Gå til innhold

Slips vs Sløyfe

kapteinNorge

Anbefalte innlegg

Det er en knapp måned igjen til 17. mai, og igjen kommer den evinnelige problemstillingen opp: Slips eller sløyfe. Legger den ut i litt god tid, i håp om å få mange innspill, samtidig som jeg må handle inn nytt slips/sløyfe.

Kom gjerne med ideer ang farger/mønstre også.

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sløyfe. Syntes sløyfe passer mer til fest - og 17. Mai er en absolutt bra dag for sløyfe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i slips, så da foreslår jeg slips. Dog er det i grunnen hipp som happ hva du velger. Sløyfer kan være veldig pene.

Så kan du pynte med et snasent lommetørkle i brystlommen, kanskje en brystblomst, og mansjettknapper eller knuter.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i slips, så da foreslår jeg slips. Dog er det i grunnen hipp som happ hva du velger. Sløyfer kan være veldig pene.

Så kan du pynte med et snasent lommetørkle i brystlommen, kanskje en brystblomst, og mansjettknapper eller knuter.

Thanks. Er glad i prøve nye ting og ta noen sjanser i klesveien. Slips er jo den "enkle" løsningen da, så går nok for sløyfe. Du virker som du har litt peiling på dette med klær og stil osv, har du noen forslag til farger og mønstre på skjorte/sløyfe/tørkle? Har kokksgrå dress med brune eller sorte sko til. Passer de fleste farger, men passer kanskje aller best farger i området rundt rødt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du imponere ungjenter tar du på deg en sløyfe, skal du derimot se best mulig ut så er det helt klart slips som er veien å gå. Husk PS, og husk at PS'en ikke skal matche slipset direkte.

Sløyfe er for klovner og/eller andre klesplagg enn dress, for eksempel smoking.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en knapp måned igjen til 17. mai, og igjen kommer den evinnelige problemstillingen opp: Slips eller sløyfe. Legger den ut i litt god tid, i håp om å få mange innspill, samtidig som jeg må handle inn nytt slips/sløyfe.

Kom gjerne med ideer ang farger/mønstre også.

Kjør debatt!

Hehe, menns dilemma.. :P Slips eller sløyfe, samt farger.. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Skal du imponere ungjenter tar du på deg en sløyfe, skal du derimot se best mulig ut så er det helt klart slips som er veien å gå. Husk PS, og husk at PS'en ikke skal matche slipset direkte.

Sløyfe er for klovner og/eller andre klesplagg enn dress, for eksempel smoking.

Kva er PS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er PS?

Pocket Square. Det lille tørklet man ofte bruker i brystlomma på dressjakka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks. Er glad i prøve nye ting og ta noen sjanser i klesveien. Slips er jo den "enkle" løsningen da, så går nok for sløyfe. Du virker som du har litt peiling på dette med klær og stil osv, har du noen forslag til farger og mønstre på skjorte/sløyfe/tørkle? Har kokksgrå dress med brune eller sorte sko til. Passer de fleste farger, men passer kanskje aller best farger i området rundt rødt:)

Til koksgrå ville jeg nok bare gått for en enkel hvit skjorte, men om du vil ha noe litt friskere inspirasjon kan du søke på Ozwald Boateng (traff han in-person i London og ble nesten starstruck) - en kjent skredder med base i eventyrlige Savile Row. Spreke fargekomboer er hans varemerke. Patrick Grant er også en kjent størrelse fra Savile Row som er verdt å la seg inspirere av.

Når det kommer til sløyfen er jeg noe usikker. Men her har jeg lagt ved et bilde med noen av de fargene jeg selv kunne vurdert:

PS er noe man leker med. Bare ikke la enten sløyfen eller PS ta for mye oppmerksomhet fra hverandre. La det være en viss balansegang. Å matche dem 100% må du ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Til koksgrå ville jeg nok bare gått for en enkel hvit skjorte, men om du vil ha noe litt friskere inspirasjon kan du søke på Ozwald Boateng (traff han in-person i London og ble nesten starstruck) - en kjent skredder med base i eventyrlige Savile Row. Spreke fargekomboer er hans varemerke. Patrick Grant er også en kjent størrelse fra Savile Row som er verdt å la seg inspirere av.

Når det kommer til sløyfen er jeg noe usikker. Men her har jeg lagt ved et bilde med noen av de fargene jeg selv kunne vurdert:

attachicon.gifimage.jpg

PS er noe man leker med. Bare ikke la enten sløyfen eller PS ta for mye oppmerksomhet fra hverandre. La det være en viss balansegang. Å matche dem 100% må du ikke.

Takk for utfyllende svar, endte til slutt opp med disse valgene: 10320400_10152406734886145_6531794797989

eller

10366194_10152406734801145_3045331714812

Litt usikker på hva det blir, og om det blir sort eller koksgrå dress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for koksgrå dress, samt anvendt den hvite skjorten. Synes det blir for mye mønster med den andre skjorten sammen med den sløyfen.

EDIT: Det er ikke noe mønster på den koksgrå dressen din? Pinstripes eller ruter?

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort dress er for begravelser.

Ellers så burde du absolutt gå for den hvite skjorten fremfor den rutete. Knappehullsømmene på den andre fungerer ikke, og i hvert fall ikke i kombinasjon med en rød sløyfe. Ellers foretrekker jeg uansett mer ensfargede skjorter, i hvert fall om en skal pynte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg synes slips er megasexy. Jeg liker ikke så godt sløyfer.

Anonymous poster hash: 0ce22...982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for koksgrå dress, samt anvendt den hvite skjorten. Synes det blir for mye mønster med den andre skjorten sammen med den sløyfen.

EDIT: Det er ikke noe mønster på den koksgrå dressen din? Pinstripes eller ruter?

Den koksgrå dressen er ensfarget. Da kjører jeg på med den hvite skjorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koksgrå dressen er ensfarget. Da kjører jeg på med den hvite skjorten.

Good shit! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man er 17 år eller Blaine i Glee, så bør valget alltid falle på slips....;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...