Gå til innhold

dårlig innemiljø, allergier og sykdommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir stadig mere av det.

I den siste tiden har jeg vært å sett på en del leiligheter. Mye nye bygg, noen litt eldre. 5-15 år.

Priser varierer selvsagt, men når jeg ser hvordan de har tenkt så undrer jeg meg mye. Det kan være store leiligheter, men upraktisk. Er det ungdommer som har tegnet disse moderne leilighetene? Uten tanke på innemiljø?

De fleste har åpen løsning. Kjøkken og stue i ett. Noen så små at kjøkken går rett inn i salongen.Ser ikke for meg å ha stekt fisk og ha dette inn i stuen. Ja,men det er jo vifte sier megler. Sjekket vifte, og det er ikke noe avanserte greier som fjerner dette.

Bad uten vindu. Ikke vaskerom, vaskamaskkin og tørketrommel på bad

Veranda så små at kanskje du får plass til en bitteliten krakk.

Folk tørker klær inne. ingen plass ute til å sette fra seg tørkestativ på veranda, ingen plass å henge tepper eller matter.

Så var jeg å så på en gammel leilighet. Var rehabilitert. Merket inneluften var noe helt annet. de hadde vaskamskin på badet,men der var vindu der. De hadde klessnoerer ute, til og med stativ for teppebanking.

Som allergiker må jeg vaske dyner, og i en moderne leilighet er det ikke mulig for tørk ute. Ikke for tepper eller noe.

Vet ikke hva jeg vil med dette, men ser en må være opmerksom på alt ved kjøp av ny bolig

Anonymous poster hash: b47d8...c5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt og ville aldri heller aldri ha kjøpt en bolig uten separat kjøkken med dører som kan lukkes.

Skrevet

Kunne ikke sagt meg mer enig.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Lukkbart kjøkken er et must.

Ellers er mange nye leiligheter veldig lukket, grunnet energikrav, og da får man jo ingen gjennomlufting, og med mindre man setter inn lufttørker vil luftfuktigheten ofte bli høy, noe som fører til fuktskader og dårlig inneluft.

Anonymous poster hash: d0db6...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...