Gå til innhold

Inkasso/nedbetaling - litt hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt hjelp fra noen som har hatt samme situasjon :)

Jeg har endel utestående gjeld :(Jeg mistet deltidsjobben da firmaet jeg jobbet i gikk konkurs, slet med å finne ny jobb, mistet studielån da jeg ble forsinket i studiene, fikk uforutsette utgifter osv. Som en uerfaren 19åring tok jeg kostnader, skolepenger m.m på kredittkort, hvilket jeg klarte å håndtere en periode, inntil det sa stopp. Ung og dum og alt det der.

Det hele har gjort meg sterkt deprimert i perioder men jeg vil gjerne ta tak. Selger ting på nett, har kuttet mange utgifter, lett etter jobber.

Jeg eier en bolig med en solid verdi og har lavt lån, så jeg er i prosess med å få refinansiert denne for å dekke gjeld (tar noe tid, er endel informasjon de skal ha, verdivurdering osv.)

Har skrevet til inkassofirma og forklart - jeg tenker det er bedre å holde kontakt og få noe igang enn å la det gå slik at jeg får mer problemer. De har svart og lurer bl.a. på hvor mye jeg kan nedbetale per måned. Det er ulike kredittkort jeg har, men eksempelvis 40,000 på ett, 5000 på et annet.

Det ser endelig ut til at jeg får jobb, hvilket jeg gleder meg stort over (starter antakeligvis slutten av neste uke eller den etter). Jeg vet enda ikke hva slags inntekt jeg vil få. Jeg har også noen innkommende penger, igjen på skatten, noe jeg er skyldt osv.

Uansett - jeg vet ikke hva slags nedbetalingsplan jeg kan holde meg til. Akkurat nå har jeg ingen penger, jeg vet ikke når jeg får inn det jeg skyldes og det tar jo minst en mnd. inntil jeg får lønning.

Jeg vil ikke dra ut tiden, men kan jeg si at jeg kan f.eks. sette inn en liten sum neste uke og etter det se an hvor mye penger jeg kommer til å ha? Hva er den beste måten å takle dette på?

Anonymous poster hash: 7c59d...a04
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forklar situasjonen, at du driver med refinansiering, og starter i ny jobb nå, men at det vil ta noen uker å få oversikt over hvor mye du kan betale. Evt. kanskje du kan løse ut gjelden dersom du refinansierer? De pleier å være greie å ha med å gjøre dersom de vet du jobber med saken.

Du kan jo spørre om du kan få en mnd på deg, og komme tilbake til de etter det vedr. hvor mye du kan betale, evt. om du kan betale alt?

Endret av Jodi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...