Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bittelitt problemer siden arbeidsgiver ikke har klart å gi meg årsoppgaven min, men jeg er ganske sikker på at det er noe galt på selvangivelsen min.

Noen som kan hjelpe?

I følge selvangivelsen tjente jeg rundt 102 000 i fjor.
Siden jeg ikke har årsoppgaven har jeg gått over alle innbetalingene mine på nettbanken i fjor og kommet frem til at jeg fikk 62 943 utbetalt. Har da skattet 40 000, i følge selvangivelsen, noe jeg synes høres uvanlig høyt ut i forhold til slik jeg husker det i fjor.

På selvangivelsen står det også at jeg skal få tilbake 3500. Da har jeg skattet 35 000 på 102 000. Kan det stemme?

Det jeg tror er feil, er det tallet som er på selvangivelsen. Jeg bruker å følge med lønningene mine i forhold til timer jeg har jobbet. Jeg jobbet kun 9 måneder i fjor, og 40 000 skatt utgjør da 4500 i måneden. Jeg er nesten HELT sikker på at jeg ikke har skattet det. Jeg tror rett og slett ikke tallet mitt skal være på 102 000 i selvangivelsen.

Uansett, så er jeg ganske sikker på at jeg skal ha igjen mere på skatten? Fordi hvis jeg har tjent 102 000 og fått utbetalt 62 000 må jeg få mer enn 3500 tilbake? Hvis ikke har jeg skattet rundt 35% på 102 000. Og hvis jeg ikke har tjent 102 000, men MINDRE, så burde jeg jo også få mer skatt tilbake mener jeg?

Jeg vet bare ikke hvordan jeg kan angripe dette nå. Jeg er i kontakt med arb.giver som er et rotehode. Han sier han skal skaffe en kopi av årsoppgaven min, men jeg vet ikke om det blir gjort. Er det noen andre jeg kan ringe og få hjelp hos?

Anonymous poster hash: 8a179...277
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor har du ikke fått lønns- og trekkoppgave når bedriften har rapportert inn til myndighetene?

Uansett, be om å få kopi fra bedriften det de har sendt til myndighetene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bedt om kopi. Vi får se om det ordner seg. Min arbeidsgiver er veldig glemsk. Har også søkt om utsatt frist på innlevering av selvangivelsen.

Anonymous poster hash: 8a179...277
AnonymBruker
Skrevet

Tallet de bruker for lønn kan selvsagt være feil, men det er usannsynlig at beregningen Skatteetaten har gjort med tallene de har er særlig feil. Siden beløpene går opp (102 000 totalt, du har fått 62 000 og det står i selvangivelsen at du har blitt trukket 40 000) må det være noe med beregningen som ikke er som du trodde.

Anonymous poster hash: 16aeb...160
Gjest tuppesjura
Skrevet

Har du ikke lønnsslipper å sammenligne med??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...