AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Har en fryser på 350 liter og har fylt den med kjøtt og matvarer jeg fikk som var tint. Vil det ta mange dager før matvarene fryser? Har gått snart ei uke siden jeg kjøpte en brukt fryser, virker mer som et kjøleskap. Anonymous poster hash: ea031...f01
Sølvrosen Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Uff da. Når du tar i bruk en fryser skal du først la den stå tom så den får kjølt seg ned, deretter fylle den med litt mat om gangen, slik at alt får fryse skikkelig før du har oppi neste ladning. Det du skal fryse ned skal helst legges ved kjøleelementet og ikke i kontakt med resten av innholdet. Hvis matvarene ikke fryses ned så raskt som mulig vil holdbarheten bli mye lavere, og hvis varene du fylte med har vært frosne før, men ble tint før de ble lagt i fryseren har de enda lavere holdbarhet. Det du kan gjøre er å passe på at fryseren står på max og spisse opp fryseren så fort som mulig. Husk å flytte litt rundt på innholdet i fryseren så du får fryst det som er i midten også.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Ikke fryst ned ennå? Da har du fått den berømte katta i sekken. Kvitt deg med den Anonymous poster hash: c286e...def
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Har en fryser på 350 liter og har fylt den med kjøtt og matvarer jeg fikk som var tint. Vil det ta mange dager før matvarene fryser? Har gått snart ei uke siden jeg kjøpte en brukt fryser, virker mer som et kjøleskap. Anonymous poster hash: ea031...f01 Hvor mange minusgrader var det i fryseren før du la de tinte matvarene oppi fryseren? Husk også at alle frysere har en max-grense på hvor mange kilo mat som den takler å fryse inn på et døgn. Mange frysere har også en knapp som trykkes inn, for innfrysning. Aldri frys ned mer varer enn det som fryseren takler, på et døgn. Anonymous poster hash: abdb0...aef
LukaFrost Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Lot du fryseren stå en stund før du satte den poå? Ble den skikkelig kald før du la i matvarene? Hvor mye mat la du i på en gang?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Dette var å kjøpe katta i sekken. Fryseren sto på i nesten et døgn før jeg la oppi litt varer. Tømte fryseren og la nedi to termometer. Begge viser ca fem pluss grader. har nå stått et par døgn tom uten at det har blitt kaldere. Anonymous poster hash: ea031...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå