiv som feminismen egentlig er bygd på. Og ingen feminist evner å se at det kanskje var diskirminerende mot menn, ja menn(!), at deres stemmerett gjorde dem strids - og arbeidspliktige, mens kvinner ikke hadde slikte plikter bundet til stemmeretten sin. Du har også påstått at i stedet for å kjempe og sutre mot kvinners "rettigheter", så burde vi gå sammen om å kjempe for våre egne. Igjen, et typisk feminstisk perspektiv uten gangsyn. Kvinner har ikke kjempe frem kvinners rettigheter, menn og kvinner har kjempet de frem. Det var ikke kvinner mot menn, det var menn og kvinner sammen om dette, og så fort det bli gjort mulig gjennom teknologi og infrastruktur, ble tilpasset man samfunnet slik at kvinner skulle ha samme muligheter som menn. Men menn derimot blir henvist til seg selv når vi drøfter våre saker på agendaen. Feminister ser på det som menns egen oppgave å gjøre noe for menn, selv om kvinners rettigheter vant frem gjennom samarbeid. Igjen, de mennene som er enig med din form for feminisme eller annen form, er menn som aldri har følt noe behov for å tenke videre gjennom hva feminisme faktisk er. De svelger med en selvfølge at kvinner står svakere i samfunnet, og det appellerer ofte til egoet deres å tenke slik. Å være beskyttende, tøff, uselvisk og sterk overfor kvinner, mens all statistikk forteller oss at menn oftere havner i fengsel, på gaten, uten for utdanning, tar selvmord osv, og alt dette skal vi kjøpe at er selvforskyldt, i motsetning til at når kvinner ikke har like mange samfunnstopper, så er det diskriminering og diverse glasstak som er skyld i det. Og alt dette støtter du, arrogant, uten en tanke og hevder at det liksom er likestilling du er for. Når jeg vet som et faktum at feminisme bare er et ideologisk og politisk uttrykk for kvinnelig mentalitet, tankegang, perspektiv - ja, en slags sjåvinisme som ligger latent i kvinner fra naturens side. At det liksom ikke er så problematisk for menn å bli omskjært, fordi den ser jo penere ut, er mindre følsom så han varer lenger og gir dama mer tilfredstillelse, som igjen gir han mer seksuell glede. Om hun ikke mener nøyaktig dette, så har feministen som regel flust av andre holdninger som går på det samme, at å neglesjere menns egne ønsker og behov, er helt greit, for så lenge det gleder kvinnen så bør han å være fornøyd. Så hvis du har giddet å lese hele, og faktisk ikke lett etter måter du kan latterliggjøre meg på, så skjønner du kanskje hva jeg mener med at hvilken som helst form for feminisme er skadelig for menn og mannsfiendtlig, da det uansett neglesjerer totalt faktorer som avgjør menns livskvalitet for å sikre kvinners livskvalitet, og at den beste måten for menn å få likestilling på, er å bli kvitt feminisme og kvinnefavoriserende holdninger. Vi har nemlig likestilling ved lov, og det vil være langt mer rettferdig for eksempel å kutte kjønnspoeng ved de mange prestisjestudiene for kvinner, i stedet for å gi kjønnspoeng til menn ved flere lavprestisje og kvinnedominerte studier, stikk i strid med feministisk tankegang.
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 30. april 2014 #30 Skrevet 30. april 2014 (endret) I din verden eksisterer det bare to typer mennesker. Normale og weirdos, der samtlige som ikke støtter opp om flertallets vedtatte holdninger og meninger puttes automatisk i denne weirdo båsen din. Derfra og ut lukker du bare ørene og gjør ditt for å harselere med dem, noe du antageligvis har gjort siden førskolen, og derfor har en så snever, bastant og politisk korrekt overbevisning da ingen andre ideer enn de som automatisk appellerte til deg har fått trenge gjennom. Så feil kan man ta. Dersom jeg hadde delt verden i to på den måten som du bestemmer at jeg gjør, så hadde jeg definitivt satt meg selv i weirdo-båsen Kan du ikke heller argumentere, i stedet for å slenge ut påstander om hva jeg bedrev på førskolen? Du vinner aldri en debatt med sistnevnte. Ad-hominem-argumentasjon er tankefeil per definisjon. Jeg har ikke mot litt god gammeldags skitkasting altså, jeg vet bare ikke hva jeg liksom skal svare på det. Synes det er så kjedelig når folk ikke kan forholde seg til argumentasjon, vi diskuterte jo nettopp en sak, som jo var grunnen til at du lagde denne tråden, men den har du bare forkastet helt og begynner å dra frem alt det andre som irriterer deg ved meg, og generelt i livet. Ja, jeg har skjønt at du ikke liker feminisme, det ante meg nok fra første innlegget ditt Du trenger ikke ramse opp alle grunnene til at du gjør det, eller alt som er galt med feminisme, det er irrelevant for denne saken vi diskuterer. Prøv å se bort fra om jeg er feminst eller ikke, eller tilfeldigvis har fitte.. se saken. Se argumentene. Legg bort det irrasjonelle, bruk litt fornuft når du skal vurdere denne supporterklubben og dens konsekvenser, ikke bare følelser. Ørene mine er åpne dersom du vil komme med noen motargumenter, i stedet for påstander om mitt vesen. Eller påstander om feminisme generelt, jeg setter leiligheten min på at det ikke var en feminist som startet denne supporterklubben. Den type kjønnsdeling er ikke akkurat i den moderne feminismens ånd (selv om feminister er så mangt, og så mangt kaller seg feminister), og jeg er generelt ikke stor fan av inndeling basert på kjønnsorganer. Men må innrømme at akkurat en supporterklubb for jenter ikke er det aller verste jeg har hørt om i hele mitt liv.. Det finnes nok av diskriminering av menn der ute, jenter som liker å se foppall med andre jenter er ikke et eksempel på det. Det finnes turgrupper, cognacklubber, sjømannsforeninger, jaktlag, losjer osv for kun menn, og tilsvarende klubber bare for bare kvinner. Det er ikke diskriminering. Du leter og leter etter feil med feminisme, eller steder kvinner har flere fordeler enn menn, det er så ufattelig mye å ta av for å nære under misnøyen din med det motsatte kjønn, men dette er bare ikke en av de tingene. Sorry. Argumenter mot det dersom du er uenig, forklar meg hvor urettmessig behandlet Liverpools mannlige fans er, hvor lei de er seg fordi de er født med kuk i stedet for mus, fordi det ikke er noe som helst tilsvarende tilbud for dem, det er bare den kvinnelige Liverpool-fansen som får alt. Vis meg den Liverpool-fan som forbanner den dagen han ble født mann, gi meg tall på den store kvinnedominansen i fotball/supportermljøet. Endret 30. april 2014 av Hooty McOwlface 2
Teeden Skrevet 30. april 2014 Forfatter #31 Skrevet 30. april 2014 Så feil kan man ta. Dersom jeg hadde delt verden i to på den måten som du bestemmer at jeg gjør, så hadde jeg definitivt satt meg selv i weirdo-båsen Kan du ikke heller argumentere, i stedet for å slenge ut påstander om hva jeg bedrev på førskolen? Du vinner aldri en debatt med sistnevnte. Ad-hominem-argumentasjon er tankefeil per definisjon. Jeg har ikke mot litt god gammeldags skitkasting altså, jeg vet bare ikke hva jeg liksom skal svare på det. Synes det er så kjedelig når folk ikke kan forholde seg til argumentasjon, vi diskuterte jo nettopp en sak, som jo var grunnen til at du lagde denne tråden, men den har du bare forkastet helt og begynner å dra frem alt det andre som irriterer deg ved meg, og generelt i livet. Ja, jeg har skjønt at du ikke liker feminisme, det ante meg nok fra første innlegget ditt Du trenger ikke ramse opp alle grunnene til at du gjør det, eller alt som er galt med feminisme, det er irrelevant for denne saken vi diskuterer. Prøv å se bort fra om jeg er feminst eller ikke, eller tilfeldigvis har fitte.. se saken. Se argumentene. Legg bort det irrasjonelle, bruk litt fornuft når du skal vurdere denne supporterklubben og dens konsekvenser, ikke bare følelser. Ørene mine er åpne dersom du vil komme med noen motargumenter, i stedet for påstander om mitt vesen. Eller påstander om feminisme generelt, jeg setter leiligheten min på at det ikke var en feminist som startet denne supporterklubben. Den type kjønnsdeling er ikke akkurat i den moderne feminismens ånd (selv om feminister er så mangt, og så mangt kaller seg feminister), og jeg er generelt ikke stor fan av inndeling basert på kjønnsorganer. Men må innrømme at akkurat en supporterklubb for jenter ikke er det aller verste jeg har hørt om i hele mitt liv.. Det finnes nok av diskriminering av menn der ute, jenter som liker å se foppall med andre jenter er ikke et eksempel på det. Det finnes turgrupper, cognacklubber, sjømannsforeninger, jaktlag, losjer osv for kun menn, og tilsvarende klubber bare for bare kvinner. Det er ikke diskriminering. Du leter og leter etter feil med feminisme, eller steder kvinner har flere fordeler enn menn, det er så ufattelig mye å ta av for å nære under misnøyen din med det motsatte kjønn, men dette er bare ikke en av de tingene. Sorry. Argumenter mot det dersom du er uenig, forklar meg hvor urettmessig behandlet Liverpools mannlige fans er, hvor lei de er seg fordi de er født med kuk i stedet for mus, fordi det ikke er noe som helst tilsvarende tilbud for dem, det er bare den kvinnelige Liverpool-fansen som får alt. Vis meg den Liverpool-fan som forbanner den dagen han ble født mann, gi meg tall på den store kvinnedominansen i fotball/supportermljøet. http://www.vgtv.no/#!/video/67883/kvinnelige-supportere-slutt-aa-teste-oss-i-offside-regelen Dette er problemet mitt. En gjeng selvberettigede kvinner som tillater seg eksklusive møter og banketter kun for seg selv, samtidig som de våger å kritisere mennene og den eksisterende supporterkulturen. Hele spillet, hele kulturen er stort sett finansiert av menn som virkelig lever og engasjerer seg for det, og vanlig praksis blant supportere er faktisk å teste hverandres kunnskaper. Disse jentene vil ikke ha noe av det, "Ikke spør oss om offside-regelen" sier hun, samtidig som hun hevder at de er ekte supportere som virkelig brenner for å.....møte andre kvinner. Og massene syns dette er helt greit, det har intet å si at en liverpoollegende, som gutta sikkert har sett opp til siden de var små, bookes for en jentegjeng som er en slag utbryter av en ellers fin supporterkultur som har finansiert akkurat slike legender, og under mottoet "football is for everybody", så ekskluderer man selvfølgelig av kjønn. Og hvor mange av disse jentene tror du ikke vil hevde at de identifiserer seg med feminisme når det gjelder? Du tror ikke mange av disse sikkert er i mot reservasjonsretten eller gledelig tar del i kvinnedagen for all den "diskrimineringen" de liksom møter. I Tyrkia stengte man en fotballkamp for menn, og fylte stadionen med kun kvinnelige supportere pga fotballpøler. Kan du se for deg reaksjonene hvis man ekskluderte kvinner fra kjøpesenteret fordi noen få blir helt ville og lager bråk og krangel for å få hendene sine på de varene de skal ha? Det handler ikke om at jeg nødvendigvis har noe behov for å være i en kvinnelig supporterklubb, men at hver gang et mannsdominert miljø når massene, så lager kvinner sine egne hjørner og grupperinger, kritiserer eksisterende normer og regler og bryter opp kulturen mer eller mindre samtidig som de kritiserer og er utakknemlig over de innretningene mange av disse miljøene gjør for å appellere mer til kvinnene. Samtidig som det blir ståhei så fort noen menn lager sin egen utbryterkultur som kvinner ikke får delta på, eller en som generelt bare er veldig mannsorientert. Det er liksom alltid feil i kvinners øyne at en kultur er mannspreget eller mannsorientert. Matchokultur er på en måte et feilkonsept som må forandres, og kvinner slipper unna med å forandre på mannsorienterte kulturer og miljø hele tiden, samtidig som de klarer og krever å få holde på sine kvinneeksklusive ønsker og behov. Kan du forstå missnøyen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå