Gå til innhold

hva er viktig å tenke på når man skal pusse opp verdens minste bad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da skal det bittelille badet vårt pusses opp, kan tenke meg det er 3 kvaderat eller noe...

Skjønner jo at det burde være lyst og mest mulig oppbevaring men har dere noen tips?

Anonymous poster hash: 85d9e...00a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal dere ha på dette badet, da? Er det bare do og vask, eller skal det mer inn?

Ellers ville jeg for et så lite bad gått i motsatt retning av den du skisserer - åpen oppbevaring (bevarer romfølelsen) som kun gir mulighet til det aller, aller mest nødvendige og så ha et baklager i et skap et annet sted. Få ting får et rom til å se så lite ut som masse ting eller møbler som stikker ut i rommet.

Anonymous poster hash: 2f2c6...f7e
AnonymBruker
Skrevet

Rens ut alt på badet, og få en baderomsbutikk til å planlegge dette for dere. Det fins mange gode løsninger.

Har selv hatt et knøttlite bad. etter butikken planla for oss, så fikk vi jammen det plass til vaskemaskinen der inne også. Før sto den på kjøkkenet

Anonymous poster hash: b5c53...bff
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rens ut alt på badet, og få en baderomsbutikk til å planlegge dette for dere. Det fins mange gode løsninger.

Har selv hatt et knøttlite bad. etter butikken planla for oss, så fikk vi jammen det plass til vaskemaskinen der inne også. Før sto den på kjøkkenet

Anonymous poster hash: b5c53...bff

vi skal ha sånne innsving dører og dusje rett på gulvet, egentlig er jeg ike så fan av det (ettersom grunnen til at vi pusser opp er lekasje så har jeg blitt så redd for det) men det håper vi skal spare nok plass til å få inn en vaskemaskin... Hva slags butikker der det sånn "Bademiljø" etc...? vi har allerede et firma som vi har ansatt for jobben...

TS

Anonymous poster hash: 85d9e...00a

AnonymBruker
Skrevet

De flisene er klassiske.

Åpen oppbevaring bevarer romfølelsen, men baksiden er at badet ofte er det rommet i huset som blir mest støvete på grunn av fuktigheten som binder støvet. Dere bør avveie hva dere synes er verst, å miste noe av romfølelsen med lukket oppbevaring eller å tørke støv av alt som står på hyllene hele tiden. Vi har hatt åpen oppbevaring i en del år. Nå skal vi pusse opp og går for så lukket som mulig.

Tips: ett høyskap har plass til mye og kan frigjøre rom hvor dere ellers ville hatt flere hyller eller flere veggskap. Hvis dere får klemt inn vanlig vaskemaskin på badet og ikke skal ha tørketrommel oppå har Ikea et skap som passer til å sette over standard bredde frontmatet vaskemaskin. Smal toppmatet vaskemaskin tar så klart mye mindre plass, og har ikke mye mindre vaskekapasitet enn vanlig vaskemaskin.

Anonymous poster hash: e1d64...faf
Skrevet

Skap på steder som ikke brukes som under vasken, bak speilet og over do. Knagger til håndklær på døra.

Lys over speilet som peker ned i tillegg til taklampe får badet til å virke lysere og større.

Skrevet

Vi hadde et bad på den størrelsen og det var god planløsning så vi hadde plass til både dusjhjørne og vaskemaskin på ene siden, vask i midten og toalett og skittentøyskurv på andre siden. Vi hadde skap med speil over vasken, liten servant (bolle som står oppå benkeplata) med skap under og skap over vaskemaskinen. Jeg føler vi fikk utnyttet plassen veldig godt og hadde masse lagringsplass. Den løsningen vi var mest fornøyd med var speilskapet. Skulle jeg gjort noe annerledes ville jeg valgt skuffer under vasken i stedet for skap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...