Gå til innhold

fotballfrue er magisk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan sakse noe inn fra pdf-filen

Da med tanke på kritikken som er fremkommet tidligere ang hennes sponsede reiser med Ving pga mangelfull merking.

Eksempel: http://fotballfrue.no/2013/05/10/gamlebyen-rhodos/

Var denne turen sponset da? Står ikke ett ord om det som jeg kan se. Hun kan vel reise på ferie og skrive det på bloggen hvis hun vil, og dersom hun og søstera betalte turen selv er vel alt i orden, selv om de reiste med Ving? Mulig jeg ser meg blind på ett eller annet her....

Anonymous poster hash: d4e97...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LilleSnupp, takk for link, men jeg fikk ikke åpnet den på maskinen min.

Ville tro siden FF er en av de mest leste bloggerne og så populær, at hun er opptatt av å følge lover og regler. Tror hun blir nøye fulgt med på.

Kan du bli litt mer naiv?

Anonymous poster hash: 69a47...3a4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sakse noe inn fra pdf-filen

Da med tanke på kritikken som er fremkommet tidligere ang hennes sponsede reiser med Ving pga mangelfull merking.

Eksempel: http://fotballfrue.no/2013/05/10/gamlebyen-rhodos/

Takk!

Men var denne turen sponset da, vet du det med sikkerhet? Uansett, hvis denne reisen var sponset av Ving, hadde det da gått utover den allmenne som deg og meg?

Skulle ønske vi alle kunne bli litt mere opptatt av å passe på oss selv og ikke være så opptatt av å ta andre uansett hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bli litt mer naiv?

Anonymous poster hash: 69a47...3a4

Naiv er vel ikke akkurat det samme som godtroende, men allikevel, det har ikke vært en ulempe for meg i den grad du ser på meg som naiv.

Hvordan var det ordtaket nå igjen? Noe sånn:

Bedre å være naiv og godtroende, og heller oppleve å ta feil noen ganger, men selv ha ryggen rak.

Enn å være mistroisk og stadig vekk ta feil og oppleve unødvendig sårhet/skuffelse.

Nå mener jeg selvfølgelig ikke at det er en fordel å være naiv i den grad at man lar seg utnytte. Men tror du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Men var denne turen sponset da, vet du det med sikkerhet? Uansett, hvis denne reisen var sponset av Ving, hadde det da gått utover den allmenne som deg og meg?

Skulle ønske vi alle kunne bli litt mere opptatt av å passe på oss selv og ikke være så opptatt av å ta andre uansett hva.

Hmm. Det var da et merkelig utsagn. Mener du at lover og regler som ikke går ut over "den alllmenne som deg og meg" ikke trenger å overholdes? Og hvem skal bestemme hva som går ut over "den allmenne som deg eller meg"? Du? Kanskje det går ut over noen uten at jeg vet hvem.....

Jeg mener lover og regler er til for å overholdes, men FF kan vel reise på ferie med Ving uten at vi mistenker at turen er sponset?

Anonymous poster hash: d4e97...0d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det var da et merkelig utsagn. Mener du at lover og regler som ikke går ut over "den alllmenne som deg og meg" ikke trenger å overholdes? Og hvem skal bestemme hva som går ut over "den allmenne som deg eller meg"? Du? Kanskje det går ut over noen uten at jeg vet hvem.....

Jeg mener lover og regler er til for å overholdes, men FF kan vel reise på ferie med Ving uten at vi mistenker at turen er sponset?

Anonymous poster hash: d4e97...0d7

Synes du? Nå er det egentlig typisk at jeg selv er en person som ofte tar ting veldig bokstavelig, men kanskje vi ikke alltid skal det. Ting kan ofte tolkes og forståes på mange måter. Synes det er viktig at lover og regler skal overholdes, og det er viktig at vi har lover og regler.

Hvordan kan dette at hun forteller og legger ut bilder om denne ferien være til skade for noen om hun tydelig har oppgitt at den er sponset eller ikke?

Uansett hva jeg mener er rett eller galt, mener jeg at enhver skal overholde regelverket som myndighetene har bestemt.

Men i det store og det hele, synes jeg alt dette blir en bagatell å henge seg opp i, i forhold til alt annet av elendighet, vold, mishandling, krig, fattigdom, sult.

Viktig å passe på at samfunnet overholder normer og regler. Men man behøver da ikke prøve å lete etter feil hos andre (som man ikke vet engang om hvilke negativ konsekvens det evt har) eller være skadefro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest magiske med ff er hvordan hun klarer å fortrylle alle til å følge så nøye med på henne!

Hun levere jo et helt innholdsløst liv!

Det skjer jo aldri noe av betydning hos henne og hvis det skjer noe så er det sponset...

Anonymous poster hash: aecf6...3e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen var sponset (jfr link med en lysegrå merking nederst i innlegget).

.. og ja, det står som du opplyser ikke et eneste ord i innlegget jeg refererte til at turen var sponset, Berit/AB.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som med svart arbeid..

Det går neppe ut over deg, Berit eller brukeren under - og jeg, jeg drar bare fordeler av det. Sånn som Caroline Berg Eriksen.

Men dette er altså ulovlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun egentlig? 27? På det bildet Tore Sagen har lagt ut på instagrammen sin ser hun ikke helt ut om seg selv synes jeg. Merkelig hvordan lys og vinkler spiller inn på utseendet.

Anonymous poster hash: 9cfd3...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid ment hun ser ut som en 42 åring jeg. Både klær, kropp og hudmessig. Hun er dørgende kjedelig, fatter og begriper ikke at alle MÅ se på denne damen. Hva gir hun dere egentlig??? Meg gir hun ingenting, og har ikke vært innom på bloggen på over 4 mnd, og det er helt greit. Går heller ikke innom hjernedøde blogger som mamman til michelle, rannveig, linni, kristina andersen og alle de andre lufthode bloggene. Nei der er andre morsommere ting å lese om enn hvilken BH Linni bruker, eller hva Rannveig har på skiva si.



Anonymous poster hash: 1535c...28b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen var sponset (jfr link med en lysegrå merking nederst i innlegget).

.. og ja, det står som du opplyser ikke et eneste ord i innlegget jeg refererte til at turen var sponset, Berit/AB.

??? Motsier du deg selv her? Dette var merket i innlegget. Her er lover og regler overholdt.

Skulle til å skrive at det ikke spiller noen rolle hvor i innlegget hun skriver at det er sponset. Men skulle jo tro det var det mest naturlige å skrive det underst som hun har gjort, og ikke f.eks midt i. Hvis det var skrevet midt i, tror jeg det var færre som hadde sett det.

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Motsier du deg selv her? Dette var merket i inlegget. Her er lover og regler overholdt.

Skulle til å skrive at det ikke spiller noen rolle hvor i innlegget hun skriver at det er sponset. Men skulle jo tro det var det mest naturlige å skrive det underst som hun har gjort, og ikke f.eks midt i. Hvis det var skrevet midt i, tror jeg det var færre som hadde sett det.

Det som skjedde og som har skjedd utallige ganger tidligere, er at det ikke var merket da innlegget ble lagt ut. Noen dager senere redigerer hun og merker det som annonse.

Anonymous poster hash: 69a47...3a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du? Nå er det egentlig typisk at jeg selv er en person som ofte tar ting veldig bokstavelig, men kanskje vi ikke alltid skal det. Ting kan ofte tolkes og forståes på mange måter. Synes det er viktig at lover og regler skal overholdes, og det er viktig at vi har lover og regler.

Hvordan kan dette at hun forteller og legger ut bilder om denne ferien være til skade for noen om hun tydelig har oppgitt at den er sponset eller ikke?

Uansett hva jeg mener er rett eller galt, mener jeg at enhver skal overholde regelverket som myndighetene har bestemt.

Men i det store og det hele, synes jeg alt dette blir en bagatell å henge seg opp i, i forhold til alt annet av elendighet, vold, mishandling, krig, fattigdom, sult.

Viktig å passe på at samfunnet overholder normer og regler. Men man behøver da ikke prøve å lete etter feil hos andre (som man ikke vet engang om hvilke negativ konsekvens det evt har) eller være skadefro.

Tenker at hvis det ikke opplyses om at varer/tjenester er sponset, så skattes det ikke av det heller? Men jeg har ingen forutsetning for å påstå at FF ikke opplyser om alt til skattemyndighetene selv om hun ikke husker å merke alt på bloggen, det kan jo være en forglemmelse...

Vi må f.eks. skatte/opplyse om fordelen av gratis/sponset avis fra jobben. Det har kanskje ikke noe å si for "allmennheten", men slik er loven, fordelen skal oppgis og skattes av.

Anonymous poster hash: d4e97...0d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Motsier du deg selv her? Dette var merket i innlegget. Her er lover og regler overholdt.

Skulle til å skrive at det ikke spiller noen rolle hvor i innlegget hun skriver at det er sponset. Men skulle jo tro det var det mest naturlige å skrive det underst som hun har gjort, og ikke f.eks midt i. Hvis det var skrevet midt i, tror jeg det var færre som hadde sett det.

Nei, tror ikke det.

Jeg linker til to forskjellige innlegg fra samme tur (tror jeg da og korriger meg gjerne om jeg har gjort feil).

Tilføyelse: Ser at det jeg skrev kan virke uklart, men med refereringen henviste jeg til første link.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at hvis det ikke opplyses om at varer/tjenester er sponset, så skattes det ikke av det heller? Men jeg har ingen forutsetning for å påstå at FF ikke opplyser om alt til skattemyndighetene selv om hun ikke husker å merke alt på bloggen, det kan jo være en forglemmelse...

Vi må f.eks. skatte/opplyse om fordelen av gratis/sponset avis fra jobben. Det har kanskje ikke noe å si for "allmennheten", men slik er loven, fordelen skal oppgis og skattes av.

Anonymous poster hash: d4e97...0d7

Godt svart!

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ettersom jeg har hørt fra bekjente som har vokst opp med henne så er hun en ganske jordnær og trivelig jente (hun er også veldig pen uten sminke har jeg sett). Hennes venninner igjennom oppveksten er ikke akkurat samme ulla, de fleste vet jeg hvem er og de er noen utspikulerte mobbere. :)

Synes dama virker oppegående og langt fra så ille andre får henne til å være.



Anonymous poster hash: fb2bd...d41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke det.

Jeg linker til to forskjellige innlegg fra samme tur (tror jeg da og korriger meg gjerne om jeg har gjort feil).

Tilføyelse: Ser at det jeg skrev kan virke uklart, men med refereringen henviste jeg til første link.

Å ja, jeg forstår. Den Rhodos turen var der visst et innlegg hvor det ikke sto at det var sponset. Hun har fortalte det tydelig i andre innlegg derfra, husker jeg. Men ifølge loven skal det opplyses i hvert innlegg. FF hadde ingen fordeler ved å la være å opplyse om det akkurat i det innlegget hvor det ikke var opplyst. Tror bestemt at det var en forglemmelse, og at hun gjerne ville merket det på det innlegget også. Det er vel ikke så mye å lage ståhei for. Men enig at hun godt kan bli påminnet om å opplyse om det på hvert eneste innlegg siden loven sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vurderer seriøst vaskehjelp? Vil jo tro hun har en liten time til å vaske i uken...

"Onsdag er jo vaskedag, men jeg kjenner at det frister veldig lite å finne frem vaskebøtte og grønnsåpe akkurat nå. Vurderer å skaffe vaskehjelp, kanskje det kunne gitt meg de fritimene jeg trenger for å se bunnen av skittentøyskurven igjen"

Anonymous poster hash: 96303...dc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...