AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Jeg er en jente på 17 år som prøver å slanke meg.Nå for noen dager siden lastet jeg ned en app på telefonen som heter lifesum. Der legger jeg inn hva jeg spiser og drikker gjennom hver dag. Før jeg begynte å bruke det måtte jeg legge inn vekt, alder, hva jeg vil veie og hvor mye jeg vil gå ned i uken. Det står at jeg skal ha i meg 1040 kalorier. Problemet er at jeg spiser ofte bare 3 måltid om dagen, og da er jeg nesten over dette tallet. her er en typisk dag for meg: Frokost: 2 speilegg, 2 wasa husmann knekkebrød Lunsj: 1 - 1 1/2 gulrot, eple, kiwi eller annen frukt, et rundstykke som er laget av kornbrødpose. Middag: Det moren min lager.. kan være alt ifra pizza til kyllingsalat, men begrenser selvfølgelig mengden om det er noe usunt. Selv synes jeg ikke jeg spiser så veldig mye. Til frokost og lunsj må jeg ha noe mettende for å kunne fungere på skolen, men jeg har kuttet ut melken til frokost. Hjemme har ikke så mye å si for meg. Så, er det noen som kan komme med noe tips til hva jeg kan spise som er sunt, mettende og med lite kalorier? Anonymous poster hash: 7f2f6...5d8
illywhack Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Du må spise mer enn det, kjære deg! Den sier nok at nettosum skal være ca. 1000 kcal. Skal du ned i vekt på en sunn måte, er 1400 minstekravet synes jeg! Spis sunn mat, som er metter og er mager: Mye skinke på knekkebrødene Egg Mye frukt og grønnsaker Rent kjøtt Grovt bröd/knekkebrød Kutt ut sukker, brus, saft ol. Drikk lettbrus/saft dersom du må ha noe, og unn deg noe godt på lørdager. Vil du ned i vekt bør du heller satse på å trene mer. Spis 1400, gjerne 1600!, kcal om dagen, ta deg en liten joggetur hver dag. 10 min løping brenner ca 100 kcal. Kanksje du kan gå eller sykle til skolen? Begynn gjerne med styrketrening, enten hjemme eller på studio! Det er slike ting som gir en stabil vektnedgang. Sulteforing, noe 1000 kcal om dagen er, er ikke hensiktmessig, og det er heller ikke sunt. Det gir heller ikke nok energi til å komme deg gjennom dagen, i alle fall ikke når du går på skole! Tålmodighet er en dyd! Jeg ville kanskje også anbefalt deg å melde deg på et Grete Roede eller liknende kurs dersom du har muligheten til det. Sjekk ut hjemmesiden for gode tips: http://www.greteroede.no Bare husk å spise nok, og heller trene mer! Det er ikke tallet på vekta som avgjør hvor god form du er i, eller hvor stor/liten du er! Da jeg trente mye, veide jeg like mye som jeg gjør nå, men var to størrelser mindre!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Du må spise mer enn det, kjære deg! Den sier nok at nettosum skal være ca. 1000 kcal. Skal du ned i vekt på en sunn måte, er 1400 minstekravet synes jeg! Spis sunn mat, som er metter og er mager: Mye skinke på knekkebrødene Egg Mye frukt og grønnsaker Rent kjøtt Grovt bröd/knekkebrød Kutt ut sukker, brus, saft ol. Drikk lettbrus/saft dersom du må ha noe, og unn deg noe godt på lørdager. Vil du ned i vekt bør du heller satse på å trene mer. Spis 1400, gjerne 1600!, kcal om dagen, ta deg en liten joggetur hver dag. 10 min løping brenner ca 100 kcal. Kanksje du kan gå eller sykle til skolen? Begynn gjerne med styrketrening, enten hjemme eller på studio! Det er slike ting som gir en stabil vektnedgang. Sulteforing, noe 1000 kcal om dagen er, er ikke hensiktmessig, og det er heller ikke sunt. Det gir heller ikke nok energi til å komme deg gjennom dagen, i alle fall ikke når du går på skole! Tålmodighet er en dyd! Jeg ville kanskje også anbefalt deg å melde deg på et Grete Roede eller liknende kurs dersom du har muligheten til det. Sjekk ut hjemmesiden for gode tips: http://www.greteroede.no Bare husk å spise nok, og heller trene mer! Det er ikke tallet på vekta som avgjør hvor god form du er i, eller hvor stor/liten du er! Da jeg trente mye, veide jeg like mye som jeg gjør nå, men var to størrelser mindre! Jeg trente mye før, men nå har jeg funnet ut at jeg har prolaps så jeg har fått beskjed om å ikke trene.. det er derfor det er maten jeg må satse mest på. Jeg går tur ca en halvtime hver dag, men noe styrketrening og jogging får jeg ikke lov til enda.. Men tusen takk for tips! Anonymous poster hash: 7f2f6...5d8
sullå Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Velg heller å gå ned mindre i uken. Da får du en sunnere vektnedgang Tusen kalorier på en dag er for lite... 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Vil ambefale deg å drikke melk igjen. Melk inneholder bla kalsium og b12 som kroppen trenger, et glass dekker dagsbehovet Og 1000kcal om dagen er altfor lite! Jeg som er 53kg og 160cm må ha 1500kcal kun for få kroppen til å fungere. Er jeg sittestillende en hel dag spiser jeg kun det, er jeg i aktivitet plusser jeg på fra 200 til 600 kcal alt etter som. Anonymous poster hash: f6f6d...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå