Gå til innhold

Kylling som ikke har lidd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

H*n besvimte vel av videoen som ble pastet lenger opp her. Selv begynte jeg å grine bare av å lese beskrivelsen. Det er bare helt jævlig.

Anonymous poster hash: e2fe1...73c

Jeg så bare 0:58 sekunder av den videoen, orket ikke mer. Men dette er ikke riktig, dette er ikke slaketet på en halal måte, de skal ikke være slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke klart å spise kylling den siste tiden, etter det kom frem at de ble kvernet levende. Man har jo visst lenge at de ikke ble behandlet bra, men jeg har ikke ønsket å vite om det (gråter bare ved tanken).

Jeg er veldig glad i kylling, og vil gjerne ha det i kostholdet mitt.

Men finnes det kylling man er sikker på at ikke har lidd? Jeg må være helt sikker på at kyllingen har hatt det bra.

Anonymous poster hash: 9509f...0f0

Hvorfor ikke spise vegetarmat istedet for kylling. Det er utrolig mye godt både å få kjøpt og få laget.

• Liker 1
Skrevet

Jeg så bare 0:58 sekunder av den videoen, orket ikke mer. Men dette er ikke riktig, dette er ikke slaketet på en halal måte, de skal ikke være slik.

Er ikke det halalmåten da, skjære over halsen? Er slik det gjøres rundt forbi.

AnonymBruker
Skrevet

Jo dette er halal-måten å slakte på!

Tror faktisk norsk industrislakting er myyyyye bedre enn det her!

Anonymous poster hash: d60dc...a80

Skrevet

Selvfølgelig lider de litt før de skal dø! Det er jo helt umulig å bli slaktet UTEN at de lider av noe!! Enten må du bare innse at all dyr som blir slaketet må lide. Du har jo valget selv, bare blir vegetar du. Siden kyllingen uansett skal bli slaketet, hvofor ikke gjør det på en måte som er bedre for din helse når du skal spise den?

Se på den videon.

Jeg så ca 5 minutter av denne videoen.

Naturligvis er det ikke mulig å slakte fullstendig uten lidelse. Men det er snakk om hvor lenge. Ved å la dyret blø i hjel, lider det LENGER enn om det blir f.eks. skutt med slaktebolt. Om de nå i det minste ble fullstendig halshugget hadde det vel vært noe bedre.

Jeg tror at de hønene i videoen led i flere minutter, der de hang opp ned og sprellet med beina (mens kameraet ble snudd en annen vei....). Og at de fortsatt var i live - men ute av stand til å røre seg - da de ble skoldet.

Skrevet

Holte Gård sin kylling.

Har vært på gården å sett hele prosessen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...