Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2004 #1 Skrevet 10. juni 2004 Jeg er invitert til noe jeg oppfattet som jobbintervju (de har sikkert fått navn og telefonnummer via Aetat) hos Remax. De lurte på om jeg ville jobbe som eiendomsmegler. Og jeg har ikke utdannelse i nærheten av det! Men de skulle visst lære opp folk fra grunnen av... Og de virket desperate, for selv om jeg sa at jeg fra august av skal ut i vikariat ett år så ville de gjerne ha meg inn og i systemet sitt. Hakaslepp fikk jeg rett og slett. Men jeg tør ikke si nei siden de jo kan finne på å sladre til Aetat... Har en bekjent av en bekjent som kjente en som jobbet for Remax. Det er visst franchise (og denne fyren hadde ikke gode ord å si om ranchiseopplegget for å si det sånn)... Noen som vet noe mer eller? Er de ute etter å gi meg jobb eller er de ute etter å selge sitt konsept til meg?
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2004 #2 Skrevet 10. juni 2004 Hmm, dette virker mistenkelig som salg/verving/markedsføring og ikke tilbud om jobb. Har nå også fått høre at man må kunne stille en garanti på flere hundre tusen for å bli franchiser... Det kan jeg alltids få, men har overhodet ikke noe ønske om å låne til langt over pipa for å få det til! Ny karriere innen eiendomsmegling? Ny karriere innen eiendomsmegling? RE/MAX-nettverket søker nå flere selvstendige mennesker som kan tenke seg å drive egen virksomhet på et RE/MAX-kontor. • Har du vurdert en karriere innen eiendomsmegling? • Kunne du tenke deg å drive som selvstendig næringsdrivende megler på et RE/MAX-kontor? • Har du en bra bakgrunn med god vandel? • Er du proaktiv, positiv og serviceorientert? • Er du serviceinnstilt av natur? • Har du vilje til omstilling? • Har du økonomi til å investere i en ny fremtid? • Trives du å jobbe selvstendig, men i team? I såfall kan RE/MAX være din nye karrierevei. Men først må du være villig til å investere i ny utdanning gjennom RE/MAX Skolen og deretter delta i et energikrevende åtteukers SUCCEED-program. SUCCEED er et innovativt opplæringsprogram som foregår på kontoret under veiledning av en erfaren mentor fra bransjen. Med SUCCEED får du “handson” opplæring på kontoret slik at du kommer raskere i gang med jobben som profesjonell megler i en krevende bransje. Obs. For deg som allerede har utdanning og/eller er statsautorisert, tilbyr RE/MAX også mange spennende muligheter. Er dette noe for deg? Ta kontakt med en av våre kontoreiere i dag. Er det feil av meg dersom jeg ringer Aetat og hører hvor pliktig jeg er til å ta et slikt tilbud?
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2004 #3 Skrevet 10. juni 2004 Tror du har rett i at du må stille med midler. Du kan umulig slik at du er forpliktet til å ta jobb der slike kriterier settes.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #4 Skrevet 11. juni 2004 Jeg ringte en sånn informasjonstelefon hos Remax i dag - for å forhøre meg litt mer om hva det her var. Eller, jeg fikk noen til å ringe for meg... Og det resulterte i at Aetat mente jeg ikke var tvunget til å ta en slik jobb, ja. Man må være selvstendig næringsdrivende. De anbefaler at man tar 4-5 kurs før man begynner for dem. Hvert kurs koster ca. 5.000,-. Man må betale 20.000,- i leie (av navn, lokale osv. til daglig leder) hver måned. Videre betaler man for alt Remaxmateriale (papir, annonser osv.) man bruker. Jeg har ikke 40.000,- i startkapital altså! Videre får man langt fra tittelen eiendomsmegler (fyren som ringte meg i går lovet det). Da må man gå typ BI i 3 år, ikke kurs på 3 dager. De påstod at kurset deres på var BIs 3årige studie på 3 dager (og det skal man stole på liksom...). Jeg ringte Aetat og de sa at jeg ikke trengte å gå med på noe slikt, så lenge jeg kan dokumentere at det trengs startkapital. Deretter ringte jeg tilbake til "jobbtilbyderen". Fikk beskjed i går om at jeg ikke kunne dette (jeg har annet møte den dagen som kunne kræsje, så jeg ville ha navn og nummer for å evt. kunne avtale ny tid - dette var jo fellesmøte og ikke enkeltmøte med meg). Men jeg hadde jo nummeret han ringte fra. Privatnummer og samboer/kone svarte!!! Han ble møkksur da jeg sa at jeg hadde funnet ut hva hans jobbtilbud gikk ut på og at det ikke var det jeg var ute etter. Han forsøkte hardt og brutalt å selge konseptet til meg. Jeg måtte sikkert 10 ganger si at jeg ikke hadde startkapital og at dette var en jobbtype som var langt unna det jeg var ute etter. Til slutt gadd jeg ikke lenger høre på hans desperate salg at jeg sa "jeg kommer ikke på det informasjonsmøtet, så enkelt er det - hadet" og la på. At det går an!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå