Gå til innhold

Quizkvelder bare for menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo blitt så populært med quiz, men sett at man ønsket å fokusere på nivået og derfor ekskluderte kvinner fra å bli med, hvordan hadde reaksjonene vært? Leste nettopp ukeadressa om "livergirls" supportergjeng som skulle på jentekveld til Anfield. De har jo sin lille supporterklubb eksklusivt for kvinner, så da må jo kafeeiere og quizforkjempere få lov til å ha en quizkveld kun for menn da? Kom også over et lite innlegg om at de stakkars livergirlsene hadde opplevd grov diskriminering på siden sin da noen få hadde skrevet at de hørte hjemme på kjøkkenet stakkar, men at de bryter diskrimineringsloven, nei det er ikke så fryktelig farlig? Men tilbake til spørsmålet, hadde dere kvinner godtatt at menn opprettet sine egne quizligaer og karaokekvelder kun for menn?

Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvis det var i tillegg til felles quiz og karaoke så. Hadde syntes det var synd hvis en pub/bar/utested hadde utelukkende arrangert for menn.

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet (endret)

Hadde de derimot sagt at de ville arrangere quiz kun for menn for å "heve nivået", hadde jeg nok rynket på nesen.

Endret av New_Girl
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde de derimot sagt at de ville arrangere quiz kun for menn for å "heve nivået", hadde jeg nok rynket på nesen.

Hva mener du? Alle vet jo at menn har mer kunnskap enn kvinner.

Anonymous poster hash: f6204...49f

Skrevet (endret)

Det er jo bare for en gjeng med mannfolk å lage en klubb og leie lokale. Men hadde nok syns det var merkelig om et utested en fredagskveld kun slapp inn menn, eller nekte kvinner å være med på en quiz utestedet hadde arrangert.

Det er forskjell på at utestedet arrangerer og at en klubb med medlemmer gjør det.

Endret av Kjempeliten
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får satse på quiz på homsebar, slik at du kommer sammen med likesinnede.

Anonymous poster hash: d783e...25e
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er jo blitt så populært med quiz, men sett at man ønsket å fokusere på nivået og derfor ekskluderte kvinner fra å bli med, hvordan hadde reaksjonene vært? Leste nettopp ukeadressa om "livergirls" supportergjeng som skulle på jentekveld til Anfield. De har jo sin lille supporterklubb eksklusivt for kvinner, så da må jo kafeeiere og quizforkjempere få lov til å ha en quizkveld kun for menn da? Kom også over et lite innlegg om at de stakkars livergirlsene hadde opplevd grov diskriminering på siden sin da noen få hadde skrevet at de hørte hjemme på kjøkkenet stakkar, men at de bryter diskrimineringsloven, nei det er ikke så fryktelig farlig? Men tilbake til spørsmålet, hadde dere kvinner godtatt at menn opprettet sine egne quizligaer og karaokekvelder kun for menn?

Hvis du mener at jentesupportergjengen reserverer et helt utested, så er det selvsagt greit at en guttequizklubb gjør det samme. Det er opptil kafeeierne om de synes det er greit med en ren guttekveld eller ikke, akkurat som enkelte kafeeiere neppe vil ha en hel gjeng fra FrP eller Rødt.

Det er litt barnslig å tro at dere menn er så bedre, så jeg og en hel del menn jeg kjenner hadde sett på dere som en gjeng hovenbleier. Men det er jo verst for dere. Quizlaget mitt har vunnet tre ganger på rad denne våren, og vi er to menn og tre kvinner.

Anonymous poster hash: 288fc...7be

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg er mye på quiz, og det er et faktum at rene jentelag gjør det elendig mens rene guttelag ofte vinner. Og med blandingslagene som gjør det godt er det som regel overvekt av menn.

Man ser jo det her på kvinneguiden, de trådene det er flest innlegg i handler om Paradise Hotel eller bloggere. Sier litt om hva damer får med seg om hva som skjer i verden.

Og selvsagt finnes det enkeltkvinner som kan mer enn de fleste menn, på samme måte som det finnes damer som tar over 200 kg i benkpress og som dermed er sterkere enn de fleste menn, men det hører altså til unntakene.

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

Quizlaget mitt har vunnet tre ganger på rad denne våren, og vi er to menn og tre kvinner.

Like relevant som å nevne Hildeborg Hugdal som argument for at kvinner et sterkere enn menn.

Skrevet (endret)

Jeg er mye på quiz, og det er et faktum at rene jentelag gjør det elendig mens rene guttelag ofte vinner. Og med blandingslagene som gjør det godt er det som regel overvekt av menn.

Og dette kan ikke ha noe som helst med at quizmaster ofte er mann, og spørsmålene derfor ofte er lettere for menn?? Har vært mye på quiz rundt i Oslo, og vårt rene jentelag gjør det veldig bra noen steder, og elendig andre. Alt avhenger av quizmaster!

Endret av ninuska_
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Man ser jo det her på kvinneguiden, de trådene det er flest innlegg i handler om Paradise Hotel eller bloggere. Sier litt om hva damer får med seg om hva som skjer i verden.

Og selvsagt finnes det enkeltkvinner som kan mer enn de fleste menn, på samme måte som det finnes damer som tar over 200 kg i benkpress og som dermed er sterkere enn de fleste menn, men det hører altså til unntakene.

Du er ikke spesielt glup til å hevde at du er glup.

Min erfaring er at det ikke er noen forskjell på rene jentelag, rene guttelag og blandingslag. Det kommer an på så mye, blant annet quizmaster.

Og hvis du trekker slutninger om kvinner generelt basert på det du ser her på kvinneguiden, da tror jeg at jeg skal spare deg for en generalisering av menn utfra de mennene som vanker her.

Jeg synes du skal starte denne gutteklubben din, jeg. Bare lov meg at du utelukkende quizer med disse gutta, for en av ditt kaliber vil jeg helst slippe å møte ute.

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Gjest New_Girl
Skrevet (endret)

Det er jo en grunn til at det alltid bare er en (innkvotert) kvinne på lagene på Quizdan, og hun aldri vinner.

Anonymous poster hash: 2e61c...ff2

Det kan jo ha en sammenheng med at quizdan er ulidelig kjedelig og pretensiøst, og kvinner styrer derfor unna :) Endret av New_Girl
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporinger.

ninuska_, mod

Endret av ninuska_
Skrevet (endret)

Mange har tydeligvis veldig hardt for å innse at det er mange områder hvor menn presterer bedre (og vice versa). Det er helt klart "in" å gjenta til seg selv og andre at kvinner er like gode som menn i alt helt til løgnen blir "sannhet" (må vel slenge på "vice versa" her også for å unngå lynsjestemning), selv om det åpenbart ikke stemmer.

http://www.norgesquizforbund.no/index.php?location=NO2014_res

http://www.worldquizzingchampionships.com/results/archive/wqc2013/

Endret av meh
AnonymBruker
Skrevet

Er jo blitt så populært med quiz, men sett at man ønsket å fokusere på nivået og derfor ekskluderte kvinner fra å bli med, hvordan hadde reaksjonene vært?

Kommer an på hvordan det ble fremstilt. Hvis de uttrykte seg like diplomatisk som deg med at "kvinner bes holde seg unna da vi krever en viss intelligens", så ville det sikkert blitt reaksjoner. Hvis man derimot valgte ut de mest kunnskapsrike og det viste seg å være flest eller bare menn, ville neppe noen reagert.

Anonymous poster hash: 62c09...6f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det ikke skal være greit for en gjeng menn å ekskluder kvinner, mens kvinner kan ekskludere menn stadig vekk. Slik om "livergirls" og andre kvinnelige "supportergjenger" som begynner å innta fotballverdenen.

AnonymBruker
Skrevet

Du får satse på quiz på homsebar, slik at du kommer sammen med likesinnede.

Anonymous poster hash: d783e...25e

Så kvinnegymene er lesbeorgier altså?

Anonymous poster hash: 6da33...8c3

Skrevet

Hva mener du? Alle vet jo at menn har mer kunnskap enn kvinner.

:skratte::skratte::skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det ikke skal være greit for en gjeng menn å ekskluder kvinner, mens kvinner kan ekskludere menn stadig vekk. Slik om "livergirls" og andre kvinnelige "supportergjenger" som begynner å innta fotballverdenen.

Hvem har sagt at det ikke er greit med eksklusive manneklubber? Loven om likestilling gjelder ikke private foreninger a la supportergjenger såvidt jeg vet.

• Liker 2
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Og så går alle sammen på den samme fotballkampen. Om du har lyst til å arrangere et herrelag til å delta i samme quiz som andre lag, så må det selvsagt også være greit!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...