Gå til innhold

Når man kjenner behovet for bekreftelse..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så vanskelig. I mitt forrige forhold fikk jeg mye bekreftelse, nesten mer enn det gode. Og dette opplevde jeg som kvelende, og skulle da ønske det var mindre kontakt i form av meldinger og telefonsamtaler 24/7. Hans behov for bekreftelse var også noe jeg fant uattraktivt. I det forholdet hadde jeg ikke behov for bekreftelse i hele tatt :)

Nå er jeg i et forhold der hvor jeg har blitt den som søker etter kontakt og bekreftelse hele tiden??! Stoler ikke på at han liker meg, og føler meg utilstrekkelig og lite verdsatt. Selv om han sier jeg overtenker, at han elsker meg, og at jeg ikke trenger å bekymre meg selv om jeg ikke hører fra han på et par dager.

Men jeg klarer ikke å slappe av. Særlig ikke nå når han er bortreist for et par mnd. Hva skal jeg gjøre? Bør jeg bare bryte det? Forstår ikke hvorfor jeg ble den som trengte bekreftelse, da det tidligere har vært motsatt.

Forstår dette blir noe tvetydig og svare på, men hadde satt stor pris på litt veiledning eller råd :)

Anonymous poster hash: 2b74f...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så vanskelig. I mitt forrige forhold fikk jeg mye bekreftelse, nesten mer enn det gode. Og dette opplevde jeg som kvelende, og skulle da ønske det var mindre kontakt i form av meldinger og telefonsamtaler 24/7. Hans behov for bekreftelse var også noe jeg fant uattraktivt. I det forholdet hadde jeg ikke behov for bekreftelse i hele tatt :)

Nå er jeg i et forhold der hvor jeg har blitt den som søker etter kontakt og bekreftelse hele tiden??! Stoler ikke på at han liker meg, og føler meg utilstrekkelig og lite verdsatt. Selv om han sier jeg overtenker, at han elsker meg, og at jeg ikke trenger å bekymre meg selv om jeg ikke hører fra han på et par dager.

Men jeg klarer ikke å slappe av. Særlig ikke nå når han er bortreist for et par mnd. Hva skal jeg gjøre? Bør jeg bare bryte det? Forstår ikke hvorfor jeg ble den som trengte bekreftelse, da det tidligere har vært motsatt.

Forstår dette blir noe tvetydig og svare på, men hadde satt stor pris på litt veiledning eller råd :)

Vet ikke hvor gammel du er, men du høres ganske umoden ut. Begge partene i et forhold har behov for å bli bekreftet av hverandre. At du synes at det er uattraktivt at den andre har det behovet, sier noe om deg. I det forrige forholdet trengte du ikke bekreftelse nettopp kanskje fordi det var det rette? Her må du kjempe om hans gunst og ros.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg er 26 år, så fullstendig moden er jeg nok ikke. Kanskje man kan fremstå som litt mer umoden når man er usikker?

Nja. Det var snakk om overdrevent bekrefte fra min eks, sykelig sjalusi, kontrollbehov og manipulering. Så jeg tror ikke han var den rette, men jeg trengte nok ikke bekreftelse fra han fordi jeg ikke hadde de rette følelsene for han.

Jeg er en grubler og overtenker av natur. Jeg har ikke blitt moden nok til å lære meg alle teknikker for å håndtere alle bekymringstankene enda.

Og misforstå meg rett. Klart begge parter har behov for bekreftelse, men jeg merker jeg trenger mye mer bekreftelse enn han :) Han viser det med handling, og ikke ord. Det er vel derfor det har blitt en større utfordring når han er bortreist nå.

Tusen takk for svar :)

Ts

Skrevet

Du har en rar definisjon av "bekreftelse".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...