Gå til innhold

Sett med makeupbørster - hvilke brukes til hva...?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp kjøpt meg et stort sett med makeup børster fra Ebay, men jeg vet ikke helt hvilke av børstene som brukes til hva.

De fleste vet jeg hva skal brukes til, men det er de store jeg lurer på. Noen som kan hjelpe...?

Det er den til venstre for øyevippekammen og de fire store helt til høyre jeg lurer på.

post-72175-0-43498800-1398426705_thumb.j

Endret av Honey Dew
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den med flat topp er fin til å bruke til pudderfoundation i stedet for en kabuki. Den tredje fra høyre ville jeg brukt til blush og den andre fra høyre ville jeg brukt til settingpudder i hele ansiktet. Den helt til høyre tror jeg folk bruker til å sette pudder over concealer under øynene, men jeg er ikke helt sikker. Jeg har alltid bare brukt den vanlige pudderkosten min til det formålet. :)

Edit: nå ser jeg jo at det er en liten viftekost med i settet også som nok brukes til slikt. Da vet jeg rett og slett ikke hva den store brukes til. :vetikke:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Den store helt til høyre er fin å bruke til contour :)

Skrevet

Den store (og lille egentlig) kan brukes til shimmer, pudder highlight, børste bort dryss fra øyenskygge osv. Du har også en concealer børste, flat kabuki (foundation), angeled shadow brush, liner lip brush, angeled liner brush, small shadow brush, sponge shadow brush + +

Enkelte av dem er også gjerne shadow #1 #2 #3 osv. De ser det samme ut, men strl er litt større.

Av de store: Fan brush, Powder Brush, Kabuki, Flat Kabuki, Foundation, Concealer (I riktig rekkefølge)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker fingrene jeg. Og det fungerer helt flott! :ler:

Anonymous poster hash: 00c19...348

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Det var litt mange børster så det gikk litt rundt i hodet mitt...

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Det var litt mange børster så det gikk litt rundt i hodet mitt...

Som regel, for en enkel sminkelook behøver du egentlig kun flat kabuki (min favoritt til å "bøffe" inn sminken i huden) powder og eyeshadow børstene. Det er nok de jeg ville hatt mest fokus på.

Skrevet

Som regel, for en enkel sminkelook behøver du egentlig kun flat kabuki (min favoritt til å "bøffe" inn sminken i huden) powder og eyeshadow børstene. Det er nok de jeg ville hatt mest fokus på.

Hva er "bøffe"? Betyr det at man dytter sminken på plass på en måte...? Helt fersk på sånt jeg, som du sikkert forstår...

Skrevet

Hva er "bøffe"? Betyr det at man dytter sminken på plass på en måte...? Helt fersk på sånt jeg, som du sikkert forstår...

Skrevet

DA skjønte jeg det :blomst:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...