Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ganske billig - ca. 3100 kr i måneden. Faste utgifter er på 1500 kr, mens mat kan være fra 1000-2000 kr i måneden.

Jeg tjener ca. 14-15000 kr per måned.

Denne måneden klarte jeg å spare bare 1400 kr og det er pga. impulskjøp og at jeg betalte 800 kr for ei flybillett.

Neste måned vil jeg klare å spare 3500 kr. Er dette altfor lite?

Jeg prøver å spare til når jeg begynner å studere og jeg vil helst slippe et lån så jeg må kjøpe alle bøker selv. Har jo frem til sommeren å spare nok penger, men føler hele tiden at jeg ikke sparer nok. :vetikke:

Anonymous poster hash: 9bb7d...73a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, gni det inn;) Hadde jeg klart å spare kr 3500 på den lønna, hadde jeg vært overlykkelig.

• Liker 2
Skrevet

synes ikke det er så lite. Det er jo 10% av inntekten din! Hittil i år ligger jeg på 7,8%

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, gni det inn;) Hadde jeg klart å spare kr 3500 på den lønna, hadde jeg vært overlykkelig.

Greit å høre fra andre

:fnise:

synes ikke det er så lite. Det er jo 10% av inntekten din! Hittil i år ligger jeg på 7,8%

Jeg er en person som blir lei meg hvis jeg bruker penger i hytt og pine. Jeg føler et strengt behov for å spare så mye som mulig, for ellers har jeg vært dårlig :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du sparer veldig lite. Høres ut som du sløser en del hvis faste utgifter og mat utgjør 6-7000kr. Hva bruker du de resterende 7-8000kr på da? Forrige år hadde jeg i underkant av 15000kr utbetalt, men jeg klarte likevel å spare minst 6000kr hver mnd.

Anonymous poster hash: a2f8a...bb4
  • Liker 2
Skrevet

3500,- er vel ok, men jeg ville nok spart litt mer.

Jeg har nå utbetalt ca. 15000,- faste utgifter på 4500,- pluss mat. Sparer 2300,- på BSU, 3000,- på høyrente, mikrospar og litt ekstra på en annen sparekonto.

Skrevet

Jeg bor ganske billig - ca. 3100 kr i måneden. Faste utgifter er på 1500 kr, mens mat kan være fra 1000-2000 kr i måneden.

Jeg tjener ca. 14-15000 kr per måned.

Denne måneden klarte jeg å spare bare 1400 kr og det er pga. impulskjøp og at jeg betalte 800 kr for ei flybillett.

Neste måned vil jeg klare å spare 3500 kr. Er dette altfor lite?

Jeg prøver å spare til når jeg begynner å studere og jeg vil helst slippe et lån så jeg må kjøpe alle bøker selv. Har jo frem til sommeren å spare nok penger, men føler hele tiden at jeg ikke sparer nok. :vetikke:

oj! jeg syntes du spiser veldig billig! syntes 3500 er god sparing jeg :)

Gjest chisandra
Skrevet

Du sparer mye i forhold til lønnen din.

Skulle ønske jeg var like flink! :vin:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det kommer an på hva du bruker pengene på. Jeg synes det er bedre å bevisst bruke en tusenlapp på treningsmedlemskap, abonnement på et Morgenbladet og etisk kaffe enn om samme tusenlappen går til sigaretter.

Anonymous poster hash: de644...34f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du sparer veldig lite. Høres ut som du sløser en del hvis faste utgifter og mat utgjør 6-7000kr. Hva bruker du de resterende 7-8000kr på da? Forrige år hadde jeg i underkant av 15000kr utbetalt, men jeg klarte likevel å spare minst 6000kr hver mnd.

Anonymous poster hash: a2f8a...bb4

Helt enig med denne! Hva i all verden bruker du resten av pengene på???

Hadde jeg vert i din siruasjon med dine inntekter og utgifter vile jeg ha spart ca 7.000.

Anonymous poster hash: ba558...490

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...