Gå til innhold

til dere som sier at fengsel i norge er 5 stjerners hotell!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har nylig blitt løslatt etter å ha sittet 2 år inne. jeg måtte dele celle med en annen fange i perioder, og var ikke veldig ålreit å sitte låst inne på 8 kvadrat om sommeren med en cellekamerat som sitter og fiser. fellesdusj var det også, så i perioder var det veldig lite privatliv. tenk dere om før dere kommer med påstander om norske fengsler.

Anonymous poster hash: 346c7...b73

Jeg var et år i millitæret. Der måtte vi være på rom med 5-7 andre personer som feis. Fellesdusj var det også. Og dessuten måtte vi adlyde befal og fikk ikke dra hjem uten å få innvilget perm.

Og jeg hadde ikke gjort noe ulovlig en gang (annet enn å være mann i Norge, og det skal man tydligvis straffes for)

Anonymous poster hash: 013d9...4dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

de som bor på sykehjem bor jo der fordi de ikke klarer seg hjemme. Det bøir hjemmet deres og de betaler for å bo der. Innsatte i fengsel får penger for å være i fengsel og de har begått et lovbrudd. FenGsel er straff. Så sykehjem bør jo ha bedre standard.

Og igjen, det jeg spurte om, hvorfor sammenligne!?

Anonymous poster hash: f3c91...c86

AnonymBruker
Skrevet

nuvel. Nå overdriver du vel litt hvordan de har det på sykehjem..

Nuvel...da er du dårlig orientert. Det finnes flotte sykehjem. De blir heller ikke omtalt. Det finnes kommuner som sparer inn til beinet på disse hjemmene. Orienter deg før du uttaler deg.

Jeg var på besøk senest i påsken til to personer. Den ene ble lagt kl 17.30, må ligge ti neste morgen.kl08 Altså 14 timer.

Den andre bor i omsorgbolig. Må legge seg kl 20, og får opp neste dag kl 08. i påsken hadde de stengt alt av matservering hvor de spiser. De får en pakke som de skal varme i mikroen. Pasienten har ikke spist middag en dag i påsken. Borte er det sosiale. Snakker meg om velferd

Anonymous poster hash: 23c93...2aa

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

fordi de på sykehjem burde ha 5 stjerners hotell standard men de har det omtrentlig som i fengsel.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du liker tydeligvis å gjøre deg vrang, men du vil sannsynligvis skjønne det hvis du selv havner på et dårlig sykehjem og leser i avisen om massemordere som får mye bedre behandling enn deg.

Anonymous poster hash: 42ee0...46f

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Du liker tydeligvis å gjøre deg vrang, men du vil sannsynligvis skjønne det hvis du selv havner på et dårlig sykehjem og leser i avisen om massemordere som får mye bedre behandling enn deg.

Tilbake til temaet. Har alle dere som påstår at et fengsel er å sammenligne med et femstjerners hotell, noensinne vært inni et fengsel, innsatt, ansatt, besøkende etc. Vet dere noe om interne forhold? Fortell meg hvordan det er på Botsen og Bayern, for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, du burde ha tenkt over det før du endte med å sitte 2 år der. Og det skal ikke være så sabla trivelig i fengsel vel? Det skal ikke være en ferie på 5 stjerners luksushotell tross alt.... Sympati? Not so much....

Anonymous poster hash: 78cae...38d
  • Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Vel, du burde ha tenkt over det før du endte med å sitte 2 år der. Og det skal ikke være så sabla trivelig i fengsel vel? Det skal ikke være en ferie på 5 stjerners luksushotell tross alt.... Sympati? Not so much....

Anonymous poster hash: 78cae...38d

Jeg er ikke TS.

Gjest constance90
Skrevet

Tilbake til temaet. Har alle dere som påstår at et fengsel er å sammenligne med et femstjerners hotell, noensinne vært inni et fengsel, innsatt, ansatt, besøkende etc. Vet dere noe om interne forhold? Fortell meg hvordan det er på Botsen og Bayern, for eksempel.

Helt enig. Det er kjipt det ikke er mer analyser og undersøkelser på det men det er delvis bevist at straff hjelper ikke på kriminelle men man må forebygge videre kriminalitet med terapi og hjelp til å komme seg tilbake til virkeligheten. Prosenten i usa som må sone på nytt er så høy kontra Norge at man kan ikke la være å se på de psykologiske faktorene ved å sitte inne påvirker framtiden ute. Jeg synes det er bra at fokuset også er på "fengselsomsorgen" da det kan påvirke om en voldtektsmann voldtar igjen osv. Mennesker har behov for behandling og jeg vil nødig sende ut en drapsmann som har blitt traumatisert i fengselet og er en ny potensiell trussel for mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Så bra, skulle ønske dere hadde det værre.

Anonymous poster hash: a22d0...5f6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok akkurat det de ikke har, veldig lett å dømme og slenge med kjeften når de ikke veit åssen det funker i virkeligheten. Vært i fengsel som besøkende flere ganger, og 5 stjerners hotell er det ihvertfall ikke.

Anonymous poster hash: c2c35...833

AnonymBruker
Skrevet

jeg har nylig blitt løslatt etter å ha sittet 2 år inne. jeg måtte dele celle med en annen fange i perioder, og var ikke veldig ålreit å sitte låst inne på 8 kvadrat om sommeren med en cellekamerat som sitter og fiser. fellesdusj var det også, så i perioder var det veldig lite privatliv. tenk dere om før dere kommer med påstander om norske fengsler.

Anonymous poster hash: 346c7...b73

Såpass må du faktisk forvente når du sitter i fengsel. Du har gjort noe ulovlig, du skal straffes, du skal ikke på ferie.

Det må jo være noe i det når mange kriminelle sier de gjør ulovlige ting for å komme inn igjen i fengsel fordi de har det godt der.

Det skal ikke være behagelig og "ferieaktig" i fengsel. Da er poenget borte.

Anonymous poster hash: c40cc...2e4

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

ninuska_, mod

AnonymBruker
Skrevet

Prosenten i usa som må sone på nytt er så høy kontra Norge at man kan ikke la være å se på de psykologiske faktorene ved å sitte inne påvirker framtiden ute. Jeg synes det er bra at fokuset også er på "fengselsomsorgen" da det kan påvirke om en voldtektsmann voldtar igjen osv. Mennesker har behov for behandling og jeg vil nødig sende ut en drapsmann som har blitt traumatisert i fengselet og er en ny potensiell trussel for mennesker.

Ulempen er at dullingen gjør at fengsel mister hele sin avskrekkende effekt på kriminelle. Spesielt utenlandske kriminelle bare ler av faren for å komme i fengsel i Norge.

Gjest constance90
Skrevet

Ulempen er at dullingen gjør at fengsel mister hele sin avskrekkende effekt på kriminelle. Spesielt utenlandske kriminelle bare ler av faren for å komme i fengsel i Norge. Anonymous poster hash: 42ee0...46f

Joda men det betyr ikke at humane Norge skal diskriminere og slå utenlandske innsatte for det er "det de er vant med hjemme". De kan gjerne syns det er et hotell opphold sammenlignet med fengsel i sitt land men det er ikke hotell sammenlignet med norsk standar. Det er alltid noen som har det "for godt". Glem ikke at de som syns det hotell opphold av de utenlandske er gjerne de som sitter uten bolig, jobb og økonomi til å leve for i sitt hjemland.

AnonymBruker
Skrevet

[madia]

Ser ut som en hyggelig og fin feriekoloni....

Gjest constance90
Skrevet

[madia]Ser ut som en hyggelig og fin feriekoloni.... Anonymous poster hash: 013d9...4dc

"...compared to freedom this is still hell"

Folk kan si så mye de vil om fastilitetene. Tror ingen kan begripe den psykiske påkjenningen og distansen de får til virkeligheten når de er ferdig å sone.

Alle som mener fengsel er som hotell satser jeg på sjekker inn på fengsel neste gang de er på ferie.

Skrevet

Jeg har ikke helt den store medlidenheten med folk som klager over forholdene i fengsel her i Norge, hvis det var i USA eller Thailand, ok, men her er det virkelig en betalt ferie der de kanskje snekrer en palle eller to. Tannlege, lege og terapi inkludert. Stakkars...

Hvis de synes det er så vanskelig og fælt å sitte i fengsel pga. den psykiske påkjenningen så er det bare å la vær å gjøre kriminelle handlinger da, enkelt og greit.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

[madia]

Ser ut som en hyggelig og fin feriekoloni....

ja gjør jo det.
AnonymBruker
Skrevet

fordi de på sykehjem burde ha 5 stjerners hotell standard men de har det omtrentlig som i fengsel.

Det besvarer fremdeles ikke spørsmålet mitt om hvorfor dere hele tiden må sammenligne.

Ja, de eldre fortjener bedre, men det betyr ikke at de som har sitti/sitter i fengsel ikke har lov til å klage på forholdene.

Dere snakker som om det de kriminelle har gjort er å bryte seg inn i statskassa og stjelt penger fra sykehjemmene.

Når overskriften i denne tråden er "til dere som tror at fengsel i norge er 5 stjerners hotell", så er det vel nettopp dette trådstarter vil snakke om. Han/hun skrev ikke "til dere som tror at sykehjem er bedre enn fengsler".

Ps. Til de som ikke visste det, så er ikke alle fengsler som halden fengsel. *shock*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...