AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Trenger råd. er i avstandsforhold. min kjæreste skal på byen ikveld og jeg er redd for alt. redd for at han drikker for mye, redd for at han skal gjøre ting han ikke husker/ville gjort ellers eller være utro. Forholdet er relativt ferskt, så jeg føler det er naturlig å være sjalu enda.. Vi er jo ikke helt "trygge" på hverandre enda, i og med at vi kun har kjent hverandre 6 måneders tid. Ellers har vi det ganske bra sammen, men kjenner at avstandsforholdet-avstanden har mye å si her.. noen tips? vil veldig gjerne snakke med han om dette:( men er redd at han blir sur Anonymous poster hash: 2edef...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Skal du ha det jævlig hver gang han er noe sted uten deg? Anonymous poster hash: 699be...a04
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Skal du ha det jævlig hver gang han er noe sted uten deg? Anonymous poster hash: 699be...a04 Hvis det inneholder alkohol og jenter, så blir jeg nervøs ja. Så jeg har det ganske jævlig nå. Har hatt en kjæreste før som var utro mot meg på byen i fylla. Anonymous poster hash: 2edef...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Prøv og slappe av. finn noe annet å gjøre selv. Stol på han. Om du ikke kan stole på han er ikke det noe vits med å ha den forholdet. Anonymous poster hash: 4b134...cff 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Hvis det inneholder alkohol og jenter, så blir jeg nervøs ja. Så jeg har det ganske jævlig nå. Har hatt en kjæreste før som var utro mot meg på byen i fylla.Anonymous poster hash: 2edef...9dc Ikke la fortiden ødelegge for deg. Stol på han fram til han gir deg en grunn til å ikke Gjør det. Anonymous poster hash: 4b134...cff 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Prøv og slappe av. finn noe annet å gjøre selv. Stol på han. Om du ikke kan stole på han er ikke det noe vits med å ha den forholdet.Anonymous poster hash: 4b134...cff Synes dette er vanskelig.. Jeg vil stole på han og jeg sier at jeg gjør det, men innerst inne er jeg livredd for at han skal være utro mot meg, slutte å være interessert i meg eller finne noen andre han liker bedre. Han sier at han elsker meg, men jeg skulle så gjerne ønske at han viste det mer og ikke bare sa det.. Anonymous poster hash: 2edef...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Ikke la fortiden ødelegge for deg. Stol på han fram til han gir deg en grunn til å ikke Gjør det.Anonymous poster hash: 4b134...cff Jeg vet det.. er bare vanskelig.. han er veldig populær blant gjengen og er av den flørtede typen. jeg har vel bare veldig dårlig selvtillit.. er redd at jeg ikke er bra nok.. Anonymous poster hash: 2edef...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Har han et dårlig rykte, drikker han mye, er han en partyfyr el.l. - noe som leder til at du blir stresset? Anonymous poster hash: 6943d...79a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Har han et dårlig rykte, drikker han mye, er han en partyfyr el.l. - noe som leder til at du blir stresset? Anonymous poster hash: 6943d...79a Ikke dårlig rykte. Men han er vel en type partyfyr. Vi har et godt og trygt forhold når vi er sammen, men jeg vet helt ærlig om det er komboen av avstandsforhold (vanskeligere for meg føler jeg, han klarer mer å være positiv) og alkohol (som jeg har dårlig erfaring med, altså utro eks.). Anonymous poster hash: 2edef...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Ikke dårlig rykte. Men han er vel en type partyfyr. Vi har et godt og trygt forhold når vi er sammen, men jeg vet helt ærlig om det er komboen av avstandsforhold (vanskeligere for meg føler jeg, han klarer mer å være positiv) og alkohol (som jeg har dårlig erfaring med, altså utro eks.). Anonymous poster hash: 2edef...9dc Hvor lenge er det til dere kommer til å bo i samme by? Anonymous poster hash: 6943d...79a
Story Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 (endret) Hei! Kjenner til problemstillingen da jeg selv er i et avstandsforhold. De første gangene han dro på byen etter vi ble sammen var helt grusomme. Jeg lå faktisk oppe helt til jeg hadde fått melding om at han var trygt hjemme, fordi jeg fikk ikke sove ettersom jeg var så utrolig bekymret. Det hjalp ikke på at kjæresten min flere ganger fortalte meg om jenter som hadde prøvd seg på han med innstillingen ''avstandsforhold er ikke ordentlige forhold, hun får aldri vite noe''. Ei heller at som hos deg, var min eks også utro på byen. Men jeg lover deg at det blir bedre! Etterhvert som dere blir tryggere på hverandre forsvinner veldig mye av den usikkerheten du har nå. Jeg ba kjæresten om å sende meg melding eller ringe når han var kommet seg trygt hjem i seng, noe som hjalp over tid ettersom jeg visste at han dro hjem alene, og var trygg. Du kan kanskje spørre kjæresten om han kan holde deg litt oppdatert utover kvelden? Ellers er det viktig at du prøver og få tankene på andre ting. Se en film, dra til ei venninne eller prøv å sov. Husk at det er DEG han vil ha! Edit: Skriveleif Endret 26. april 2014 av Story
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Hei! Kjenner til problemstillingen da jeg selv er i et avstandsforhold. De første gangene han dro på byen etter vi ble sammen var helt grusomme. Jeg lå faktisk oppe helt til jeg hadde fått melding om at han var trygt hjemme, fordi jeg fikk ikke sove ettersom jeg var så utrolig bekymret. Det hjalp ikke på at kjæresten min flere ganger fortalte meg om jenter som hadde prøvd seg på han med innstillingen ''avstandsforhold er ikke ordentlige forhold, hun får aldri vite noe''. Ei heller at som hos deg, var min eks også utro på byen. Men jeg lover deg at det blir bedre! Etterhvert som dere blir tryggere på hverandre forsvinner veldig mye av den usikkerheten du har nå. Jeg ba kjæresten om å sende meg melding eller ringe når han var kommet seg trygt hjem i seng, noe som hjalp over tid ettersom jeg visste at han dro hjem alene, og var trygg. Du kan kanskje spørre kjæresten om han kan holde deg litt oppdatert utover kvelden? Ellers er det viktig at du prøver og få tankene på andre ting. Se en film, dra til ei venninne eller prøv å sov. Husk at det er DEG han vil ha! Edit: Skriveleif Takk for gode råd fra ei som har erfaring med dette settes stor pris på. Jeg vet at dette er ødeleggende for forholdet vårt, og sikkert (eller garantert) utrolig plagsomt for han. Fordi jeg er så ærlig som jeg kan være, og forteller han akkurat hvordan jeg føler det. Anonymous poster hash: 2edef...9dc
Story Skrevet 26. april 2014 #13 Skrevet 26. april 2014 Takk for gode råd fra ei som har erfaring med dette settes stor pris på. Jeg vet at dette er ødeleggende for forholdet vårt, og sikkert (eller garantert) utrolig plagsomt for han. Fordi jeg er så ærlig som jeg kan være, og forteller han akkurat hvordan jeg føler det. Anonymous poster hash: 2edef...9dc Det er viktig å være ærlig om hva du føler. Det er lov å være usikker, spesielt nå i starten, og når han vet om usikkerheten kan han ta litt hensyn til det og sende deg ei melding hvis han f.eks drar på nachspiel etter byen
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 Det er viktig å være ærlig om hva du føler. Det er lov å være usikker, spesielt nå i starten, og når han vet om usikkerheten kan han ta litt hensyn til det og sende deg ei melding hvis han f.eks drar på nachspiel etter byen Ja, men tror at han begynner å bli lei av hvordan jeg føler det.. Noen minutter kan jeg tenke: dette tåler forholdet vårt! og noen andre ganger: "vet ikke om jeg klarer dette, det er uutholdelig.." Anonymous poster hash: 2edef...9dc
Story Skrevet 26. april 2014 #15 Skrevet 26. april 2014 Ja, men tror at han begynner å bli lei av hvordan jeg føler det.. Noen minutter kan jeg tenke: dette tåler forholdet vårt! og noen andre ganger: "vet ikke om jeg klarer dette, det er uutholdelig.." Anonymous poster hash: 2edef...9dc Jeg kjenner utrolig godt til disse følelsene men hvis det er til noen trøst så går det også over litt etterhvert som man får bygget opp tilliten. Man blir tryggere på hverandre, og ikke minst tryggere på at forholdet kommer til å vare! Har dere et ca tidsspenn på når avstanden skal ta slutt? Det kan være alt fra 1 mnd til 3 år, men det gjør en stor forskjell. Det er lettere å være positiv hvis man kan tenke ''Nå er det bare 1 år igjen til vi flytter sammen! Dette greier vi!''
