AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Faren til min datter er en hyggelig mann og en flink far. Han stiller alltid opp for jenta og gir mye av seg selv på den måten, men han er fryktelig gjerrig og da mener jeg FRYKTELIG! Det ble slutt mellom han og meg da jenta var 2 år (hun er 9 år nå) og siden den gang har hun bodd 50/50, men på min adresse. Jeg har derfor fått skattefordelene og dobbel barnetrygd. Pga dette har jeg stått for alt det økonomiske rundt henne. Selv om avtalen var at far skulle betale klær og saker hun trengte hos han og jeg alt det andre ble det ikke sånn, da far aldri hadde råd til noe. Han er av typen som klipper av føttene på strømpebukse som er for små og limer fast skosåler som er så slitt at de faller av. Misforstå meg rett, jeg er stor tilhenger av å sy igjen, reparere hull i klær etc fremfor og alltid kjøpe nytt men, når en genser har 10 tydelige hull som er sydd igjen flere ganger og den er så slitt at påtrykket nesten er helt borte så er det på tide å kjøpe ny genser. Pga alle disse episodene med far endte det opp med at jeg bestandig kjøpte dobbelt opp av klær vær gang jeg handlet slik at halvparten kunne være hos han. I mange år svelget jeg kameler for å unngå krangling med faren hennes. I januar flyttet min kjæreste gjennom 5 år inn til meg og det ble da slutt på aleneforsørger fordeler. Jeg spurte derfor barnefar om han ville at vi skulle bytte jenta sin adresse over til han slik at han kunne benytte seg av fordelene. Dette ville han og vi ble da enige om at han skulle stå for alt det økonomiske rundt barnet som sfo, bursdagsfeiringer, skolesaker ol, men jeg skulle ordne med saker hun trengte hos meg. Greit nok. Allikevel ser jeg til stadighet samme tendenser som før. Utslitte klær, for stramme bukser, for små sko osv... Det går ikke ann å snakke med han om det for da blir han kjempe sint og hyler til meg at han ikke har råd, at hun må vente til lønning med og få nytt osv.. For og presisere så er han ingen rik mann, men heller ikke fattig. Han har alltid råd til å kjøpe ting han selv har lyst på. I dag var toppen på kransekaken for min del. Jeg hadde fri fra jobb og stod å vasket terrassen da det ringte på døra rundt 8 i dag tidlig. Det var min datter som stod utenfor og gråt. Hun er hos far denne uken, jeg slapp henne inn å lurte på hva som var skjedd. Hun sa at da far hadde sluppet henne av utenfor sfo hadde hun gått hjem da han hadde kjørt. Hun skulle på skogstur med klassen sin i dag, men ville ikke bli med pga at hun var flau over støvlene sine. Jeg tittet ned på gummistøvlene å så at far hadde prøvd å reparere en revne i siden på dem med gaffa tape!!! Vi bor heldigvis rett ved en Coop butikk som åpner 7 så jeg fikk hivd ungen i bilen, dura av sted på støvel shopping så hun slapp og gå glipp av klasseturen. Men, hva ialle dager skal jeg gjøre med dette??? han kan ikke fortsette å motta all økonomisk støtte og la meg sitte med regningen. Jeg vil ha datteren min overført til min adresse igjen, slik at ikke far får penger for jenta som han bruker på seg selv. Hvordan kan jeg få til dette i praksis hvis ikke far samtykker?? Tusen takk for at du leste min lange frustrasjon og for alle svar jeg får. Anonymous poster hash: ff196...419
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Fy faen jeg skjønner at du blir forbanna altså. Jeg er som deg en tilhenger av å ta vare på klær og sy osv. men det går en grense. Jeg vet ikke, men jeg tipper det blir vanskelig for deg å få han til å gå med på det. Men jenta er vel så stor at hennes ønsker snart skal legges vekt på? Anonymous poster hash: c06c8...045 10
Timza Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Dere burda jo la han få ha henne på sin adresse slik at pengene og støtten kommer inn, men du burde ta over de pengene og putte de i en egen konto, kun til henne. Så kan du stå for shoppingen og beholdningen av de pengene til henne da han uansett ikke makter å handle noe. Du er sikkert flinkere til å kjøpe klær til henne uansett, så det er vell for det beste at du tar deg av det.
Helen Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Du vil fortsatt bli regnet som aleneforsørger helt til du har vært samboer 12 av de siste 18 mnd. Siden du bare har vært samboer siden januar har du krav på tilleggene til januar neste år. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Faren til min datter er en hyggelig mann og en flink far. Han stiller alltid opp for jenta og gir mye av seg selv på den måten, men han er fryktelig gjerrig og da mener jeg FRYKTELIG! Det ble slutt mellom han og meg da jenta var 2 år (hun er 9 år nå) og siden den gang har hun bodd 50/50, men på min adresse. Jeg har derfor fått skattefordelene og dobbel barnetrygd. Pga dette har jeg stått for alt det økonomiske rundt henne. Selv om avtalen var at far skulle betale klær og saker hun trengte hos han og jeg alt det andre ble det ikke sånn, da far aldri hadde råd til noe. Han er av typen som klipper av føttene på strømpebukse som er for små og limer fast skosåler som er så slitt at de faller av. Misforstå meg rett, jeg er stor tilhenger av å sy igjen, reparere hull i klær etc fremfor og alltid kjøpe nytt men, når en genser har 10 tydelige hull som er sydd igjen flere ganger og den er så slitt at påtrykket nesten er helt borte så er det på tide å kjøpe ny genser. Pga alle disse episodene med far endte det opp med at jeg bestandig kjøpte dobbelt opp av klær vær gang jeg handlet slik at halvparten kunne være hos han. I mange år svelget jeg kameler for å unngå krangling med faren hennes. I januar flyttet min kjæreste gjennom 5 år inn til meg og det ble da slutt på aleneforsørger fordeler. Jeg spurte derfor barnefar om han ville at vi skulle bytte jenta sin adresse over til han slik at han kunne benytte seg av fordelene. Dette ville han og vi ble da enige om at han skulle stå for alt det økonomiske rundt barnet som sfo, bursdagsfeiringer, skolesaker ol, men jeg skulle ordne med saker hun trengte hos meg. Greit nok. Allikevel ser jeg til stadighet samme tendenser som før. Utslitte klær, for stramme bukser, for små sko osv... Det går ikke ann å snakke med han om det for da blir han kjempe sint og hyler til meg at han ikke har råd, at hun må vente til lønning med og få nytt osv.. For og presisere så er han ingen rik mann, men heller ikke fattig. Han har alltid råd til å kjøpe ting han selv har lyst på. I dag var toppen på kransekaken for min del. Jeg hadde fri fra jobb og stod å vasket terrassen da det ringte på døra rundt 8 i dag tidlig. Det var min datter som stod utenfor og gråt. Hun er hos far denne uken, jeg slapp henne inn å lurte på hva som var skjedd. Hun sa at da far hadde sluppet henne av utenfor sfo hadde hun gått hjem da han hadde kjørt. Hun skulle på skogstur med klassen sin i dag, men ville ikke bli med pga at hun var flau over støvlene sine. Jeg tittet ned på gummistøvlene å så at far hadde prøvd å reparere en revne i siden på dem med gaffa tape!!! Vi bor heldigvis rett ved en Coop butikk som åpner 7 så jeg fikk hivd ungen i bilen, dura av sted på støvel shopping så hun slapp og gå glipp av klasseturen. Men, hva ialle dager skal jeg gjøre med dette??? han kan ikke fortsette å motta all økonomisk støtte og la meg sitte med regningen. Jeg vil ha datteren min overført til min adresse igjen, slik at ikke far får penger for jenta som han bruker på seg selv. Hvordan kan jeg få til dette i praksis hvis ikke far samtykker?? Tusen takk for at du leste min lange frustrasjon og for alle svar jeg får. Anonymous poster hash: ff196...419 bestill time på familevernkontoret. Du sier han er gjerrig,men da du selv fikk samboer og mistet alle aleneforsørgerfordelene, så ville du at han skulle få hu på adresse og ta utgiftene. Skjønner du hva folk ser nå? Anonymous poster hash: 8ba10...a85 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Hvorfor valgte du å få barn med denne mannen? Anonymous poster hash: 5fbdd...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 bestill time på familevernkontoret. Du sier han er gjerrig,men da du selv fikk samboer og mistet alle aleneforsørgerfordelene, så ville du at han skulle få hu på adresse og ta utgiftene. Skjønner du hva folk ser nå? Anonymous poster hash: 8ba10...a85 Jeg leser det som at hun da ønsket at han skulle få fordelene i stedet for at det skulle falle bort for begge. Anonymous poster hash: c06c8...045 24
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 AnonymBruker, on 25 Apr 2014 - 22:33, said: bestill time på familevernkontoret. Du sier han er gjerrig,men da du selv fikk samboer og mistet alle aleneforsørgerfordelene, så ville du at han skulle få hu på adresse og ta utgiftene. Skjønner du hva folk ser nå? Anonymous poster hash: 8ba10...a85 Har du vondt noe sted??? Jeg foreslo at han skulle ha henne på sin adresse slik at han kunne få fordelene ved det og dermed bedre råd!! Er det ikke bare rett og rimelig at den som sitter på alle de økonomiske fordelene bidrar mest ved en 50/50 ordning??? Hvis du har lest hva jeg skrev så ville du ha sett at jeg har betalt alt for jenta i alle år, da også ting som jeg iht vår avtale ikke skulle ha gjort. Og selv nå uten en kr i barnetrygd så fortsetter jeg og betale. Jeg fatter ikke hva som foregår i ditt sinn som gjør at du kan vinkle MITT innlegg til at JEG er gjerrig?!?! Anonymous poster hash: c6356...903 15
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Jeg leser det som at hun da ønsket at han skulle få fordelene i stedet for at det skulle falle bort for begge. Anonymous poster hash: c06c8...045 Det var dette jeg ønsket ja ts Anonymous poster hash: c6356...903 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Hvorfor valgte du å få barn med denne mannen? Anonymous poster hash: 5fbdd...0d7 Det er ikke sakens tema. Ts Anonymous poster hash: c6356...903 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Du vil fortsatt bli regnet som aleneforsørger helt til du har vært samboer 12 av de siste 18 mnd. Siden du bare har vært samboer siden januar har du krav på tilleggene til januar neste år. Ok. Takk for opplysningen. Trodde det falt bort med en gang jeg fikk ny samboer jeg. Ts Anonymous poster hash: c6356...903
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Fy faen jeg skjønner at du blir forbanna altså. Jeg er som deg en tilhenger av å ta vare på klær og sy osv. men det går en grense. Jeg vet ikke, men jeg tipper det blir vanskelig for deg å få han til å gå med på det. Men jenta er vel så stor at hennes ønsker snart skal legges vekt på? Anonymous poster hash: c06c8...045 Jeg prøver og gå så varsomt som mulig for å unngå bråk. Men jeg tenkte å skrive et brev til han om hva jeg mener slik at alt er skriftlig. Tenkte kanskje jeg kunne ta kontakt med nav uformelt og høre om de har noen råd siden det er de som betaler ut trygden. Jeg tror at hvis jenta velger å bo hos meg så kan ikke far nekte det men, hun er glad i pappaen sin så hun vil bo 50/50. Anonymous poster hash: c6356...903
Zess Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 Hvorfor valgte du å få barn med denne mannen? Anonymous poster hash: 5fbdd...0d7 ... aldri en tråd om barnefordeling uten at det kommer et selvforherligende fjols og stiller dette spørsmålet. 14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Dere burda jo la han få ha henne på sin adresse slik at pengene og støtten kommer inn, men du burde ta over de pengene og putte de i en egen konto, kun til henne. Så kan du stå for shoppingen og beholdningen av de pengene til henne da han uansett ikke makter å handle noe. Du er sikkert flinkere til å kjøpe klær til henne uansett, så det er vell for det beste at du tar deg av det. Takk for tips. Jeg skal foreslå det for han men, jeg tror jeg taler for døve ører. Ts Anonymous poster hash: c6356...903
Gjest BettyBoop Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 bestill time på familevernkontoret. Du sier han er gjerrig,men da du selv fikk samboer og mistet alle aleneforsørgerfordelene, så ville du at han skulle få hu på adresse og ta utgiftene. Skjønner du hva folk ser nå?Anonymous poster hash: 8ba10...a85 forskjellen er jo at da ts hadde disse fordelene så tok hun jo utgiftene og kjøpte det dattra trengte, men farn bruker disse pe gene på seg selv heller. 5
Timza Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 Takk for tips. Jeg skal foreslå det for han men, jeg tror jeg taler for døve ører. Ts Anonymous poster hash: c6356...903 Så la han få kontrollen over dem han også. Altså at begge har tilgang til en konto, som er laget for henne. Da kan dere styre litt selv og kjøpe ting når det faller inn for begge to, samt at dere kan ha et øye for pengene og sjekke at de faktisk går til ungen. I slutten av måneden kan dere sette opp en ordning som overfører resterende inn i en sparekonto til ungen for når hun er 18 og trenger lappen f.eks. 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #17 Skrevet 25. april 2014 Men når du ikke lenger er aleneforsørger har du jo en du deler boutgifter med. Og du vil ikke lenger ta utgiftene til datteren din selv om din økonomi burde vært styrket, du fremstår som ganske gjerrig selv Anonymous poster hash: 98526...e5b 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 ... aldri en tråd om barnefordeling uten at det kommer et selvforherligende fjols og stiller dette spørsmålet. Så jeg får ikke lov til å stille spørsmål uten å bli verbalt misbrukt av deg!?? Anonymous poster hash: 5fbdd...0d7 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Timza, on 26 Apr 2014 - 00:24, said: Så la han få kontrollen over dem han også. Altså at begge har tilgang til en konto, som er laget for henne. Da kan dere styre litt selv og kjøpe ting når det faller inn for begge to, samt at dere kan ha et øye for pengene og sjekke at de faktisk går til ungen. I slutten av måneden kan dere sette opp en ordning som overfører resterende inn i en sparekonto til ungen for når hun er 18 og trenger lappen f.eks. Det var lurt. Jeg skal foreslå dette. Anonymous poster hash: c6356...903
Gjest tinbjo1 Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 Hvis han virkelig er glad i datteren sin, så vil han vel ikke latterliggjøre henne på den måten? Ville prøvd å fortelle det til ham, slik at han forstår at det går utover barnet sitt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå