Gå til innhold

Frityrstekte pølsebiter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har frityrstekt pølsebiter før? Samboeren min kom med det ønske idag men jeg vet ikke hvordan man gjør det, og googler jeg så kommer jeg inn på oppskrifter om ansjos og erter(?!).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frityrstekte pølser? Det hørtes ikke særlig godt ut..

Anonymous poster hash: d6af6...fc8

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg har tenkt å koke ett par til meg selv, men han sier det er godt så ja. :-p Så lenge JEG slipper å komme opp med ideer til middag så er jeg bare glad til!

Skrevet

Skjær et kryss i hver ende på pølsebiten så den ikke sprekker. Stek i frityren et par minutter..

Skrevet

Da jeg jobbet på kiosk var det av og til noen som ville ha en oppskjært grillpølse sammen med pommes frites, og vi gjorde ikke annet enn å skjære den i biter og fritere sammen med pommes fritesen :)

Skrevet

Da jeg jobbet på kiosk var det av og til noen som ville ha en oppskjært grillpølse sammen med pommes frites, og vi gjorde ikke annet enn å skjære den i biter og fritere sammen med pommes fritesen :)

Okei så da er det ikke noe hokus pokus altså? Jeg får prøve meg frem da! :-) Det går vel sikkert fint!

AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel også dyppe de i frityrrøre?

Anonymous poster hash: 79e2a...fca

Skrevet

Man kan vel også dyppe de i frityrrøre?

Anonymous poster hash: 79e2a...fca

Jeg tenkte og bare skjære de i biter, putte de i frityrkurven å koke de litt i oljen. Det jeg er litt usikker på er hvordan de skal se ut når de er ferdig.

Skrevet

Okei så da er det ikke noe hokus pokus altså? Jeg får prøve meg frem da! :-) Det går vel sikkert fint!

Jeg tenkte og bare skjære de i biter, putte de i frityrkurven å koke de litt i oljen. Det jeg er litt usikker på er hvordan de skal se ut når de er ferdig.

Veldig lite hokus pokus! :) Vi hadde dem i like lenge som pommes frites, og da ble de rundere og este litt ut :)

Skrevet

Veldig lite hokus pokus! :) Vi hadde dem i like lenge som pommes frites, og da ble de rundere og este litt ut :)

Okei! Takk for svar :-D Jeg skal IKKE frityrsteike pommes fritesen, men det er fordi jeg er mer glad i pommes frites som er stekt i ovnen, men ja! Da gjør jeg det bare sånn også ser jeg når jeg er ferdig nå som jeg har fått "oppskriften" :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager det noen ganger. Ha olje i en panne og stek pølsene. Så enkelt er det!

Anonymous poster hash: 274ce...3d6
Skrevet

Jeg lager det noen ganger. Ha olje i en panne og stek pølsene. Så enkelt er det!

Bruker du mye olje sånn at det dekker pølsebitene da eller?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du mye olje sånn at det dekker pølsebitene da eller?

Tenk at du skal steke speilegg i olje. Du trenger ikke all verden med olje, nok til at det dekker bunnen av pannen, men det trenger ikke å dekke pølsebitene :)

Skrevet

Tenk at du skal steke speilegg i olje. Du trenger ikke all verden med olje, nok til at det dekker bunnen av pannen, men det trenger ikke å dekke pølsebitene :)

Okei! Så flott! Da blir vel kanskje mannen fornøyd idag og når han står opp til middag :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Okei! Så flott! Da blir vel kanskje mannen fornøyd idag og når han står opp til middag :fnise:

Det smaker ganske godt faktisk :fnise: Ha høy varme og rør litt når det begynner å bli stekt slik at det blir stekt på begge sidene :)

Skrevet

Det smaker ganske godt faktisk :fnise: Ha høy varme og rør litt når det begynner å bli stekt slik at det blir stekt på begge sidene :)

Nå er jeg spent, bare så synd at jeg ikke har en grandis i bakhånd i tilfelle det blir helt krise! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg spent, bare så synd at jeg ikke har en grandis i bakhånd i tilfelle det blir helt krise! :fnise:

Det er veldig lett å lage det. Enten kan du kutte det i biter eller så kan du steke hele pølser (husk å lage noen snitt i pølsene slik at de ikke sprekker :) Kan umulig gå galt :fnise:

Skrevet

Det er veldig lett å lage det. Enten kan du kutte det i biter eller så kan du steke hele pølser (husk å lage noen snitt i pølsene slik at de ikke sprekker :) Kan umulig gå galt :fnise:

Jeg er jo egentlig veldig flink å lage mat om jeg får si det selv så det går sikkert fint! Bare jeg som er unødvendig usikker! Man blir liksom LIIIITT tryggere med en grandis i fryseren :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jo egentlig veldig flink å lage mat om jeg får si det selv så det går sikkert fint! Bare jeg som er unødvendig usikker! Man blir liksom LIIIITT tryggere med en grandis i fryseren :fnise:

det går så fint så :fnise:

Skrevet

det går så fint så :fnise:

Takk for tilliten! :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...