Gå til innhold

Spise ferdigrett som gikk ut igår? Trenger svar fort!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser sjelden ferdigmat, men i dag har jeg ekstra dårlig tid, noe jeg visste jeg kom til å få i går, så jeg kjøpte en ferdigrett fra Toro, en med kyllingfilet og ris. Men så så jeg at den hadde siste forbruksdag i går. (La ikke merke til at det var derfor den var 50%) Er det farlig å spise den i dag da? Hvordan kan de vite nøyaktig på datoen at noe blir dårlig, og hvordan kan noe være fint i går og dårlig i dag? Har ligget i kjøleskapet siden i går ettermiddag.

Please hjelp, er sulten og rekker ikke lage noe annet.

Anonymous poster hash: 5de71...235
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare spis den du. :) Jeg har for å teste, spist Fjordland-mat som var veldig mange uker over tiden og den var helt i orden. Håper det smaker.

Endret av Hoppetaujenta
AnonymBruker
Skrevet

Bruk luktesansen

Anonymous poster hash: cb4c5...e42

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg går helt fint :) Men det er jo bare å lukte og smake

AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke vite nøyaktig på datoen når noe blir gåent. Var den ok igår, så er den nok det idag også.

Bare spis den :-) Du merker fort dersom smaken eller lukten er rar.

Anonymous poster hash: 6462f...22e
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg er så sær at jeg hadde nok ikke spist den. Hadde sittet og "smakt" på maten og overbevist meg om at det var noe galt. Men, normale mennesker hadde nok spist den. Det vil ikke være helseskadelig å spise retten :)

Skrevet

Null stress. Du lukter det om den har blitt dårlig, men det kan jeg ikke se for meg at den skal ha blitt.

• Liker 1
Skrevet

Spis og vær glad! :)

Skrevet

De er ofte stemplet med best før - da holder de iallefall en uke etter datoen, om det er siste forbruksdato holder de som regel et par dager over om det ikke er melkebaserte retter (isåfall - lukt :D)

Skrevet

Null problem

AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle som svarte! Jeg endte med å spise den, og jeg ble ikke dårlig! :) Man kan alltid stole på KG!

Den var ikke så god, da, men det var ikke holdbarhetsdatoen sin feil. Bare at ferdigmat ikke egentlig er noe godt. :fnise: Slapp i alle fall å sulte!

Anonymous poster hash: 5de71...235
Skrevet

Forstår det sånn at det allerede var gått ut da du kjøpte det? Når noe er 50% av er det vel i 90 prosent av tilfellene fordi det har utgått på dato. Og hadde det vært farlig å spise, så ville selvsagt ikke butikkene kunne solgt dette.

Skrevet

Butikkene setter gjerne ned prisen med 50% på siste forbruksdag datoen. Dagen etter har de ikke lov å selge varen... eg er alltid på utkikk etter kjøtt med siste forbruksdag dato...halv pris mørere kjøtt;)

Skrevet

Forstår det sånn at det allerede var gått ut da du kjøpte det? Når noe er 50% av er det vel i 90 prosent av tilfellene fordi det har utgått på dato. Og hadde det vært farlig å spise, så ville selvsagt ikke butikkene kunne solgt dette.

Ikke allerede gått ut på dato, men som går ut samme dag eller dagen etter. De får ikke selge varer som er utgått på dato :)

• Liker 2
Skrevet

Ikke allerede gått ut på dato, men som går ut samme dag eller dagen etter. De får ikke selge varer som er utgått på dato :)

Vel, ikke alle butikker som er så nøye med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...