Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jenter! Må på forhånd beklage hvis det finnes flere slike forumtråder allerede, da tar jeg gjerne i mot link, så kan jeg fjerne denne :)

..Jeg sitter å prøver å undersøke litt rundt vognvalg. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss Emmaljunga, basert på resultater og at den er nokså robust.

Vi skal ikke handle inn enda, men det er greit å titte litt først. Føler ikke at en liten trilletur i butikken forteller hvordan den er ute i forskjellig føre. ;)

Vi trenger en modell som fungerer godt i snø, da vi har termin i november. Det vil si at de 5 første månedene vil det være snøføre (her vi bor er det ekstremt mye snø, og vi bor ved grusvei, så det kan bli litt slaps også, når vi ikke er i sentrum/ved asfalt)

.. Er det noen av dere som har erfaringer med noen av Emmaljunga vognene som egner seg godt på snøføre, eller som dere synes fungerer overalt?
Vil gjerne ha litt robuste hjul, 4, ikke 3. Stoff eller skinn? Hva er best i forhold til møkk og rengjøring?

Hvis dere mener at Emmaljunga er helt feil valg, så kom gjerne med andre forslag, så skal vi se på det også. Vi er bare kjent med Emmaljunga og hva andre har anbefalt (har enda ikke fått noen andre anbefalinger..)

Hilsen studenten og mannen!

Endret av studenten
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk anbefalt Emmaljugna Mondial Duo på begge vognbutikkene vi har vært, med et stort understell med 4 fastlåste hjul med gode spor i. Min søster hadde også denne vognen, og jeg trilla en del med den i vinterbyen Kongsberg og den gjorde jammen meg jobben sin :)
Men vi er som sagt best kjent med den, de på butikken sa også noe om at SIMOvognene er helt like emmaljugna, bare dyrere. (Syns ikke de simo-vognene vi fikk se var noe fin da men..)

Anonymous poster hash: 41bb7...f01
AnonymBruker
Skrevet

Vi har emmaljunga duo 2011, som er veldig lett å dra igjennom snøen :) 2012 modellen bør du styre unna, fordi den har ekstremt tungt understell og blir tung å dra med seg.

Anonymous poster hash: a2cdc...e0a
Skrevet

Vi fikk anbefalt Emmaljugna Mondial Duo på begge vognbutikkene vi har vært, med et stort understell med 4 fastlåste hjul med gode spor i. Min søster hadde også denne vognen, og jeg trilla en del med den i vinterbyen Kongsberg og den gjorde jammen meg jobben sin :)

Men vi er som sagt best kjent med den, de på butikken sa også noe om at SIMOvognene er helt like emmaljugna, bare dyrere. (Syns ikke de simo-vognene vi fikk se var noe fin da men..)

Høres ut som passende for føre her! Da skal vi skrive ned det, og sjekke ut den. Hvilken årsmodell var det?

Vi har emmaljunga duo 2011, som er veldig lett å dra igjennom snøen :) 2012 modellen bør du styre unna, fordi den har ekstremt tungt understell og blir tung å dra med seg.

Anonymous poster hash: a2cdc...e0a

Notert!!

Takk for tips. Visste ikke at det var så stor forskjell på samme type, bare årgang.. Enda mer å ta stilling til!

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som passende for føre her! Da skal vi skrive ned det, og sjekke ut den. Hvilken årsmodell var det?

Notert!!

Takk for tips. Visste ikke at det var så stor forskjell på samme type, bare årgang.. Enda mer å ta stilling til!

Regner med det var årets eller fjorårets modell. Hun sa det kom nye modeller til høsten en gang, men det gikk stortsett på fargene :)

Skrevet (endret)

Jeg har hatt emmaljunga duo Edge og den egner seg godt på vinterføre. TrIler også på gjørmete traktorveier, i fjæra mm og valgte nettopp denne vogna på grunn av at jeg hadde behov for en vogn som funket offroad.

Edit: var så godt fornøyd at erfaringene fra 2005 gjorde at jeg også satset på denne i 2012.

På nittitallet kjørte jeg to barn med en av de første kombivognene til simo og var godt fornøyd da også, til tross for at de ikke hadde lufthjul.

Endret av absinthia
Skrevet

Vi har emmaljunga city cross og er super fornøyd med det. Den er kjempe lett (12kg) i motsetning til mondialen på 20kg.

Vi bor i Finnmark med til tider mye snø, og har aldri hatt et problem. Har til og med jogget i nysnø med den. Kjempe fornøyd!

Vi har polar performance modellen, og da får man også såkalte TPU hjul, som funker som både luft og plasthjul :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har emmaljunga city cross og er super fornøyd med det. Den er kjempe lett (12kg) i motsetning til mondialen på 20kg.

Vi bor i Finnmark med til tider mye snø, og har aldri hatt et problem. Har til og med jogget i nysnø med den. Kjempe fornøyd!

Vi har polar performance modellen, og da får man også såkalte TPU hjul, som funker som både luft og plasthjul :)

Mondial veier ikke 20 kg, hvor har du det fra? Den jeg har veier rundt 12-13 kg.

Anonymous poster hash: a006f...13b

Gjest Solstråla88
Skrevet

Emmaljunga har desverre ikke polar performens utgavene lenger, de må kjøpes brukt

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med city cross på vinterføre. :) Vi har leatherette på bagdelen og det synes jeg var genialt i snøvær. Jeg brukte aldri regntrekket når det snødde for eks, og den er lett å vaske av. :) City cross understellet har dessuten kurv i helt trekk under og litt på sidene så det du har oppi der blir mer beskyttet fra snøen.

Skrevet

Tusen takk for alle tips!! :)
Da skal vi hvert fall undersøke litt rundt city cross, mondial duo og duo edge (hvis det er to ulike vogner da...hehe)

Hørtes veldig lovende ut det du nevner, Sunshine! Kanskje det blir vogn på oss etterhvert. :nigo:

Skrevet

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn-562.html

Ville gått inn på siden deres.For der kan du lese om alle, og velge hva du vil ha av forskjellig utstyr.

På Edge Duo Combi kan du velge hele 8 forskjellige understell f.eks.

Så det er mye å velge i, og du får fulll oversikt over tilbehør til hver enkelt vogn.

Å du kan sammenligne vognene med hverandre...

Skrevet

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn-562.html

Ville gått inn på siden deres.For der kan du lese om alle, og velge hva du vil ha av forskjellig utstyr.

På Edge Duo Combi kan du velge hele 8 forskjellige understell f.eks.

Så det er mye å velge i, og du får fulll oversikt over tilbehør til hver enkelt vogn.

Å du kan sammenligne vognene med hverandre...

Ja, jeg får gjøre det :)

Det er jo bare såå mye å sette seg inn i. Hvorfor må de ha 8 forskjellige understell :fnise:

Skrevet (endret)

Vi har Duo Edge fra 2012, og den har tålt mye uten å ta skade av det. Det første året måtte poden trilles timesvis hver dag, så vi har testet alt slags føre. Vogna fungerer også fint på jorder, på små skogsstier inni tett skog, grusvei, traktorveier. Eneste bakdelen med denne vognen er at den tar mye plass feks i bilen, og den er forholdsvis tung når man skal løfte den inn. Men jeg syntes aldri at det gjorde noe, og den er ikke SÅ tung. Kjenner flere som har City Cross, og den virker litt enklere å håndtere.

Edit: Vi har sportsunderstellet.

Endret av gullhjerte
Skrevet

Ja, jeg får gjøre det :)

Det er jo bare såå mye å sette seg inn i. Hvorfor må de ha 8 forskjellige understell :fnise:

I understelle er det snakk om forskjell på farge f.eks. Om man vil ha svart, hvit eller chrome, ellers er de 3 like.

Venninnen min fikk sjokk da hun skulle velge sin, og fant ut at det var så mye å velge i.

Når man ser 2 som begge sier de har en f.eks Edge Duo Combi, kan de se veldig ulike ut...

Skrevet

Mondial veier ikke 20 kg, hvor har du det fra? Den jeg har veier rundt 12-13 kg.

Var akkurat inne på emmaljunga sine sider, og den letteste kombinasjon på understell var 16,7 kg. Nesten 17 kg.

De andre lå rundt 20 kg. Og det er ikke medberegnet vogpose, stelleveske eller baby. Blir veldig mye etterhvert.

Skrevet

Emmaljunga har desverre ikke polar performens utgavene lenger, de må kjøpes brukt

Ser det nå:) Men nå er jo alt som var ekstra på polar performance ikke ekstra utstyr lengere, men standard, så det er jo egentlig ikke noe tap :)

Skrevet

Vi har Duo Edge fra 2012, og den har tålt mye uten å ta skade av det. Det første året måtte poden trilles timesvis hver dag, så vi har testet alt slags føre. Vogna fungerer også fint på jorder, på små skogsstier inni tett skog, grusvei, traktorveier. Eneste bakdelen med denne vognen er at den tar mye plass feks i bilen, og den er forholdsvis tung når man skal løfte den inn. Men jeg syntes aldri at det gjorde noe, og den er ikke SÅ tung. Kjenner flere som har City Cross, og den virker litt enklere å håndtere.

Edit: Vi har sportsunderstellet.

Dette er min erfaring også. Når det gjelder tyngde på vogna, så har en litt tyngre vogn jo den fordelen at man får styrket musklene bedre etter fødselen. Har aldri sett på dette som noe problem.
AnonymBruker
Skrevet

Var akkurat inne på emmaljunga sine sider, og den letteste kombinasjon på understell var 16,7 kg. Nesten 17 kg.

De andre lå rundt 20 kg. Og det er ikke medberegnet vogpose, stelleveske eller baby. Blir veldig mye etterhvert.

DUO S CHROME UNDERSTELL
DUO S BLACK UNDERSTELL
DUO S WHITE UNDERSTELL
DUO S CRYPTONITEUNDERSTELL
Vårt nye eksklusive Duo understell med svingbare hjul. Leveres med sporty og punkteringsfrie 310/230 mm lettvektshjul i alu-look. Sportsvognsdelen er vendbar og handtaket er justerbart i høyden. Romslig varekurv i tekstil. Veier kun 14,1 kg med bag.
Så nei. Og det andre argumentet ditt er ikke gyldig, for det gjelder jo alle vogner.

Skrevet

DUO S CHROME UNDERSTELL

DUO S BLACK UNDERSTELL

DUO S WHITE UNDERSTELL

DUO S CRYPTONITEUNDERSTELL

Vårt nye eksklusive Duo understell med svingbare hjul. Leveres med sporty og punkteringsfrie 310/230 mm lettvektshjul i alu-look. Sportsvognsdelen er vendbar og handtaket er justerbart i høyden. Romslig varekurv i tekstil. Veier kun 14,1 kg med bag.

Så nei. Og det andre argumentet ditt er ikke gyldig, for det gjelder jo alle vogner.

Oi, ja så ikke den siste :)

Men det har jo fremdeles noe å si dette med stelleveske ol. For det veier jo det samme uansett, og da har jo grunnvekta mye å si på hva du må skyve rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...