AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Mange sier: det er bare å skaffe seg jobb, og det er lett. Men jeg synes ikke at det er lett. Jeg søker og søker, men får ikke jobb. Har kun en deltidsjobb i butikk, men kan tenke meg en kombinasjonsjobb, eller helst heltidsjobb. Er det andre som har følt at det er vanskelig å få seg en jobb, selv i butikk? Anonymous poster hash: 02609...06b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Jeg mener det er like enkelt som å finne deltidsjobb -- det tar tid, men det er ikke såå vanskelig. Fast jobb er derimot vanskeligere å få, enn vikariat. Anonymous poster hash: f5512...2a8 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 jeg sleit lenge med at jeg ikke fant jobb. å så fant jeg ut at jeg skulle ta en råsjangs og søke på jobb utenfor "mitt område". endte opp med at jeg flyttet 4 timer unna for å få 100 % stilling med ansvar, i motsetning til den fillejobben jeg hadde i en butikk med kanskje 2 vakter i uka. Anonymous poster hash: c1aad...ced 2
missdior Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Jeg syns det er kjempevanskelig. Er få jobber jeg er ordentlig kvalisert for, og resten er seriøst deltidsjobber. 1
Gjest Ciegus Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Før jeg fikk utdanning greide jeg overhodet ikke å finne fulltidsjobb, så det er ikke veldig enkelt nei. Men har man litt tid på seg bør det gå greit, med mindre man er bundet til en plass med dårlig jobbmarked. 1
Chandera Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Alt handler bare om å få en fot innafor. Jeg har en utdannelse, men gikk lei det yrke. Jeg fikk en sommerjobb i et bofellesskap og siden har jeg blitt tilbudt vikariater og fast stilling. Har forsåvidt en 25% fast stilling, men det er pga. at jeg går på skole. Hvorfor ikke bare søke på noe? Om du ikke får fast jobb vil du i det minste få erfaring fra diverse og dermed mer attraktiv i jobbmarkedet.
kråkefjas Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Mange sier: det er bare å skaffe seg jobb, og det er lett. Men jeg synes ikke at det er lett. Jeg søker og søker, men får ikke jobb. Har kun en deltidsjobb i butikk, men kan tenke meg en kombinasjonsjobb, eller helst heltidsjobb. Er det andre som har følt at det er vanskelig å få seg en jobb, selv i butikk? Anonymous poster hash: 02609...06b Som han over sier handler alt om å få en fot innafor. Dersom du gjør en god nok jobb så vil du få fulltid der du er nå når det skulle bli ledig.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Butikken jeg jobber har heltidsstilling med låseansvar ledig nå. Litt nord for Oslo. Anonymous poster hash: 11c86...f7a
Gjest Bud Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Nå kan jeg kun snakke av egen erfaring. Har fått tilbud om alle jobbene jeg har søkt på, 1 deltidsjobb og 4 heltidsjobber, unntatt én... Det er neppe slik at du kan stikke hodet innom døra slafsende på en tyggis med hendene i lomma og forvente at du får jobben, men i et land som Norge vil de fleste som VIL jobbe få en jobb.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Jeg har aldri ikke fått en stilling jeg har søkt på. Hun eneste jeg vet om som har problemer med å få seg jobb/heltidsjobb, er en spik spenna gal dame som jeg skjønner godt hvorfor ingen ansetter. Så jeg er nok en av de som "tar litt lett på det" og tenker "men bare få deg en jobb da..." Anonymous poster hash: 6c337...c96 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Jeg var fersk på jobbmarkedet i 2008/2009... så jeg tar definitivt IKKE lett på det Søkte blant annet en lavere stilling innen offentlig saksbehandling, der var det over 500 søkere til stillingen. Den jobben jeg til slutt fikk, i en organisasjon, hadde 110 søkere. Det var helt ekstremt vanskelig, men jeg fikk jobb da også. Og hadde jeg vært desperat hadde nok jobbsøkingen tatt kortere tid, men jeg var ute etter en jobb jeg kunne ha i mange år og var derfor litt mer kresen. Dette varierer nok fra bransje til bransje. Innen helsevesenet er det jo et stadig problem med ufrivillig deltid. Men sånn generelt har jeg ikke inntrykk av at det er vanskeligere å få heltidsjobb enn deltidsjobb. Snarere omvendt... Ikke gi opp, TS. Før eller siden finner du en jobb du ønsker deg. Fortsett å søk, selv om det er kjipt med avslag! Anonymous poster hash: 778c5...da5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Ja, syntes egentlig det er kjempeenkelt. De av dem som jeg kjennes som sliter er det noe med... De har "ekstreme," "rare" personligheter eller store hull på CVen. Men for helt vanlige oppegående voksne mennesker mennesker er det ganske enkelt ja. Anonymous poster hash: afcf4...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå