Hedda-78 Skrevet 29. april 2014 #21 Skrevet 29. april 2014 Unngår det jeg og. Men da spiser du vel ikke billigkylling og svin heller?Anonymous poster hash: 233a5...766 Svin blir i allefall ikke halal-slaktet, så vidt jeg kan skjønne.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #22 Skrevet 29. april 2014 Dere tar helt feil Godt argument! Anonymous poster hash: e08d7...cec 2
skjønnas Skrevet 29. april 2014 #23 Skrevet 29. april 2014 Svin blir i allefall ikke halal-slaktet, så vidt jeg kan skjønne. Ohhhh herregud, det er det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv! Gikk du ikke på barneskole??? Muslimer spiser nemlig ikke svin !! Av andre årsaker ( Gris har skittent kjøtt, som bare lager sykdommer, ikke sunt)
Hedda-78 Skrevet 29. april 2014 #24 Skrevet 29. april 2014 Dere tar helt feil Det tar ikke kort tid for en ku å blø i hjel. Kroppen er alt for stor til at kua rekker å blø i hjel på mindre enn 2 sekund. Nakken blir ikke kuttet, ergo kjenner kua at den blir skjært i, og at den blør i hjel. Så lenge nervene i nakken er intakte, vil kua være bevisst på de enorme smertene. Du ville vel valgt å bli knivstukket fremfor å bli skutt hvis du måtte velge for deg selv, du da? 3
skjønnas Skrevet 29. april 2014 #25 Skrevet 29. april 2014 Godt argument! Anonymous poster hash: e08d7...cec Jeg bare ikke tid til å skrive så mye, jeg ser her at folk har faktisk ikke peiling på så mye nor det gjelder muslimer og valg av mat. På den fronten er vi faktisk mer sunnere og renere. Men jeg skal være ærlig og si jeg er muslim selv men spiser ikke halal også, fordi jeg bryr meg ikke rett og slett.
debattanten Skrevet 29. april 2014 #26 Skrevet 29. april 2014 Jeg bare ikke tid til å skrive så mye, jeg ser her at folk har faktisk ikke peiling på så mye nor det gjelder muslimer og valg av mat. På den fronten er vi faktisk mer sunnere og renere. Men jeg skal være ærlig og si jeg er muslim selv men spiser ikke halal også, fordi jeg bryr meg ikke rett og slett. Hahaha, du må prøve å være litt seriøs da. Nytter ikke komme her med tull og tøys. 3
Severus Skrevet 29. april 2014 #27 Skrevet 29. april 2014 Så en oversikt på det, og som nevnt så er Holte og Stange gode valg. Så at Prior også skulle ha et økologisk alternativ, men det har ikke jeg sett her jeg bor. Så også at på Holte ble kyllingene slaktet på gården, og det hørtes veldig bra ut Meny og ICA super har Prior sine gårdskylling typer
Hedda-78 Skrevet 29. april 2014 #28 Skrevet 29. april 2014 Ohhhh herregud, det er det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv! Gikk du ikke på barneskole??? Muslimer spiser nemlig ikke svin !! Av andre årsaker ( Gris har skittent kjøtt, som bare lager sykdommer, ikke sunt) Nei, det er jo akkurat det jeg skriver. Muslimer spiser ikke svin. Ergo blir aldri svin halal-slaktet. Skjønte du ikke at det var det jeg mente? 6
skjønnas Skrevet 29. april 2014 #29 Skrevet 29. april 2014 Det tar ikke kort tid for en ku å blø i hjel. Kroppen er alt for stor til at kua rekker å blø i hjel på mindre enn 2 sekund. Nakken blir ikke kuttet, ergo kjenner kua at den blir skjært i, og at den blør i hjel. Så lenge nervene i nakken er intakte, vil kua være bevisst på de enorme smertene. Du ville vel valgt å bli knivstukket fremfor å bli skutt hvis du måtte velge for deg selv, du da? Jeg regner med at de har en annen metode for kua, husker det ikke nå, men om du vil så skal jeg spørre pappa når han kommer hjem
skjønnas Skrevet 29. april 2014 #30 Skrevet 29. april 2014 Nei, det er jo akkurat det jeg skriver. Muslimer spiser ikke svin. Ergo blir aldri svin halal-slaktet. Skjønte du ikke at det var det jeg mente? Javel, men hvorfor skulle du si det liksom??? TS spurte faktisk om kylling ikke svin. Dessuten om svin hadde vært spiselig for muslimer, så hadde den sikkert blitt slaktet på en hyggelig måte )
Hedda-78 Skrevet 29. april 2014 #31 Skrevet 29. april 2014 Jeg regner med at de har en annen metode for kua, husker det ikke nå, men om du vil så skal jeg spørre pappa når han kommer hjem Gjør det. I mellomtiden kan du se på denne, husk lyd (ikke for sarte sjeler): http://www.youtube.com/watch?v=ZE2svQFH_q0 Nå skal jeg ikke kuppe tråden om økologisk kylling mer, jeg har sagt mitt.
debattanten Skrevet 29. april 2014 #32 Skrevet 29. april 2014 (endret) Ja, det der så jo skikkelig humant og koselig ut.... Jævla svin. Sett det før, men jeg blir like provosert hver gang.. Endret 29. april 2014 av debattanten
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #33 Skrevet 30. april 2014 Nei, det er fastsatt strenge og presise regler for dyrevelferd og hele produksjonsprosessen når det gjelder økologisk kjøttproduksjon. Anonymous poster hash: 8a18f...ff8 Det er ikke grunnlag for å si at økologisk mat er sunnere for helsen enn konvensjonelt produsert mat. Dyrene har det heller ikke mye bedre. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mat/ny-norsk-rapport-oekologisk-mat-ikke-sunnere/a/10130994/ Anonymous poster hash: 13300...79a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #34 Skrevet 30. april 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mat/ny-norsk-rapport-oekologisk-mat-ikke-sunnere/a/10130994/ Anonymous poster hash: 13300...79a Jeg har også fulgt med i de såkalte nyhetene i dag, ja. Men jeg har også fått med meg nyanseringene som gjør at VGs tabloide oppslag smuldrer en smule opp. Blant annet skriver til og med de at dyrevelferden er bedre særlig for økologisk fjørfe ift konvensjonelt. Og det var nå engang det denne tråden handlet om. Anonymous poster hash: 8a18f...ff8 6
Gjest Skrevet 30. april 2014 #35 Skrevet 30. april 2014 Vi driver oppdrett av kylling. Vi har ca 25000 pr innsett og har ca 8 innsett pr år. Vi driver ikke økologisk, men kyllingene har det veldig godt den tiden de er hos oss likevel. De går fritt på flis, spiser og vokser. Hvordan kyllingene (og andre dyr) har det på gården har jo overhodet ikke noen sammenheng med hvordan de blir fraktet og slaktet. Ansvaret vårt er over i det øyeblikket de blir hentet av slaktebilene. Det kommer 2-3 trailere i løpet av ei natt og "støvsuger" de opp på en måte. De blir jo ikke slaktet hos oss.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #36 Skrevet 30. april 2014 Vi driver oppdrett av kylling. Vi har ca 25000 pr innsett og har ca 8 innsett pr år. Vi driver ikke økologisk, men kyllingene har det veldig godt den tiden de er hos oss likevel. De går fritt på flis, spiser og vokser. Hvordan kyllingene (og andre dyr) har det på gården har jo overhodet ikke noen sammenheng med hvordan de blir fraktet og slaktet. Ansvaret vårt er over i det øyeblikket de blir hentet av slaktebilene. Det kommer 2-3 trailere i løpet av ei natt og "støvsuger" de opp på en måte. De blir jo ikke slaktet hos oss. Ikke for å være slem, men hvordan har du hjerte til å la dem bli støvsugd opp og fraktet videre? Har dere vurdert å slakte dem på gården, på en mer human måte? Jeg tror faktisk at jeg må slutte å spise kjøtt, får vondt langt inn i hjerterota:( Anonymous poster hash: 9509f...0f0 4
Gjest Skrevet 1. mai 2014 #37 Skrevet 1. mai 2014 Ikke for å være slem, men hvordan har du hjerte til å la dem bli støvsugd opp og fraktet videre? Har dere vurdert å slakte dem på gården, på en mer human måte? Jeg tror faktisk at jeg må slutte å spise kjøtt, får vondt langt inn i hjerterota:( Anonymous poster hash: 9509f...0f0 Den "støvsuginga" er faktisk mye mer human og de lider mye mindre på den måten enn om vi skal gå og plukke opp en og en med påfølgende flaksing og hysteri, brukne vinger og ben. Jeg vet det høres helt barabarisk ut, men hvis man aldri har sett det i virkeligheten så burde man nesten ta seg en tur til et moderne kyllinghus og ta en titt. Du er hjertelig velkommen hit til oss . Men nå driver vi veldig moderne og rasjonelt, med nytt hus og utstyr. Det kan godt være at det i eldre hus uten de samme mulighetene som nye har, vil foregå på litt andre måter som kanskje ikke er så veldig dyrevennlige. Å slakte de på gården vil ikke være mere humant, nettopp fordi vi ikke har utstyret til å slakte de på en smertefri og rask måte. Det vil koste utallige millioner for å bygge opp noe slikt og hvis hver kyllingprodusent skulle hatt de mulighetene så ville kyllingen blitt så dyr at ingen ville hatt råd til å spise den. Vi leverer kylling via Nortura og jeg er ganske sikker på at det der foregår på den best mulige måten og vet at slaktingen til enhver tid er overvåket av veterinær. Jeg er jo oppmerksom på at man i dagens samfunn syns alt høres forferdelig ut, men vi må dessverre ha mat. Og jeg er sikker på at de dyrene vi forer opp og slakter her i Norge har det veldig mye bedre enn mange av de importerte. Det importerte kjøttet er ofte et lavkostprodukt og hvordan tror du de får til det..... Ikke ved å bygge små gårdsslakterier og slakte hvert enkelt dyr til beroligende musikk og behagelige omgivelser i hvertfall. Men kom gjerne på besøk, både for å se hvordan dyrene hos oss har det og når de blir hentet. Jeg tror faktisk du blir overrasket på en positiv måte. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #38 Skrevet 1. mai 2014 Dere tar helt feil Bevis det? Anonymous poster hash: 0c52e...cbf
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #39 Skrevet 1. mai 2014 Bevis det? Anonymous poster hash: 0c52e...cbf H*n besvimte vel av videoen som ble pastet lenger opp her. Selv begynte jeg å grine bare av å lese beskrivelsen. Det er bare helt jævlig. Anonymous poster hash: e2fe1...73c 1
skjønnas Skrevet 1. mai 2014 #40 Skrevet 1. mai 2014 Selvfølgelig lider de litt før de skal dø! Det er jo helt umulig å bli slaktet UTEN at de lider av noe!! Enten må du bare innse at all dyr som blir slaketet må lide. Du har jo valget selv, bare blir vegetar du. Siden kyllingen uansett skal bli slaketet, hvofor ikke gjør det på en måte som er bedre for din helse når du skal spise den? Se på den videon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå