Gå til innhold

I forhold: bestevenn man har hatt sex med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et relativt nytt forhold med en fantastisk mann. Før vi ble sammen var jeg singel i to år, og i løpet av denne perioden hadde jeg sex med en av mine beste venner et par ganger, kun fordi begge var single, savnet nærhet og var trygge på hverandre. Da jeg er veldig opptatt av å være åpen og ærlig i forhold har jeg fortalt kjæresten min om dette. Han liker det selvfølgelig ikke, men nekter meg heller ikke å være med kompisen min og stoler på meg når jeg sier at det aldri betydde noe for noen av oss og at han aldri må føle seg usikker fordi jeg KUN vil ha ham. Likevel føler jeg meg som et råttent menneske når jeg drar for å tilbringe tid med vennen min. Jeg merker at kjæresten ikke liker det selv om han prøver å ta det kult. Han er så herlig som ikke blir sur og grinete og jeg får så dårlig samvittighet når jeg vet hva han tenker på. Jeg har sagt flere ganger at han gjerne må bli med hvis han vil, men det virker ikke som han har noen interesse av å være med oss (noe jeg har full forståelse for).

Hva synes dere om dette? Kompisen min har forøvrig kjæreste som også vet om foftiden vår, og hun bryr seg (tilsynelatende) ikke. Vi har flere ganger vært sammen alle tre, og da hadde det jo vært enda bedre om typen min også ble med og så hvor uskyldig vennskapet vårt er, men vil han ikke så vil han ikke. Jeg lurer vel egentlig bare på om jeg har dårlig samvittighrt uten grunn eller om dere synes det er helt feil å tilbringe tid med noen man har hatt sex med når man er i et forhold. Vil understreke at kompisen min og jeg har vært nære venner i 10 år og at jeg har veldig lite lyst til å gi opp vennskapet vårt bare på grunn av dette.

Anonymous poster hash: 82879...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt at du har gjort valg som nå er til plage for en du bare vil være god mot. Det hadde vært lurt å ikke finne ons i nærmeste omgangskrets:-) Men gjort er gjort og spist er spist, så nå er det bare å gjøre det beste ut av det. Jeg ville forsøkt å fortsette vennskapet, men legge vekt på å gjøre det gjennomsiktig og åpent for kjæresten for å minimere sjalusi og såret stolthet.

Skrevet

Snakk om å være FOR ærlig og åpen om fortiden sin. Er liksom visse ting man ikke behøver å bry en ny partner med.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med et veldig korttenkt svar, Ferny. Vi snakket om tidligere sexpartnere. Han ville vite. Selvfølgelig var jeg ærlig. Hadde dessuten vært mye verre om han fant det ut senere av andre.

-Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har definitivt lært, Biloba. Takk for saklig og forståelsesfullt svar. :)

-Ts.

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen som liker at kjæresten henger med tidligere sexpartnere. Samme om det har skjedd en gang eller flere ganger. Klart at det hadde vært verre om dere hadde vært i et forhold og ikke bare hatt sex, men jeg forstår at han ikke synes dette er noe kjekt. Jeg har vært i samme situasjonen da min kjæreste ikke taklet at jeg var med en jeg har hatt sex med tidligere. Jeg forstår at du ikke vil gi opp vennskapet, men prøv å snu om på situasjonen. Hvordan ville du følt det om han traff sin venninne som han hadde hatt sex med opp til flere ganger? Prøv å sett dere ned å snakk skikkelig om dette og se om dere kan komme til en enighet :)

Skrevet

Ville utvilsomt kuttet all eksklusiv kontakt med bestevennen din. At dere skal henge på tomannshånd når dere har vært fgf i nyere tid...er rett og slett dårlig gjort ovenfor partnerne deres. Med mindre de gir tommelen opp og synes alt er ok, selvfølgelig. Det gjør ikke typen din (selv om han later som at det er ok), vis han den respekten han fortjener og la være å møte vennen din utenom sosiale settings hvor flere er til stede.

AnonymBruker
Skrevet

Før vi ble sammen var jeg singel i to år, og i løpet av denne perioden hadde jeg sex med en av mine beste venner et par ganger, kun fordi begge var single, savnet nærhet og var trygge på hverandre.

Hva mener du med "et par ganger"? To ganger eller hundre?

Hvis dere bare gjorde det et par ganger, lurer jeg på hvorfor dere ikke gjorde det oftere. Utifra det du skriver om at dere er bestevenner, begge var single, dere savnet nærhet osv.

Anonymous poster hash: 201b9...ac4

Gjest Lille-pus
Skrevet

Er det vanlig at en ny partner faktisk spør om å få tidligere sexpartnere navngitt!

Ærlighet? Absolutt, det er ikke den siden av saken jeg reagerer på, det er hans spørsmål som medførte at du måtte gi personalia på dine tidligere sexpartnere.

AnonymBruker
Skrevet

Tre ganger, for å være presis. Grunnen til at vi ikke gjorde det flere ganger er at vi jo egentlig ikke var interesserte i hverandre på den måten, bare en smule ensomme og desperate.

Lillepus, vi kom tilfeldig inn på temaet og jeg spurte om han virkelig ville vite det. Da sa han ja.

Ser ut som de fleste mener jeg bør kutte ham ut. Jeg forstår det, men det er så innmarri trist. Et alternativ kan kanskje være å utelukkende møtes med andre tilstede, som noen foreslo. Dog tror jeg kjæresten min er veldig klar over at forholdet mitt til bestekompisen min absolutt ikke er seksuelt nå, men at det bare er tanken på fortida vår som plager ham. Det at vi HAR vært så intime. Og jeg skjønner det godt.

-Ts.

Gjest alegria
Skrevet

Skjønner godt at kjæresten din ikke liker det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Det gjør jo jeg også, Alegria.

-Ts.

Skrevet

Ja, jeg hadde ikke likt det selv. Jeg vet ikke om jeg kunne vært i et forhold hvor kjæresten min var bestevenn med noen han hadde hatt sex med.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Jeg har en lignende case med min kjæreste. Ganske kort tid før vi begynte å date holdt hun på med en i vennegjengen fra der hun studerte, og det var hller ikke noe seriøst. Hun har mange venner, men en av de største omgangskretsene hennes er en guttegjeng fra studie/der hun kommer fra og denne flørten er med i den.

Forskjellen er vel at dette ikke er snakk om en nær venn, men likevel en hun treffer mye på fest etc.

Jeg må si det er ubehagelig, men på en annen side kan man jo ikke nekte partnern å være med folk hun/han har kjent lenge. Videre stoler jeg på henne 100 % noe som gjør det enklere. Samtidig har ikke jeg noe behov for å være så mye sammen med de. Jeg har truffet de et par ganger og de er middels lunkene mot meg for å si det sånn.

Det gjør det jo enklere at han har ny dame, noe som gjør at han har mindre grunn til å være sjalu. Likevel ville jeg ikke forventet at dere skal henge sammen. Jeg ville hvertfall ikke giddet det.

Men bra du er ærlig, det satte jeg også pris på at kjæresten min var. Sånne ting kommer jo alltid for en dag, og da er det greit å få en headsup.

Endret av Zilas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...