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #16 Skrevet 26. april 2014 Kor gamle er dere? Anonymous poster hash: 6be4d...bc3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #17 Skrevet 26. april 2014 Hvis det inneholder alkohol og jenter, så blir jeg nervøs ja. Så jeg har det ganske jævlig nå. Har hatt en kjæreste før som var utro mot meg på byen i fylla. Anonymous poster hash: 2edef...9dc Hei, kjære stakkers deg Jeg forstår deg godt! Jeg var i et forhold til en slik jente som deg. Hun var den vakreste av de alle, hun satte alle andre jenter i skyggen. Hun var avholds, så hun ble aldri med meg ut :/ Hun hadde også opplevd utroskap fra to av sine ekskjærester. Herlighet, selvsagt forstår jeg da at hun er bekymret og ikke minst føler seg utrygg. Denne utryggheten tok knekken på oss. Den smittet etterhvert over på meg. Når jeg var ute og koste meg på byen, så fikk jeg selskap av en kjæreste som var i full forsvar-/angrepsposisjon dagen derpå. Hun taklet ikke å la meg leve mitt liv, hun stolte aldri på meg og det var ikke bare hun som led her. Det er forferdelig vondt å oppdage hvor lite den man setter høyest i livet stoler på en. Og denne utryggheten klarer å rasjonalisere de helt irrasjonelle ting!! Hun trodde alltid det verste, hun så alltid farer - mens jeg alltid så det beste, og kun så gleden - På den måten kan man jo si at vi var som Ying og Yang? Etter en periode ble det klart at det var flere normale/hverdagslige ting jeg ikke kunne gjøre om jeg skulle få være i forholdet med hun jeg elsket. Men dette ødelagte bare enda mer for oss! Da det var slik at jeg ikke påla henne noen former for begrensninger da jeg stolte fullt og helt på henne, så trodde jeg det var underforstått at de begrensninger hun påla meg også gjaldt henne. Men her krasjet vi virkelig, hun så aldri noe galt da hun tok seg friheten (som hun alltid gjorde) til å gå over de grenser hun hadde satt for meg. Hun kunne invitere guttevenner på middag (gjerne en slags "middagsdate") når hun var alene, og så aldri noe galt i dette da dette var kompiser som hun kun anså som venner. Men hun ble helt ifra seg om jeg havnet i situasjoner hvor det var andre damer til stedet :S Hun var kanskje litt mer ekstrem enn du er? Uansett vil jeg anbefale deg å prate med profesjonelle som kan hjelpe deg å rasjonalisere tankestrømmen din. Du kan aldri ha 100% kontroll på mannen din - lik som mannen din aldri kan ha 100% kontroll på deg. Om du vil få et lykkelig forhold som fungerer, så må du lære deg å stole på din partner. Om du skulle velge å gå ned samme vei som eksen min, ja da bør du gjøre det klinkende klart for typen din at du ønsker å stole 100% på ham. Vær åpen om utryggheten din - ikke beskyld ham for noe uten bevis. Si heller f.eks. "Det at du drar på byen og drikker deg full gjør deg utrygg", men du må da klare å godta om han svarer at du ikke har noen grunn til bekymring Hilsen en som skulle ønske ting gikk litt anderledes i mitt tilfelle Anonymous poster hash: 97085...efb
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #18 Skrevet 26. april 2014 Synes dette er vanskelig.. Jeg vil stole på han og jeg sier at jeg gjør det, men innerst inne er jeg livredd for at han skal være utro mot meg, slutte å være interessert i meg eller finne noen andre han liker bedre. Han sier at han elsker meg, men jeg skulle så gjerne ønske at han viste det mer og ikke bare sa det.. Anonymous poster hash: 2edef...9dc Du må virkelig jobbe med selvtilliten din! Jeg har selv opplevd utroskap, og ønsker ikke å oppleve det igjen. Men jeg går aldri inn i et forhold uten å gi 100% tillit fra starten av. Det er umulig å bevise at man har vært tro gjennom et helt liv - Men det er mulig å bevise at noen har vært utro. Ergo vil en alltid kunne lure på om kjæresten er trofast :S Slik går det ikke an å ha det! Anonymous poster hash: 97085...efb
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #19 Skrevet 26. april 2014 Har man det bra i forholdet, så stoler man på hverandre. End of story Anonymous poster hash: 97085...efb
Fionnuala Skrevet 26. april 2014 #20 Skrevet 26. april 2014 Du må jo stole på han! Og 6 mnd uten tillit syns jeg er ganske lenge, det er ikke naturlig å være sjalu sånn da. Så her er det noe du eller dere trenger å jobbe med. Snakk med han, kommunikasjon er så utrolig viktig i et forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå