Gjest Sanne__ Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Murg Tikka Masala 275,- En publikumsfavoritt hvor saftige marinere og tandoori grillede kyllingstykker kokes i en lekker saus bestående av krydder, fløte, yoghurt og tomatsaus med innslag av mange ulike krydder og urter og cashew nøtter.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Er det det samme som Tikka Masala? Har spist det flere ganger, men har ikke opplevd å få cashewnøtter i. Anonymous poster hash: 887ca...9a6
Sura Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Et kjapt googlesøk viser utallige oppskrifter på retten du søker. Hvorfor googler du ikke før du spør? 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 En ganske omstendelig oppskrift på tikka masala finner du her. Jeg har prøvd den, og den er veldig god. http://kokebokprosjektet.com/2010/11/28/den-eneste-sanne-og-opplyste-vei-mot-den-rette-chicken-tikka-masala/ Anonymous poster hash: f50ea...fd5
Gjest Sanne__ Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 En ganske omstendelig oppskrift på tikka masala finner du her. Jeg har prøvd den, og den er veldig god. http://kokebokprosjektet.com/2010/11/28/den-eneste-sanne-og-opplyste-vei-mot-den-rette-chicken-tikka-masala/ Anonymous poster hash: f50ea...fd5 Mange takk
Gjest Sanne__ Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Et kjapt googlesøk viser utallige oppskrifter på retten du søker. Hvorfor googler du ikke før du spør? Ikke alle oppskrifter er like gode, men den jeg fikk på Mother India var fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Et kjapt googlesøk viser utallige oppskrifter på retten du søker. Hvorfor googler du ikke før du spør? Kanskje fordi hun lurte på om det var forskjell på Murg Tikka Masala og Tikka Masala? Anonymous poster hash: 887ca...9a6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Ikke alle oppskrifter er like gode, men den jeg fikk på Mother India var fantastisk! Fikk du oppskrift derfra eller matrett derfra? Anonymous poster hash: 887ca...9a6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Ikke alle oppskrifter er like gode, men den jeg fikk på Mother India var fantastisk! De har god mat der ja, men jeg er enig i at dette kunne du googlet deg frem til selv. Føler noen ganger at folk bruker KG for å få andre til å lete på nettet for dem. Anonymous poster hash: ee19f...d57 3
Gjest Emera Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 De har god mat der ja, men jeg er enig i at dette kunne du googlet deg frem til selv. Føler noen ganger at folk bruker KG for å få andre til å lete på nettet for dem. Anonymous poster hash: ee19f...d57 Ja huffameg, det er et tung byrde å hjelpe folk til å finne noe de leter etter...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Ja huffameg, det er et tung byrde å hjelpe folk til å finne noe de leter etter... Det skal utrolig liten innsats til for å skrive inn noen ord i en søkemaskin, så ja, jeg synes det er ganske unødvendig med alle disse "hjelp meg å google"-trådene. Hvis folk klarer å logge seg på internett klarer de også å søke selv. Anonymous poster hash: ee19f...d57 2
twirlX Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 rettene blir sjelden som på indisk restaurant når du lager hjemme - man kan få til gode kopier,men sjelden akkurat like høy kvalitet da de som oftest bruker tandooriovn når de steker selve kyllingen til retten (Y)
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 Murg betyr kylling. Anonymous poster hash: ff3cd...854
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Det skal utrolig liten innsats til for å skrive inn noen ord i en søkemaskin, så ja, jeg synes det er ganske unødvendig med alle disse "hjelp meg å google"-trådene. Hvis folk klarer å logge seg på internett klarer de også å søke selv. Anonymous poster hash: ee19f...d57 Dersom du går igjennom Mat og drikkeforumet så vil du se mange spørsmål som starter med "Din beste oppskrift på" - alt mulig, kjøttdeigsaus, luftige boller, grove brød osv. Det er ikke unaturlig å spørre andre om de har funnet en vellykket oppskrift på en matrett. Det er det ts spør om i hovedinnlegget, selv om hun ikke har skrevet "tips til" eller "beste oppskrift på". Det må jo være lov å spørre om erfaringer på ukjente oppskrifter, der er jo så mye forskjellig der ute. Anonymous poster hash: 887ca...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Kanskje du kan prøve en av disse? Vi prøvde den Tikka Masalaen til Saritas og det var en skuff i forhold til det kitet fra Toro som jeg kan anbefale TS dersom hun vil gjøre det enkelt. Der følger med en ris også som er kjempegod. Man trenger bare kyllingfilet utenom. Den blir skikkelig god: http://www.toro.no/produkter/middag/Indisk_tikka_masala Men folk liker sikkert forskjellige ting Husk naanbrød til! Toro sine er best! De må være skikkelig varme Anonymous poster hash: 887ca...9a6 2
Brunhilde Skrevet 29. april 2014 #17 Skrevet 29. april 2014 Vi prøvde den Tikka Masalaen til Saritas og det var en skuff i forhold til det kitet fra Toro som jeg kan anbefale TS dersom hun vil gjøre det enkelt. Der følger med en ris også som er kjempegod. Man trenger bare kyllingfilet utenom. Den blir skikkelig god: http://www.toro.no/produkter/middag/Indisk_tikka_masala Men folk liker sikkert forskjellige ting Husk naanbrød til! Toro sine er best! De må være skikkelig varme Anonymous poster hash: 887ca...9a6 Jeg har ikke prøvd, så dem bare på butikken en dag, og hvis de ikke er gode er det jo ingen vits i heller. Takk for tilbakemelding. Men du, hjemmebakte naanbrød er best, ti ganger bedre enn Toro sine! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå