Gå til innhold

Katter som stikker av gang på gang💔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en hannkatt som stakk av før jeg rakk å kastrere han. Fant han på en nabogård ca 6 kilometer fra vår gård 2 mnd etter at han forsvant. Tok han hjem å kastrerte han men han dro tilbake 2 ganger etter kastreringen. Men nå har verken jeg eller de på nabogården sett han på 1 år. I fjor sommer fikk jeg henvendelse fra nabogården om at katten hadde blitt far. Jeg tok til meg to av kattungene L og O (hannkatter). Jeg bestillte kastrering på de men i mellomtiden stakk O av...Til NABOGÅRDEN!! Fikk han hjem igjen (etter 3 førsøk)og kastrerte dem, 1 1/2 uke etter kastreringen har O stukket tilbake til nabogården igjen!! Hun på nabogåden har 6 katter(2 er brødrene til mine katter)og mat stående ute. Hva skal jeg gjøre? Begynner å lure på om det er L som jager O. L ble mindre kjælen etter jeg hentet O hjem igjen og L prøvde å "parre" seg med O den dagen jeg hentet han hjem. Da ble det sikkelig dårlig stemning kan man si. Har også sett at L markerer ute. Er ikke så god på adferd hos katter. Er veldig fortvilet og lei meg for dette. Vil jo så gjerne at pusen skal trives og ha lyst til å bo sammen med oss💔Håper virkelig noen tar seg tid til å lese dette og har noen gode forklaringer/råd hvorfor og hva jeg kan gjøre med dette😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg er vant til fra før. Er når jeg prøver å finne hjemmet til disse pusene som folk tror er hjemløse, så får jeg alltid den forklaringen er at det er folk som mater dem, så de går ditt det finnes mat. Det vil ikke ta slutt så lenge den personen slutter med det. Dette er et problem de fleste steder.

Kan du ikke bare be ho slutte å legge ut mat til pusene sine og heller mate dem inne?
Nå vet ikke jeg om ho i det hele tatt har dem inne, men jeg hadde ikke giddi å drivi på sånn å kjørt frem og tilbake til disse folka og henta kattene.

Anonymous poster hash: df39e...6b7
Skrevet

Takk for svar:-).Jo det er jo en mulighet, men synes kanskje det er for mye å forlange når hun har så mange katter som skal ha mat. Jeg syns bare det er så merkelig at både far og sønn vandrer 6 km for å få mat når de har mat tilgjengelig hjemme. Begynner å lure på om det katter ikke trives hos oss:-(.Hun har fortalt meg at det stadig vekk har dukket opp fremmede katter hos henne. Skulle tro hun har en kattemagnet i gårdstunet sitt;-). Vi bor veldig landlig til med nesten ingen naboer, det gjør hun også. Jeg kan jo ikke drive å kjøre å hente han utallige ganger, men har jo så lyst til at han skal bo hos oss.

Skrevet (endret)

Hvor lenge holdt du dem inne etter at du hentet dem? Prøv å hold dem inne en måneds tid før du slipper dem ut igjen, så de blir trygge hos deg.

Endret av Tvist
Skrevet

Når de var kattunger holdt jeg dem inne i 4 uker. De er jo veldig trygge, problemet oppsto når de begynte å bli kjønnsmoden. Var kanskje litt sent ute med å kastrere dem dessverre. Men det er jo så mange meninger om alder ved kasterering. Får vel prøve å hente han hjem igjen å se om han holder seg hjemme. Litt problematisk å holde han inne mens broren får ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan ha noe med å gjøre at de ble sent kastrert.

Hadde en hannkatt en gang som ble kastrert da han var 2 år. Han sloss mye og streifet endel rundt, hadde den adferden typisk ukastrerte hannkatter har.

Anonymous poster hash: f95c0...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...