Gå til innhold

Huseier purrer på husleie på forfallsdato?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tekstmelding av huseier idag som hvor de sier at de ikke kan se at husleia har kommet inn idag.

Altså, vi har 25. som forfall på husleie hver mnd.

Vi har da frem til midnatt idag til å betale husleien for å være innenfor, og det er uansett ikke noen selvfølge at selv om vi betaler 25. at pengene er på deres konto samme dag?

Kjenner jeg blir både forundret og provosert.

Anonymous poster hash: e2f77...fc7
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huseier virker ikke helt i vater. Du har helt rett, du har frem til midnatt med å betale.

Anonymous poster hash: 316fc...bb0
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel slik at husleia skal være på konto den dagen? Dvs han skulle hatt de tilgjengelig kl 00.01 i natt. Vi leier ut, og leia skal være synlig på vår konto den 1. Hver mnd.

Anonymous poster hash: e6994...14f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dersom huseier forventer at pengene skal være på konto den 25. er det vel ikke rett å kalle 25. for forfallsdato, er det? Forfallsdato er jo normalt siste frist for å betale, og med mindre man bruker samme bank tar det jo frem til neste BBS-overføring (tror de er kl 07, 12 og 16?) før de kan være synlig på konto.

Anonymous poster hash: 59696...808
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva reglene er, men som huseier har jeg aldri purret på leien samme dag! Om så leietakerne mine er over en eller to dager, maser jeg ikke.

Bor nå sammen med en jente som eier leiligheten og jeg betaler til henne og hun maser dersom det ikke er inne samme morgen. Det er ikke alltid jeg har fått inn inntekten i tide til at det er der om morgenen og det er ekstremt slitsom.

Jeg blir også provosert av slikt.

Anonymous poster hash: 962c6...d3e
  • Liker 5
Skrevet

Så lenge leien er mottat innen fristen ved midnatt, har du gjort ditt i forhold til kontrakten som sier at du har forfallsdato den 25.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Iflg. kontrakten skal vi betale 25 hver mnd. Og det har vi gjort de siste 5 årene.

Noen ganger etpar dager etter pga utbetaling som har kommet da. Men da har vi gitt beskjed og det har aldri vært noe problem.

Det går da hvertfall an å vente til forfallsdato har passert før man purrer....

Anonymous poster hash: e2f77...fc7

Skrevet

Høres veldig merkelig ut. Jeg tenker at de må være ekstremt rigide så lenge de aldri har hatt problemer med dere tidligere.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og derfor sørger jeg alltid for å betale opp til to uker i forveien. Betalingsfrist der jeg bor er den 1 hver mnd, men fordi huseier betaler egne regninger på huslånet sitt med frist den 1 hver mnd betaler jeg en eller to uker før den tid. Og da er innbetalingen merket med måned og årstall Da slipper vi begge tull og forvirring.

Anonymous poster hash: b7698...42d
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legger du ikke inn fast oppdrag i nettbanken, så slipper du å huske på å sette inn før midnatt i dag?

Når du nå ikke har gjort det før kl 14 (når banken tar overføringene) får jo ikke huseiern pengene før på mandag 28.

Anonymous poster hash: f462f...e48
  • Liker 4
Skrevet

Kanskje de sliter økonomisk, og er stresset?

Skrevet (endret)

Han har sikkert en tøff måned og trenger penger? Og denne måneden så er det jo litt kjipt hvis pengene ikke er inne idag ettersom det er en fredag.

Endret av Timza
AnonymBruker
Skrevet

Som utleier blir jeg provosert og forundret over leietakere som ikke betaler når de skal.

Anonymous poster hash: ca773...61b
  • Liker 8
Skrevet

Som utleier blir jeg provosert og forundret over leietakere som ikke betaler når de skal.

Det blir jeg også, men ts betaler da slik hun skal? Hvis hun betaler i dag så ville ikke jeg regnet det som å betale sent.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 6
Skrevet

Det ville jeg blitt også, men jeg ville ventet til leietaker faktisk var forsinket før jeg purret.

Vi har en kontrakt og den følger vi. Derfor er det rart at de plutselig oppfører seg slik.

Som skrevet tidligere, har vi tidligere betalt noen dager for sent pga at vår utbetaling har kommet senere enn antatt og da har vi kontaktet dem. Forklart, aldri noe problem(få ganger iløpet av flere år).

Hadde vi ikke hatt mulighet til å betale inn idag, så hadde vi tatt kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

som utleier ville jeg ikke sagt noe før det hadde gått noen dager, det virker litt spesielt å reagere så fort. Jeg har jo selvfølgelig beregnet det slik at lånet mitt ikke forfaller den samme dagen som leia skal inn... Det må jo være litt slingringsmon... Samme forventer jeg tilbake om det er noe som må ordnes leiligheten, det er ikke alltid jeg kan komme på dagen om noe skal fikses. Vi er jo bare mennesker alle sammen...

Anonymous poster hash: 07f81...815
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva reglene er, men som huseier har jeg aldri purret på leien samme dag! Om så leietakerne mine er over en eller to dager, maser jeg ikke.

Bor nå sammen med en jente som eier leiligheten og jeg betaler til henne og hun maser dersom det ikke er inne samme morgen. Det er ikke alltid jeg har fått inn inntekten i tide til at det er der om morgenen og det er ekstremt slitsom.

Jeg blir også provosert av slikt.

Kan legge til - jeg tror folk som både leier og leier ut har bedre forståelse.

Jeg leier ut en leilighet og leier i et annet land. Jeg vasser ikke akkurat i penger og må ofte vente på innbetaling så ja, det går utover meg dersom de betaler en eller to dager sent. Men jeg maser ikke, fordi jeg har også betalt sent tidligere til utleiere, og selv om man har en normalt utbetalt inntekt, skjer det jo at den er en eller to dager sen.

Så har man også et ansvar for å ha noe margin. Uforutsette kostnader skjer, og helst skal man ha et par månedslonner på konto til slikt. Det har jeg ikke anledning til, men det er ikke andres feil.

Jeg har også tilrettelagt slik at jeg ikke har betaling på lån samme dag som jeg skal få inn leien - den er satt endel dager etter.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, om ts betaler i dag, så har hun faktisk betalt når hun skal.

Anonymous poster hash: cadf5...c1c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert en tøff måned og trenger penger? Og denne måneden så er det jo litt kjipt hvis pengene ikke er inne idag ettersom det er en fredag.

Akkurat det er ikke leieboer sitt problem.

• Liker 8
Skrevet

Akkurat det er ikke leieboer sitt problem.

Har jeg sagt at det er leieboers problem? Det var tilogmed et spørsmålstegn der som tilsier at det ikke var en mening, det var et mulig spørsmål til grunnen til at han purret. Det er tross alt fredag, og kommer de ikke inn idag, så er det ganske frekt å ikke si ifra ettersom de ikke dukker opp før mandagen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...