Gå til innhold

Hvordan smaker kiwi og avocado?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil smake kiwi og avokado. Men hvordan smaker det?

Er det surt?

Skal avocado bare spise utav skallet med skje?

Ja, jeg vet det bare er til og kjøpe det, og smake. Men så enkelt er det ikke. Har kjøpt kiwi mange ganger, men aldri smakt de.

Så derfor lurer jeg på om noen klarer og forklare litt hvordan de smaker.

Anonymous poster hash: b40d8...cbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kiwi smaker på en måte både søtt og syrlig på en gang.

Avocado er veldig mild, men har ingen utpreget smak. Kan spises med skje rett fra skallet, men selv foretrekker jeg å spise den sammen med noe annet. Enten i salat eller som guacamole til meksikansk mat.

Anonymous poster hash: cc9c5...9e4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kiwi har, til en viss grad, mye fellesskap med stikkelsbær.

Avokado smaker mer som bønner og har konsistens ikke ulikt en banan - den er myk og mild. Første gang ville jeg nok bare spist den med skje fra skallet, helst med litt balsamicoeddik over.

Anonymous poster hash: 6ae49...503

AnonymBruker
Skrevet

Kiwi smaker på en måte både søtt og syrlig på en gang. Avocado er veldig mild, men har ingen utpreget smak. Kan spises med skje rett fra skallet, men selv foretrekker jeg å spise den sammen med noe annet. Enten i salat eller som guacamole til meksikansk mat. Anonymous poster hash: cc9c5...9e4

Ok, skal prøve å få smakt. Spiser ikke salat, noe mer avocado kan brukes til? Kan jeg ha smøre avocado på skiven? Men da blir jo ikke alt brukt opp med en gang.

Ts

Skrevet

Avokado er det beste som finnes å spise.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal spise avokado med skje pass på at den er spisemoden og spis med litt salt og pepper. :)

Anonymous poster hash: ab063...ae0
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kiwi har, til en viss grad, mye fellesskap med stikkelsbær.

Avokado smaker mer som bønner og har konsistens ikke ulikt en banan - den er myk og mild. Første gang ville jeg nok bare spist den med skje fra skallet, helst med litt balsamicoeddik over.Anonymous poster hash: 6ae49...503

Liker ikke stikkelsbær, synes de er sure. Hva er balsamicoeddik da? Hvorfor helst med det over?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Avokado er det beste som finnes å spise.

Ok, men hvordan spiser du den da?

Ts

Gjest Hyssingen
Skrevet

begge deler smaker gress. Men Kiwien smaker litt mere surt.

Skrevet

Du kan forsøke avokado på godt knekkebrød med sitronpepper på toppen :) Evt. et dryss med salt i tillegg :) Det er veldig kremet konsistens.

• Liker 1
Skrevet

Ok, men hvordan spiser du den da?

Ts

Jeg spiser den rett fra skallet med skje, eller så bruker jeg den i salater eller taco. Kjempegodt! Det gjør hele måltidet. Tro meg :) Og det som er bra med avokado, er at du holder deg mett lenge, og du kan spise med god samvittighet! :spise:

Gjest Jørild
Skrevet

Du kan foreksempel smøre avokado på skiven og ha kjøttpålegg på toppen.

• Liker 1
Skrevet

Supergodt på brødskive/knekkebrød med snøfrisk, cherrytomat og litt pepper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...