AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Jeg har virkelig helt utrolig STYGGE ben. Jeg blir så fortvilet nå som været blir finere og alle tar på seg kjoler og shorts. Jeg tør ikke vise frem bena mine sånn som de er nå. Jeg har noen kilo for mye, men det er som om alt sitter på bena, og ingenting på overkroppen. Også har jeg store klumpete muskler i leggene, og masse cellulitter på lårene. Er det noe håp om å få smalere legger og lår før sommeren? Er jeg dømt til å ha klumpete muskler for alltid? Håper noen har noen tips så jeg slipper bukse hele denne sommeren også! På forhånd, takk Anonymous poster hash: 6d4f9...664
Zinnia Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Jeg har ett tips; drit i det! Om det er til noen trøst kan jeg 100% garantere at jeg har mye styggere bein enn deg, og jeg har tenkt å gå med akkurat det jeg vil. Du er sikkert helt normal, ikke tenk på det, de fleste legger ikke merke til andre enn seg selv uansett 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Trener du noe særlig? Jeg trener ikke så mye, men vil gjerne komme i gang ordentlig igjen. Var veldig flink for et års tid siden, uten at bena mine ble noe penere. Var litt av grunnen til at jeg ble så umotivert på trening. Tar gjerne i mot råd om hva jeg bør gjøre for å få tynnere/slanker og penere ben. Vet det ikke går an å punkttrene, men jae.. Jeg har ett tips; drit i det! Om det er til noen trøst kan jeg 100% garantere at jeg har mye styggere bein enn deg, og jeg har tenkt å gå med akkurat det jeg vil. Du er sikkert helt normal, ikke tenk på det, de fleste legger ikke merke til andre enn seg selv uansett Nei, virkelig. De er helt forferdelige. Ikke noe jeg bare sier. Går kun i bukser, aldri i kjoler eller skjørt..Og jeg har fått både blikk og kommentarer på de.. Anonymous poster hash: 6d4f9...664
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Jeg trener ikke så mye, men vil gjerne komme i gang ordentlig igjen. Var veldig flink for et års tid siden, uten at bena mine ble noe penere. Var litt av grunnen til at jeg ble så umotivert på trening. Tar gjerne i mot råd om hva jeg bør gjøre for å få tynnere/slanker og penere ben. Vet det ikke går an å punkttrene, men jae.. Nei, virkelig. De er helt forferdelige. Ikke noe jeg bare sier. Går kun i bukser, aldri i kjoler eller skjørt..Og jeg har fått både blikk og kommentarer på de.. Anonymous poster hash: 6d4f9...664 Kan vi få se bilde? Så kan vi bedømme om de er så stygge. Tviler på at de er så stygge. Typisk å overdrive sånne ting selv, du har sikkert okei normale ben Anonymous poster hash: a1405...2ec
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Bilde? De er sikkert ikke så stygge som du trorAnonymous poster hash: f44c6...3a6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Kan vi få se bilde? Så kan vi bedømme om de er så stygge. Tviler på at de er så stygge. Typisk å overdrive sånne ting selv, du har sikkert okei normale ben Anonymous poster hash: a1405...2ec Bilde? De er sikkert ikke så stygge som du trorAnonymous poster hash: f44c6...3a6 Veldig hyggelig at dere prøver å muntre meg opp Men jeg fisker ikke etter komplimenter altså, de er ikke pene. Jeg kan selv se at kroppen min er helt ok ellers, og noen ting faktisk ganske fint, men så er det denne underdelen av kroppen da Huff! Anonymous poster hash: 6d4f9...664
maria b Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Hei, jeg sier som de andre her; drit i det. Cellulitter er det mange som har og muskler i leggene er jo bare fint. Når det gjelder å få gjort noe med det nå før sommeren, så tror jeg nok det toget har gått. Kjøp deg noen nye, fine skjørt eller kjoler, sol beina dine litt. Brune bein er alltid penere enn hvite 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Veldig hyggelig at dere prøver å muntre meg opp Men jeg fisker ikke etter komplimenter altså, de er ikke pene. Jeg kan selv se at kroppen min er helt ok ellers, og noen ting faktisk ganske fint, men så er det denne underdelen av kroppen da Huff! Anonymous poster hash: 6d4f9...664 Det er få som er perfekte. Du må lære deg å akseptere deg som du er, og selvfølgelig bør du trene og spise sunt, men av andre grunner enn å tro at det skal dramatisk endre utseendet til bena dine. Vær glad hvis de fungerer bra! Anonymous poster hash: 012e1...658
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Det er jo en veldig lett løsning her, i hvert fall som et forsøk. Tren. Spis sunt. Det er ikke garantert at du får pene ben, men jeg ser ikke helt at du kan sitte der og klage når du ikke gjør det som er den enkleste løsningen. På samme måte klager ikke jeg over min lille muffintop, fordi jeg vet at jeg ikke trener nok til å kunne klage og si "jeg har prøvd aalt buhu stakkars meg". Det jeg kan si er at jeg har sett veldig få veltrente mennesker med stygge bein! De kan være kraftige enn andres, men det er veldig sjelden jeg tenker "gud, få nå de beina vekk fra synsfeltet mitt og inn igjen i mørket". Anonymous poster hash: fd0b0...88a
Jade Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Man kan dessverre ikke punktslanke. Jeg har også store legger/lår i forhold til overkroppen. De ble klart mindre når jeg slanket meg, men resten av kroppen ble jo enda mindre. Cellulittene tror jeg nesten jeg er født med Men blås i det! Med mindre du har planer om å bli fotomodell, så gjør det vel ingenting? Det er vel ikke slik at venner og typer dumper deg bare fordi du har noen gram for mye på bena?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Vekt og høyde? Jeg er sikker på at du ser flott ut, man ser jo ofte "småfeil" med seg selv som ingen andre legger merke til!Anonymous poster hash: 2e33e...26d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 Jeg kjenner en dame med cellulitter, åreknuter og stygge arr etter flere kneopperasjoner. Hun går med knelangt skjørt om sommeren. Du har helt sikkert penere bein enn henne, så hvis hun kan gå med skjørt kan du også det. (det er forresten moderne med lange skjørt) Anonymous poster hash: 92b1a...b51
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #14 Skrevet 4. mai 2014 Det er jo en veldig lett løsning her, i hvert fall som et forsøk. Tren. Spis sunt. Det er ikke garantert at du får pene ben, men jeg ser ikke helt at du kan sitte der og klage når du ikke gjør det som er den enkleste løsningen. På samme måte klager ikke jeg over min lille muffintop, fordi jeg vet at jeg ikke trener nok til å kunne klage og si "jeg har prøvd aalt buhu stakkars meg". Det jeg kan si er at jeg har sett veldig få veltrente mennesker med stygge bein! De kan være kraftige enn andres, men det er veldig sjelden jeg tenker "gud, få nå de beina vekk fra synsfeltet mitt og inn igjen i mørket". Anonymous poster hash: fd0b0...88a Jeg både spiser sunt og trener. Burde trent mer, men det kommer seg. Jeg tror du enten missforstår meg, eller så vet jeg ikke. Jeg sitter ikke her å sier at jeg ikke skal gjøre noe. Jeg har postet dette innlegget i kosthold og trening for å få tips til hva slags trening som er best for bena, og hva jeg best kan gjøre, ikke for å si at jeg ikke skal gjøre noe.. Til resten, takk for svar. Håper fortsatt jeg kan forbedre beina før bikinisesongen er i full gang Anonymous poster hash: 6d4f9...664
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #15 Skrevet 4. mai 2014 Om det ikke var bena dine så ville det vært noe annet du har hengt deg opp i og er misfornøyd med. Har du en grei og sunn livsstil med litt trening og litt bra kosthold så vil du se det på hele kroppen din. Dere jenter er så flinke med å plukke ut kroppsdeler som dere ikke liker hos dere selv. Slutt med det. Lev livsstilen som er bra for deg. Da vil kroppen også være bra for deg. Uansett hvordan du ser ut så ville du kanskje ikke vært fornøyd. Derfor gjør du kroppen din til et tapsprosjekt med slike tanker om deg selv. Nok en gang slutt med det ! Bruk heller tiden din til noe som gir deg positive tanker og livsglede. Som for eksempel en form for trening du liker og bra mat som du liker smaken på.
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #16 Skrevet 4. mai 2014 Jeg har virkelig helt utrolig STYGGE ben. Jeg blir så fortvilet nå som været blir finere og alle tar på seg kjoler og shorts. Jeg tør ikke vise frem bena mine sånn som de er nå.Anonymous poster hash: 6d4f9...664 Ts, om du virkelig mener at du har "utrolig stygge ben" så er det påkrevd med bilde for å forstå deg. Du er jo anonym uansett. Post bilde da om du virkelig har så fæle bein.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #17 Skrevet 4. mai 2014 Hei, Utifra det du sier høres det ut som du kan ha noe som heter lipødem. Dette er en en kronisk tilstand som skyldes at du har for mye østrogen i kroppen og rammer 11% av alle kvinner. Alle mennesker har ca samme antall fettceller i kroppen (regulert for høyde). Forskjellen på tynne og tykke er i hovedsak bare hvor mye fett man fyller dem med. Fordi østrogen er med på å bestemme fettfordelingen i kroppen fører økt mengde østrogen til en skjev fordeling av disse fettcellene. Alt for mange av fettcellene havner på ett sted (stort sett ben, rompe og overarmer). Selv om du tømmer disse fettcellene for fett er det for mange av dem. Dette legger et press på lymfesystemet ditt som gjør at du får en opphopning av væske, i tillegg til den opphopingen av fettceller du alt har. Som resultat er beina 2-3 størrelser større enn overkroppen og man legger stort sett på seg kun i disse områdene. Om beina er rammet er de ofte helt "rette" (de går ikke innover ved ankler og knær) og man får en "humpete hud". Fordi det skylles østrogen starter det i tenårene og blir verre ved graviditeter og i overgangsalderen. Men man KAN holde det i sjakk og man kan bedre det. Som sagt, du blir ikke kvitt cellene (med mindre du fettsuges) men man kan passe på å holde fettet unna. Fordi du får en væskeopphopning, hold deg unna salt. Støttestrømper/strømpebukser hjelper også. Trening er selvfølgelig lurt, for det hjelper på å flytte væska rundt og økt muskelmasse får deg jo til å se strammere ut. Dessuten er det alle de andre helsemessige aspektene ved trening da Etter som du belaster beina og dermed setter igang betennelses tilstander (i lav grad!) mener noen det også kan hjelpe å ikke spise mat som kan være betennelsesfremmende, men om det hjelper vet man ikke. Det er dessverre gjort lite forsking på lipødem, så man må holde seg til det man vet og andres erfaringer. Til sommeren blir det nok ikke bedre, men over tid kan du bedre det. Mange gir dessverre opp. Jeg hadde det litt som deg, jeg var flink til å trene. Jeg hadde fått et program av en personlig trener som jeg fulgte 4 ganger i uka. jeg ble sterk og utholdende, men beina så likedan ut.. Da visste jeg ikke hvorfor. Jeg har nå fått diagnosen og har derfor gjort et par endringer. Nå er det tydelig bedre, selv om det fortsatt ikke er noen tvil om at jeg har lipødem. Jeg er tydelig større i beina enn i overkroppen (Jeg er en str 32-34 i overkroppen og 38 i beina), men jeg har ikke den humpete huden som mange syns er det verste. og jeg har fått noe mer ankler og knær. Så ikke gi opp. Ikke se etter korte resultater, se langt fremover. Da kommer du til å bli fornøyd med deg selv. Og ikke mist, du kan godt bruke kjoler og skjørt! Formsydde kjoler og 50-talls kjoler er ofte veldig pent på dem med lipødem. Til du føler deg komfortabel med å vise beina, bruk strømpebukse, som sagt det finnes spesial-strømpebuker for oss så beina blir mindre Dessuten er det lettere å finne enn bukser som faktisk passer både i livet og i beina på en gang.... Tilsist: Alle de andre her har faktisk et poeng, du tenker nok mye mer på det selv enn andre gjør. Og det gjør deg IKKE stygg. Alle har noe de ikke liker og man kan sikkert sette en diagnose på alt og alle. Jeg håper dette hjelper deg Anonymous poster hash: ed46a...315 3
Gjest Lille-pus Skrevet 4. mai 2014 #18 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Du sier du bare går med bukser. Og jeg tror du er ganske ung.... korriger meg om jeg tar feil er du snill, TS. Da er det vel slimfit bukser det går i. Om det er slik at du faktisk får slimfit bukser over leggene så er de på langt nær så store som det virker når du ser på dem ovenfra. Undertegnede syntes også hun hadde så veldig tykke både lår og legger.... lenge.... inntil jeg oppdaget at jeg hadde brukt alt for mye tid på å bruke min beste venninne som 'fasit' for hvordan legger og lår egentlig 'skulle se ut'. Min venninne var et svært smal, spedbygget menneske med veldig lange, veldig slanke, flotte ben. Mine var 'bare helt normalt kjedelige'. De har vist seg å ikke være så svære som jeg engang trodde gitt. De er tvertimot ganske smale, men det er det vanskelig å se når man ser på dem ovenfra. Legger et bilde her av de bena jeg i mange år i ungdommen mente var så svære og som gjorde meg så ukomfortabel. De bena jeg mente hadde solide fotball-legger.... Endret 4. mai 2014 av Lille-pus 1
bambis Skrevet 4. mai 2014 #19 Skrevet 4. mai 2014 jeg hørte om lipødem første gang for noen uker siden, og etter å ha lest om dette på internett er jeg ikke i tvil. jeg har lipødem. det er utrolig godt å vite hvorfor bena mine ser ut som de gjør, og at det ikke er bare fordi jeg er lat. jeg har gått ned i vekt flere ganger, men bena mine har ikke blitt noe finere av den grunn, som har gjort at jeg har mistet motet totalt. nå vet jeg at det finnes muligheter for å få penere ben, feks spise annerledes og gå mange turer. Det er utrolig godt å vite at man ikke er alene der ute, selv om det ofte kan føles sånn
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er slank, men har stygge ben jeg også. Så det er visst ikke alt som kan slankes bort Anonymous poster hash: 6bf33...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå