Gå til innhold

Hva er viktig å avklare med eiendomsmegler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal selge leieligheten min, og har en avtale med en eiendomsmegler som skal komme og se på leiligheten min. Dette har jeg aldri gjort før og skulle gjerne hatt noen tips til hva jeg må passe på og div. Hva må jeg avklare med eiendomsmegleren?

Takker for innspill

Anonymous poster hash: f1c45...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antall visninger, pris hvis ikke solgt, mulighet for relansering av leiligheten uten masse nye kostnader, provisjon. Husk å få tilbud fra mer enn en megler.

Har megler solgt andre leiligheter i området, ser han for seg en typisk kjøper for din leilighet?

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke sitte igjen med kostnader om ikke leiligheten blir solgt. Flere visninger bør være gratis. Husk at for megleren er det lønnsomt å si etter en visning at du skal slå til, mens selger bør ta seg tid til å finne perfekt kjøper. Provisjonen hans varierer ikke like mye som din potensielle gevinst. Og...ikke minst...aldri aksepter hans første pris. Prut!

Anonymous poster hash: d61e8...6c5

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke sitte igjen med kostnader om ikke leiligheten blir solgt. Flere visninger bør være gratis. Husk at for megleren er det lønnsomt å si etter en visning at du skal slå til, mens selger bør ta seg tid til å finne perfekt kjøper. Provisjonen hans varierer ikke like mye som din potensielle gevinst. Og...ikke minst...aldri aksepter hans første pris. Prut!

Er det altså mulig å få det slik at man ikke skal betale noen ting om man ikke får solgt? Selv annonsekostnander og div andre ting som ikke går til megler?

😊

AnonymBruker
Skrevet

Er det altså mulig å få det slik at man ikke skal betale noen ting om man ikke får solgt? Selv annonsekostnander og div andre ting som ikke går til megler?

klart det er mulig, men det spørs jo sikkert litt hvor du bor da, om det er et lite sted en bare en megler så stiller man jo litt dårligere enn om det er en storby med masse meglere som kan konkurrere. Sett de opp mot hverande, og bruk tilbudene deres mot hverandre... hehe splitt og hersk :P

Anonymous poster hash: a866f...d13

AnonymBruker
Skrevet

Mener at Krogsveen og Aktiv eiendomsmegling* har gratis-hvis-fail som vanlig tilbud. Det er de to mest seriøse her hos oss uansett.

*her hos oss har de lest én ledelsesbok for mye og kaller seg nå "proaktiv" med fin Privatmegler-aktig skrift og stil. Nekter å forholde meg til det, for Aktiv eiendomsmegling har ellers pleid å være helt i særklasse når det gjelder kundetilfredshet. Litt som om Coca-Cola plutselig skulle skifte navn til Mere-Cola. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...