Gå til innhold

Snarvei gjennom hagen vår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte hus i borettslag for ett år siden. Pga hvordan husene ligger går det en snarvei gjennom hagen vår. Denne trodde jeg kun vi brukte, men da jeg sto og vasket bilen her en dag kom en nabo og spaserte rett forbi bilen og gjennom hagen vår. Det er ikke snakk om en liten del av hagen hellen, men langs bilen, huset, verandaen og gjennom hele hagen vår på langs.

Jeg tenker dette sikkert er noe de har gjort lenge, men er det ikke normal høflighet å spørre nye eiere om det er ok å gå gjennom hagen? Eller bør man bare regne med slikt i et borettslag, på papiret har vi nemlig ikke egne tomter.

Jeg kommer nok ikke til å si noe, men kjenner jeg blir litt provosert av prinsippet, syns de burde spurt.

Anonymous poster hash: 246f0...700

Anonymous poster hash: abe46...015

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Jørild
Skrevet

Er det din hage eller ikke? Dersom det er borettslagets eiendom og ikke din synes jeg ikke det er frekt. Er det derimot din tom synes jeg du kan gi beskjed om at du ikke vil ha folk i hagen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tinglyst tilgang til vår hage gjennom naboens hage, kan hende deres nabo har det samme?

Anonymous poster hash: 49e14...456

AnonymBruker
Skrevet

Enten så er det din hage eller så er det fellesområde. Selv om det en din hage kan naboen har rett til å gå over.

Anonymous poster hash: 9517d...d44
Skrevet

Sjekk opp om området tilhører dere, eller om det er fellesområde. Er det felles, har dere ikke noe dere skulle ha sagt. Enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...