AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Jeg sliter litt med å få med kjæresten min på ting (begge er 22/23 år gamle). Vi bor i hvert vårt kollektiv og sees veldig ofte, sover sammen nesten hver natt, heldigvis er det greit for de vi bor med. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge (omlag tre måneder, men har holdt på lenge før det og kjent hverandre i årevis), og vi har vel ikke hatt noe særlig samtaler om oss ennå. Frem til nå så har egentlig ting glidd på plass veldig naturlig, noe som har vært deilig, men i de siste ukene så har jeg begynt å irritere meg litt over dynamikken gjennom når og hvordan vi møtes. Selv om vi som sagt sover og ofte spiser sammen, så finner vi ikke på så mye utenom det. Vi har riktignok en del felles venner, så det blir litt fester også videre som vi er sammen på, men utover det så er det "henge med gutta" som er hans hovedhobby. Som regel går dagene slik at han er med dem fra han er ferdig på jobb før han møter meg og vi lager oss en sen middag/legger oss. Jeg har prøvd en stund nå å få han med på litt flere ting. For eksempel ta oss en tur på café bare vi to, gå en lang tur, grille ute enten alene eller med venner, dra på museum etc. Bare så det er sagt så er alle disse tingene jeg har foreslått ting jeg vet han liker å gjøre, og han sier ikke nei - han bare har ikke tid, for han er alltid så rask til å lage planer med kompisene sine. Vi har det kjempefint når vi er sammen og som sagt så er jo det ofte nok egentlig, jeg synes bare at det er litt trist at det er bare på kveldstid, litt sånn når han er sulten og lei av å henge med kompisene sine så ringer han meg for å ha noen å slappe av med etter å ha gjort på ting. I starten var det bare deilig at det oftest var oss to og senga + sofaen som gjaldt da vi skulle henge, men nå så begynner jeg å føle at den første forelskelsen har gått litt over og at jeg har lyst til å ta forholdet vårt litt ut av dem bobla som vi har vært i og også gjøre andre ting sammen. Jeg tror ikke at det er helt bevisst at han ditcher meg, men av og til når jeg foreslår ting vi kan gjøre så begynner jeg å lure litt. Jeg har allerede hintet litt diskret om at jeg synes at han tar tid med meg litt for gitt, men da har han bare avfeid det med "vi skal jo snart på tur bare du og jeg" - og det er sant. Jeg fikk en langhelg på tur til bursdagen min fra han - en absolutt perfekt gave, men samtidig så føler jeg at det er litt kjipt at noe som i utgangspunktet er en positiv ting blir holdt som argument for at han skal slippe å prioritere meg i forkant av turen. Jeg har jo forståelse for at han vil være med kompisene sine også - såklart!! Venner er utrolig viktig for meg også, men det er bare så kjipt at han alltid sparer sitt opplagte selv for dem og nesten bare kommer til meg for soving og mat. Jeg vet jo selvfølgelig at nøkkelen til problemet er å kommunisere mer med han om det, men jeg ønsker å forhøre meg litt her før jeg legger det frem i tilfelle det er jeg som er for urimelig her. Anonymous poster hash: d959f...ac5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Blir fort sånn her også, vi er samboere men er nesten bare sammen på kvelden, spiser middag og og ellers dersom vi er på fest sammen eller lignende. Kan hende vi går en tur eller noe en gang, f.eks om det er fint vær så drar vi for å spise is sammen. Kanskje dere bare har komt inn i den rutinen som man etterhvert gjør? Med eksen var det alltid vennene hans som var viktigst, og jeg satt alltid som et lam og ventet på ham. Jeg mistet mange venner på den tiden, fordi jeg bare prioriterte ham. Med nåværende samboer derimot, er vi begge flinke til å prioritere venner, noe jeg synes er veldig viktig. Vil anbefale deg å selv prioritere venner også, ikke glem dem Anonymous poster hash: 2df42...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå