AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Jeg har en slekt som skjuler sannheten om et familiemedlem. Det er blitt fortalt løgner og det er gått så langt at jeg ser at familien egentlig har sviktet denne personen. Alt fordi de ikke klarer å takler situasjonen. Personen det gjelder døde for noen år siden og jeg ønsker å få avklart hva dette egentlig er. Hvor begynner jeg? Er det noen her som har vært igjennom det samme? Anonymous poster hash: e1620...0d4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Hvorfor kjempe for en død person, hva ønsker du å oppnå med det? Jeg har selv tatt kampen for en død person, jeg fant veldig mye, men det utløste den verste familiekrangelen vi noen gang har vært igjennom. Mange tårer, krangling og til og med vold utløste det. Var det verdt det? NEI. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Hvorfor kjempe for en død person, hva ønsker du å oppnå med det? Jeg har selv tatt kampen for en død person, jeg fant veldig mye, men det utløste den verste familiekrangelen vi noen gang har vært igjennom. Mange tårer, krangling og til og med vold utløste det. Var det verdt det? NEI. For min egen del, og fordi jeg vil vite. Resten av familien bryr jeg meg ikke så mye om, de er stort sett falske. Anonymous poster hash: e1620...0d4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Hvorfor kjempe for en død person, hva ønsker du å oppnå med det? Jeg har selv tatt kampen for en død person, jeg fant veldig mye, men det utløste den verste familiekrangelen vi noen gang har vært igjennom. Mange tårer, krangling og til og med vold utløste det. Var det verdt det? NEI. Og dessuten, du tok den kampen selv. Hvordan kan du skrive et slikt svar? Selv om det ble vondt for deg og din familie, behøver ikke det bety at det blir det for meg. Det er verre å gå her og vite at personen er behandlet urett hele sitt liv. Anonymous poster hash: e1620...0d4 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Du er vel egentlig bare nødt til å snakke med folk. Og kanskje snakke med nære venner av avdøde. Det kan tenkes at de har hørt den andre versjonen av historien. Anonymous poster hash: 8b351...482
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Samme her, men innser at det ikke vil lønne seg. Hva oppnår jeg? Har de ikke sagt sannheten før, så vil de neppe det når personen er død. Anonymous poster hash: 84c59...d95
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Samme her, men innser at det ikke vil lønne seg. Hva oppnår jeg? Har de ikke sagt sannheten før, så vil de neppe det når personen er død. Anonymous poster hash: 84c59...d95 Du oppnår visshet for deg selv ihvertfall. Jeg fant ut noe om mitt familiemedlem, og det førte til at jeg forsto mye bedre alt som har hendt og hvorfor JEG reagerer som jeg gjør. Anonymous poster hash: e1620...0d4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Og dessuten, du tok den kampen selv. Hvordan kan du skrive et slikt svar? Selv om det ble vondt for deg og din familie, behøver ikke det bety at det blir det for meg. Det er verre å gå her og vite at personen er behandlet urett hele sitt liv. Anonymous poster hash: e1620...0d4 Hva slags svar? Jeg sa bare hva som hendte med meg, sier ikke at det nødvendigvis hender med deg Til nærmere familie han er deg og til nærmere dødsdato det er, til lettere er det å finne ut hva som skjedde. Er det sansynlig at noen har papirene hans uten at de er brent eller kastet? Og hva er det du vil vite? Om alle bevis er borte, må du kontakte mennesker lenger ut i familien/vennekretsen. Du burde finne ut hvem de nærmeste vennene hans var og kontakte dem.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 For min egen del, og fordi jeg vil vite. Resten av familien bryr jeg meg ikke så mye om, de er stort sett falske. Anonymous poster hash: e1620...0d4 Forlat dem da, om du uansett bare har tenkt å grave i gamle sår for så og utløse hat og årelange konflikter må det vel være bedre å bare be dem om å dra rett til blokksberg? Anonymous poster hash: e310a...713 1
Zilas Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Du skriver jo ikke hva saken gjelder, men på generelt grunnlag vil jeg anbefale å droppe det. Har selv prøvd å finne ut av familiehemmeligheter.. Erfaringen min er at hvis man leter finner man, men det er ikke gitt du liker det du finner. Ikke er det sikkert du finner ut av det du lurer på heller..
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Du vil bare lage sår, og sannheten får du aldri vite. Personen har opplevd urett skriver du,min erfaring er at det er mere mellom der en person opplever urett. det er vondt for deg å vite at en person har opplevd urett, men du vil aldri få vite den hele sannehet. Og er det en sannhet her? kanskje du ser forbi noe, ?? Anonymous poster hash: 84c59...d95
LukaFrost Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Rart det med familiehemmeligheter. Noe den eldre garde synes er skammelig og noe som ikke bør snakkes om er helt ok for den yngre garde å snakke om. De bryr seg ikke så mye om skam. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 Du skriver jo ikke hva saken gjelder, men på generelt grunnlag vil jeg anbefale å droppe det. Har selv prøvd å finne ut av familiehemmeligheter.. Erfaringen min er at hvis man leter finner man, men det er ikke gitt du liker det du finner. Ikke er det sikkert du finner ut av det du lurer på heller.. Jeg er forberedt på at det kan være ubehagelige ting, men det skremmer meg ikke. Du vil bare lage sår, og sannheten får du aldri vite. Personen har opplevd urett skriver du,min erfaring er at det er mere mellom der en person opplever urett. det er vondt for deg å vite at en person har opplevd urett, men du vil aldri få vite den hele sannehet. Og er det en sannhet her? kanskje du ser forbi noe, ?? Anonymous poster hash: 84c59...d95 Jeg er ikke ute etter å lage sår. Spar deg for spekuleringer. Anonymous poster hash: e1620...0d4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #14 Skrevet 27. april 2014 Rart det med familiehemmeligheter. Noe den eldre garde synes er skammelig og noe som ikke bør snakkes om er helt ok for den yngre garde å snakke om. De bryr seg ikke så mye om skam. Enig med deg der. De eldre syns noe er skammelig, og vil ikke snakke om enkelte ting, noe som kan være helt naturlig for den yngre garde. Syns det kan være vanskelig å ta opp ting med eldre når de er så plaget av skam. Mye hensyn de skal ta Anonymous poster hash: 84c59...d95
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #15 Skrevet 27. april 2014 Jeg har en slekt som skjuler sannheten om et familiemedlem. Det er blitt fortalt løgner og det er gått så langt at jeg ser at familien egentlig har sviktet denne personen. Alt fordi de ikke klarer å takler situasjonen. Personen det gjelder døde for noen år siden og jeg ønsker å få avklart hva dette egentlig er. Hvor begynner jeg? Er det noen her som har vært igjennom det samme? Anonymous poster hash: e1620...0d4 Vel, for å svare på spørsmålet så begynner du med de avdøde var nær som ikke er familie. Jobbet vedkommende? Hadde h*n egen familie? Barn? Hva med mor/far som ikke er i din familie (altså den som var inngift) og eventuelle slektninger på den siden. Venner. Hobbyer. Naboer. Jeg vil anbefale å ikke på noe tidspunkt spørre egne slektninger - deres versjon kjenner du alt. Og vær forberedt på at slike saker ofte ikke har et offer og en slemming, men to slemminger og en mengde løgner.Anonymous poster hash: b7eee...42d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #16 Skrevet 27. april 2014 Vel, for å svare på spørsmålet så begynner du med de avdøde var nær som ikke er familie. Jobbet vedkommende? Hadde h*n egen familie? Barn? Hva med mor/far som ikke er i din familie (altså den som var inngift) og eventuelle slektninger på den siden. Venner. Hobbyer. Naboer. Jeg vil anbefale å ikke på noe tidspunkt spørre egne slektninger - deres versjon kjenner du alt. Og vær forberedt på at slike saker ofte ikke har et offer og en slemming, men to slemminger og en mengde løgner.Anonymous poster hash: b7eee...42d Takk for et godt svar. Anonymous poster hash: e1620...0d4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Jeg har en slekt som skjuler sannheten om et familiemedlem. Det er blitt fortalt løgner og det er gått så langt at jeg ser at familien egentlig har sviktet denne personen. Alt fordi de ikke klarer å takler situasjonen. Personen det gjelder døde for noen år siden og jeg ønsker å få avklart hva dette egentlig er. Hvor begynner jeg? Er det noen her som har vært igjennom det samme? Anonymous poster hash: e1620...0d4 Uvisst av hvilken grunn har jeg fått det for meg at du er min kusine på farssiden, og at den avdøde du ønsker å få svar om er min far. Jeg kan ikke med sikkerhet si hvorfor jeg fikk det for meg, men det kan være på grunn av den setningen jeg har uthevet i innlegget ditt. Dette er sikkert tilfeldigheter, og det er sikkert flere som kjenner seg igjen. Men hvis det er slik at du er min kusine, så vet du hvem jeg er, og du skal få svar hvis du spør. Og hvis det er slik, så må du også være forberedt på at det anonym bruker sier vil være svaret du sitter igjen med. Og vær forberedt på at slike saker ofte ikke har et offer og en slemming, men to slemminger og en mengde løgner.Anonymous poster hash: b7eee...42d Han ble sviktet av familien, men han var heller ingen uskyldig engel. Anonymous poster hash: 959ed...241
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 Uvisst av hvilken grunn har jeg fått det for meg at du er min kusine på farssiden, og at den avdøde du ønsker å få svar om er min far. Jeg kan ikke med sikkerhet si hvorfor jeg fikk det for meg, men det kan være på grunn av den setningen jeg har uthevet i innlegget ditt. Dette er sikkert tilfeldigheter, og det er sikkert flere som kjenner seg igjen. Men hvis det er slik at du er min kusine, så vet du hvem jeg er, og du skal få svar hvis du spør. Og hvis det er slik, så må du også være forberedt på at det anonym bruker sier vil være svaret du sitter igjen med. Han ble sviktet av familien, men han var heller ingen uskyldig engel. Anonymous poster hash: 959ed...241 Nei jeg er ikke din kusine. Anonymous poster hash: e1620...0d4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 Kunne vært min kusine også. Personen kan være en nær i familien. Den døde har sagt mye som ikke er sant. Har man mye skyld selv, så passer det med løgner. Det er eneste i familien som har snakket slik. Og hvorfor skal en person sitte på den ene og fulle sannhet? det min kusine ikke vet, er at avdøde har sagt mye om henne også, som ikke er sant, men som andre ikke har gått videre med. La de døde få fred, lag ikke mere splid. Hadde de levd de som det gjelder, kunne du tatt det opp med de. Det er ingen å spørre Anonymous poster hash: 84c59...d95
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #20 Skrevet 28. april 2014 Jeg har en slekt som skjuler sannheten om et familiemedlem. Det er blitt fortalt løgner og det er gått så langt at jeg ser at familien egentlig har sviktet denne personen. Alt fordi de ikke klarer å takler situasjonen. Personen det gjelder døde for noen år siden og jeg ønsker å få avklart hva dette egentlig er. Hvor begynner jeg? Er det noen her som har vært igjennom det samme? Anonymous poster hash: e1620...0d4 Da googler du mini-lydopptaker, en skjult en, og plasserer den på strategiske steder i huset hvor folk prater. Så kaster du ut en brannfakkel, spør litt om denne personen. Du får ikke noe svar. Så drar du. Da begynner de å prate vet du easy-peasy.Anonymous poster hash: dfdc7...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå