Gå til innhold

Vielse og middag en dag. Fest senere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å ha vielse og middag for familien og forloverne i mai. Så litt senere, i august ha bruyllupsfest med venner og familie.

Spørsmålene mine da er;

Er det normalt å ha en fin kjole eller brudekjolen på festen?

Kan vi ha kaker osv på festen uten at det blir rart? Bryllupskaken, når skal vi ha den?

Anonymous poster hash: 84e6e...001

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i utlandet og skal ha fest når vi kommer hjem. Siden kjolen min er rimelig dyr kommer jeg selvfølgelig til å bruke den begge dagene. Resten av familien må jo også få se den, syns jeg. Spurte om dette på salongen da jeg var å prøvde den, og de sa der at det var det vanligste.

Jeg ville hatt kaker ja! Dvs. vi skal det iallefall. Bryllupskake osv. :)

Anonymous poster hash: 6dfb5...8af
Gjest Ciegus
Skrevet

Gjør som du vil. Ingen kan vel klage over for mye kake? ;)

Angående kjole hadde jeg personlig kun valgt å bruke samme kjole hvis det var en noenlunde enkel kjole. Å ta på seg svært prinsessekjole for andre gang hadde blitt litt rart, og jeg tenker at når man har festen senere, så må man være kledd for en skikkelig fest, og ikke for å sitte til pynt. Men det er meg. Du vet best hva du selv har lyst til, med din egen kjole. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke samme kjole hvis det er en bryllupskjole. Har man middag for familie av eldre generasjon og småbarn bytter man som til festkjole til nachpielet og det samme burde gjelde her. Kaker får man derimot aldri nok av.

Anonymous poster hash: 6af5a...829
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ulike kjoler, men angret på at jeg ikke brukte brudekjolen to ganger.

Anonymous poster hash: c0d76...773

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha en kjole som er litt stort skjørt på. Det blir ca 1 måned mellom vielsen og festen, da det er mye som skjer mellom der.

Burde jeg investere i en smal, enkel, lang hvit kjole?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha en kjole som er litt stort skjørt på. Det blir ca 1 måned mellom vielsen og festen, da det er mye som skjer mellom der.

Burde jeg investere i en smal, enkel, lang hvit kjole?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type kjole hadde du, om jeg kan få spørre?

Er redd det vil virke rart å bruke den to ganger....

Jeg brukte ulike kjoler, men angret på at jeg ikke brukte brudekjolen to ganger.

Anonymous poster hash: c0d76...773

Skrevet

Når det gjelder kjole, tror jeg ville gått for en relativt smal type med sjal som kan festes opp. Ev. kan du be om litt ekstra tyll under kjolen til seremonien. Da blir det litt mer stas over kjolen til seremonien og litt mer casual under festen. Du kan jo også ha mer pyntet frisyre og slikt under vielsen, og roe det ned til festen. (Om du skal ha en finere vielse og middag, og en mer "rolig" fest selvfølgelig. Jeg ville bare justert litt etter stemningen, heller enn å kjøpe to kjoler). ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tull og tøys. SELVFØLGELIG kan du buke kjolene begge dagene! Trodde det var helt normalt jeg.

Anonymous poster hash: ce050...ffe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel... Jeg har allerede kjøpt en kjole da 😅

Og den er ikke sånn stor prinsessekjole, men den er ikke smal og enkel akkurat 😄

Når det gjelder kjole, tror jeg ville gått for en relativt smal type med sjal som kan festes opp. Ev. kan du be om litt ekstra tyll under kjolen til seremonien. Da blir det litt mer stas over kjolen til seremonien og litt mer casual under festen. Du kan jo også ha mer pyntet frisyre og slikt under vielsen, og roe det ned til festen. (Om du skal ha en finere vielse og middag, og en mer "rolig" fest selvfølgelig. Jeg ville bare justert litt etter stemningen, heller enn å kjøpe to kjoler). ;)

Skrevet

Vel... Jeg har allerede kjøpt en kjole da

Og den er ikke sånn stor prinsessekjole, men den er ikke smal og enkel akkurat

Men da er det bare å bruke den. Det er jo uansett opp til deg. Er jo du som skal gifte deg! ;) Personlig tror jeg ikke jeg ville brukt penger på to kjoler hvertfall.

Skrevet

For meg er ikke det tvil. Selvsagt kan du bruke samme kjole på begge festene! Du og mannen er midtpunktet.

Hva andre synes er rart eller merkelig skal du ikke bry deg om. Jeg må si jeg synes det er rart at noen mener det er rart å bruke samme kjole. (Så lenge begge festene er bryllup med samme mann ;) )

Gjest Whitestripes
Skrevet

Niesen min giftet seg i utlandet på høsten og hadde bryllupsfest i Norge sommeren etter. Hun brukte brudekjolen ved begge anledninger.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen!

Tror jeg skal bruke den begge dagene da, den er jo nydelig i mine øyne ;)

Tenkte kanskje det kunne være lurt å leie fotograf under festen også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...