Gjest Blubbs Skrevet 26. april 2014 #1 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg har fått tilbud om å få 20 paller av en kollega, til å lage utemøbler. Men har nå fått beskjed av min mor at det er kun europaller som duger, mens engangspaller ikke duger. De vil knekke og er ikke verdt det. Noen som mener noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #2 Del Skrevet 26. april 2014 Moren din har helt rett. Anonymous poster hash: 3a1a6...33b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubbs Skrevet 26. april 2014 #3 Del Skrevet 26. april 2014 Så det er helt bortkasta å skulle lage utemøbler av vanlige paller, ikke europaller? Jeg vet ikke helt hvilke paller det er, har ikke spurt. Men kanskje siden jeg får de gratis så er det enkle engangspaller. Da europaller vel har pant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #4 Del Skrevet 26. april 2014 harry Anonymous poster hash: 2bb22...b8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåball Skrevet 26. april 2014 #5 Del Skrevet 26. april 2014 Min samboer sa det samme som din mor tidligere i dag(skal lage sofa selv), og han håndterer paller daglig i jobben. Du kan finne europaller som gis bort på finn(evt andre sider, om noen har forslag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 26. april 2014 #6 Del Skrevet 26. april 2014 Engangspaller kan jeg ikke skjønne at det er, de går jo i stykker og er så spinkle at det ikke er noen hensikt å bruke dem til noe annet enn ved. Spør kollegaen din du, men jeg tipper det er europaller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubbs Skrevet 26. april 2014 #7 Del Skrevet 26. april 2014 Takk. Jeg tok til å spurte henne, detvar europaller. Ville ikke mase, når hun er så grei å gir de til meg. Jeg vet det kanskje er litt harry, og alle har det. Men nå er jeg student med en liten deltidsjobb, og hadde såå lyst på utemøbler. Har ikke råd. Så da blir det paller. Og hive puter og lignende på. Håper det ikke er for mye stress og for dyrt, å male de. For det ser så fint ut. Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 26. april 2014 #8 Del Skrevet 26. april 2014 Det er en ganske stor jobb. Ei venninne lagde pallebord av to paller og de måtte pusses og males i flere omganger. Totalt sett kan det bli ganske kostbart for utstyr, maling og alle putene du skal ha oppå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #9 Del Skrevet 26. april 2014 Det er en ganske stor jobb. Ei venninne lagde pallebord av to paller og de måtte pusses og males i flere omganger. Totalt sett kan det bli ganske kostbart for utstyr, maling og alle putene du skal ha oppå. Hvis man ikke eer kresen på fargen, er det mulig hos noen fargehandlere å få kjøpt maling i feilblandede farger til sterkt rabbaterte priser. I tillegg, utgiften til puter trenger ikke å bli så dyr, dersom man får tak i på salg eller brukt eller evt syr selv. Anonymous poster hash: f2a72...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubbs Skrevet 26. april 2014 #10 Del Skrevet 26. april 2014 Ouch. Nå ble jeg en smule motløs. Er det snakk om en fryktelig krevende og tidtakende jobb? Noen som har peiling på hva en faktisk må gjøre? Jeg får 20 paller,som jeg tenkte å mekke til sofa + bord. Noen som kan estimere kostnad og tidsbruk for pussing og maling? Aldri gjort noe lignende før. Jeg har endel puter og pledd liggende. Så det ser jeg ikke på som den store kostnaden, men er litt bekymret for å skulle jobbe med pallene nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #11 Del Skrevet 26. april 2014 10 liter maling til innendørsbruk har vi betalt ca 800 kr for. Vet ikke om beis er dyrere. Så spørs jo hvor stor du skal lage den og hvor mye maling du trenger. Anonymous poster hash: 94b91...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #12 Del Skrevet 26. april 2014 Har en super pallesofa av europaller på verandaen! Ikke malt, og sparsommelig pusset, satt på hjul og skrudd sammen selvsagt. Tok meg et par timer max å sette det sammen! Det blir hva man gjør det til. Aldri noen som har fått flis eller noe av å sitte i dem, men madrassene bør gå litt utover kanten på pallene, og ikke omvendt! Madrasser er vanlige, billige sengemadrasser kjøpt på Jysk. Greit med litt tykkelse ellers blir det temmelig hardt å sitte på etter en stund. Har brukt hotellputer 70*100 bakerst langs veggene (min sofa har ingen rygg, bare veggene på verandaen..) slik at man kommer litt mer frem. Pallene er jo ganske brede. Foran de store putene er en rad med ulike små puter. Alle med putetrekk sydd av ulike stoffer! På madrassene har jeg dynetrekk som er sydd litt mindre. Greit å ta av å vaske! På bordet av paller har jeg et stort firkantet brett som går nesten ut til kantene. Alle elsker sofaen min, så jeg kom unna med temmelig lite arbeid på den! Sy putetrekkene tok litt tid da, men det tok jeg litt etter hvert. Kan tenke meg at maling av pallene tatt uendelig mye tid, men syns mine er finest i sin naturlige farge. Ikke så mye man ser av dem med hel madrass og masse puter uansett. Lykke til med prosjektet! Ville ikke brukt annet enn europaller! Anonymous poster hash: 7735f...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DysterPytten Skrevet 26. april 2014 #13 Del Skrevet 26. april 2014 Tror du må regne med en god del maling da pallene er tørre og vil suge til seg malingen. Kjøp den billigste hvitmalingen du finner til grunning slik at treverket blir mettet og mal den fargen du vil etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå