AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Halloen! Jeg synes dette med selfies er litt sånn.. nja. Jeg må innrømme at jeg ofte synes at jeg ser ganske pen ut på selfies og i speilet, og jeg får ofte høre at jeg er pen. Men jeg veit også at mange ser temmelig annerledes og egentlig mye penere ut på selfies, enn de gjør i virkeligheten. For eksempel har jeg ei venninne som er ser helt okay og fin ut i virkeligheten, men på selfies kan hun se ut som veeldig pen ut. Jeg er i tillegg singel og medlem av en datingside, og har et selfie som profilbilde. Jeg er litt redd for at folk skal bli skuffa når de ser meg i virkeligheten, fordi jeg ikke ser ut som det jeg gjør på bildet. (Uansett er det jo selvsagt personligheten og andre kvaliteter som teller også) Og jeg har egentlig ingen problemer med hvordan jeg selv ser ut - jeg ser jo ut sånn som jeg gjør og sånn er'e. Men tenker dere at selfies reflekterer virkeligheten? Anonymous poster hash: 56da0...23c 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Stort sett ser folk bedre ut på selfies fordi de da har sittet og tatt 600 varianter og plukket ut det ene hvor vinkel, lys og ansiktsuttrykk ble optimalt... Anonymous poster hash: 72d81...df8 4
Gjest Tingelinling Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Så lenge et bilde er av deg, så er det vel slik du ser ut. Uansett om du er heldig med vinkelen eller ikke. 2
Kamikatze Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 På en deitingside vil du nok være tjent med å la andre av det kjønnet du søker plukke ut de bildene du er deg selv mest lik i ulike situasjoner. Så vil de som liker akkurat ditt utseende ta kontakt. Ikke noe stas når førsteinntrykket knuses og skuffelsen vises ved første møte. Det er faktisk heller bedre at de blir gledelig overasket. I andre sammenhenger er det helt lov å ta den helt ut i bildevalg. Virkelig boltre deg. 1
Gjest Leo Nardo Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Post et bilde, så skal jeg gi deg en ærlig vurdering! Om dere blir venner på FB først, vil det vil gi et litt mer ærlig inntrykk enn noen utvalgte profilbilder fra øverste hylle?
Sapientia Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Tja, synes jeg ser ganske lik ut megselv på bilder jeg tar selv jeg. Siden jeg bor aleine og stort sett tar alle bilder selv, så blir de jo "selvprotrett". Selvsagt velger jeg ikke ut et bilde der jeg ser helt bak mål ut, noe jeg ofte gjør da jeg ikke trives foran kameraet. Slikt vises på bilder! men er fotografen (en annen enn megselv) en som klarer å ta bilder i en heldig situasjon så blir de helt klart bedre enn de jeg klarer å ta selv. Det krever nemlig litt konsentrasjon å ta bilder av segselv med fjernutløser, og smil ser ofte helt kunstige og teite ut (jeg bruker ikke mobilen, da fotografering er en hobby jeg har og mobilen tilfredstiller ikke mine krav til bildekvalitet i de fleste sammenhenger).
Cata Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Jeg blir katastrofal på selfies. Alle skavanker kommer dobbelt så tydelig fram og jeg ser dessuten temmelig åndssvak ut i blikket når jeg prøver å få trykket rett på mobilen. Mulig det er det egentlige meg jeg tar bilde av, men jeg håper ikke det.... Det som møter meg i speilet ser tross alt litt bedre ut. Men så har jeg aldri blitt fin på bilder generelt heller, uansett hvem som tar dem.
Gjest miora Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Om det gjelder selfies eller bilder tatt av andre, så kan bilder tatt av andre også bli veldig fine dersom man er flink med vinkler og veit hvordan man ser bra ut.
Becka Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Man kan være heldig på det ene bildet...Men det jo begrenset hvor mange bilder man legger ut som lyver. Jeg syntes jo jeg har noen selfie bilder som jeg blir litt satt ut av selv, for jeg føler ikke jeg klarer å se slik ut når for.eks andre tar bilder! Men er det noe vi bare føler selv mon tro? For av og til så er de ikke så gale selv dem de andre tar, men man får ikke tid da til å bestemme nøyaktig hvordan man skal posere... Tror det er viktig å legge ut mer enn bare et bilde i allefall, på dating sider.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Jeg kan være mye penere på bilder jeg tar av meg selv, enn det jeg er irl og når andre tar bilder av meg.. Anonymous poster hash: f615e...cfa
Imsdal! Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Jeg ser forsåvidt best ut på bilder som blir tatt når jeg ikke er klar over det. Da slapper jeg av i ansiktet og ser helt ut som meg selv. Ikke at jeg er noen skjønnhet altså, men når noen tar bilder av meg og skal ha meg til å posere blir jeg bare klein og småsur, for posering er faen det verste jeg vet. Det og dansing.. Får presentasjonsangst av det, unless if I'm drunk that is.. Selfies ser ok ut, men føler at de blir så tilgjort og det ser så anstrengt ut i forhold til hvordan jeg vanligvis er.. Som om man prøver for hardt på en måte. Legger aldri de bildene jeg syntes ser aller finest ut, for de er også de som er mest ulik de som andre tar av meg når jeg vet om det.. Og det er en dårlig kombinasjon med "flotte" selfies og hjernedøde bilder tatt i full fart av venner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå