AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #61 Skrevet 25. april 2014 Poenget mitt er at man overlater ikke en hund som akkurat har besvimt til seg selv! Det er ikke normalt at en hund besvimer. Du skrev jo at hun har besvimt tidligere, ergo har hunden en historie med å besvime, noe som du ikke er ukjent med. Skjønner? Anonymous poster hash: 24983...2a4 ja. jeg har skjønt hva du har sagt. men jeg har vell sagt uendelig mange ganger her på denne tråden. at jeg beklager for alle dere som ble støtt av mitt valg. er du ikke et menneske du eller? har du virkelig aldri gjort noe feil? tatt feil av en ting. oppdaget at det ikke var som du trudde i ettertid? jeg er ihvertfall ingen maskin, eller robot. jeg er et menneske. og mennesker kan gjøre feil. og missforstå ting. TS Anonymous poster hash: b88b6...64e
Gjest Blubberella Skrevet 25. april 2014 #62 Skrevet 25. april 2014 Vel, du er en uansvarlig hundeeier og sånn er det med den saken. Anonymous poster hash: 8230d...b59 Enkelte skulle søren meg stått på svarteliste over dyrehold..Anonymous poster hash: 24983...2a4 Hadde TS vært så innmari dårlig dyreeier hadde hun ikke ringt dyrlege i det hele tatt. Antakelig hadde hun ikke skrevet innlegg her inne heller. Man kan alltids være etterpåklok og si at hun burde ha ringt vet tidligere men det nytter så lite å kjefte om i ettertid. Hun ringte veterinær og fikk hunden dit og etter som jeg kan lese ut av innleggene pleier hun faktisk å ta hunden med til veterinær dersom den ikke er i form. Uansvarlige dyreeiere er ikke så flinke til å sjekke helsa til dyret. Med tanke på hvor mange dyreeiere som faktisk driter i dyrene sine og omtrent aldri gidder å ta dem med til dyrlege, er det helt på trynet å kalle TS uansvarlig og mene hun burde ha vært svartelistet. Jeg er dyreelsker selv og kan irritere meg grønn over folks uansvarlighet når det gjelder dyr men jeg synes ikke TS fortjener kjeft. Jeg aner ikke hva som feiler hunden men jeg ser du har fått mange gode tips. Krysser fingrene for at du finner ut av det, TS, og så håper jeg det ikke er noe veldig alvorlig. Hold oss gjerne oppdatert! 1
Støvkornet Skrevet 25. april 2014 #63 Skrevet 25. april 2014 (endret) Til dere som hetser på TS for å være er dårlig hundeeier og aldri burde hatt hund. Her er det en kvinne som har åpnet hjertet sitt for en omplasseringshund(respekt). Hunden har alltid vært hos dyrlegen når den ikke har vært i form. Blant annet ved at den har besvimt før, ble sjekket og av dyrlegen og fikk vite grunnen til at den besvimte(av det jeg forstår ut av innleggene). Nå besvimte den igjen og TS så ann situasjonen før hun ringte dyrlege. At hun dro ut på et ærend skjønner jeg folk reagerer på, men thun sier hun vurderte situasjonen nøye. Tviler på at ærendet var å kjøpe nye lyspærer liksom. Hun var nok ikke lenge borte med hensyn til hunden heller tenker jeg. Og at hun ikke ringte dyrlegen med en gang gjør henne til et dårlig menneske? Ærlig talt, hunden har hatt det slik før og hun ville vell se ann situasjonen litt. Se for deg dette scenarioet: Barnet ditt har hadde omgangssyke for en liten stund siden, du kjenner symptomene og hvordan barnet oppfører seg i forhold til dette. Du merker barnet har fått slike symptomer over natta og tenker at "jeg får se litt utover dagen hvordan det blir". Barnet vil kun ligge i senga og er det eneste stedet h*n vil slappe av- akkurat som forrige gang. Du bare MÅ i dusjen pga noe viktig og lar barnet ligge i senga si mens du tar en dusj. Når du kommer ut igjen er h*n fremdeles i senga. Hver gang du tar han ut blir h*n værre, og siden du ikke er noe dårlig mamma ringer du legen for å fortelle om dette. Legen setter opp time for deg et par timer senere. Du poster en tråd på KG hvor du ber om litt erfaringer, evt tips. Deretter blir du kalt dårlig mor, at barnevernet skulle blitt kontaktet og at slike som deg aldri skulle hatt mulighet til å få barn. Hvorfor? Fordi du gikk i dusjen, men værst av alt: ventet med å ringe lege fordi det har vært slik før og ville se ann situasjonen. Dårlig mor?! Dårlig hundeeier?! Nei! Hva har hun lært til neste gang? IKKE post noe på KG, og isåfall ikke beskriv detaljer rundt. Skriv bare "Hunden min har besvimt flere ganger idag. Har ringt dyrlege og skal dit straks, noen som har erfaringer med dette?". Da slipper tredje verdenskrig å begynne. Puh! Edit: skrivefeil Endret 25. april 2014 av Støvkornet 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #64 Skrevet 25. april 2014 Til dere som hetser på TS for å være er dårlig hundeeier og aldri burde hatt hund. Her er det en kvinne som har åpnet hjertet sitt for en omplasseringshund(respekt). Hunden har alltid vært hos dyrlegen når den ikke har vært i form. Blant annet ved at den har besvimt før, ble sjekket og av dyrlegen og fikk vite grunnen til at den besvimte(av det jeg forstår ut av innleggene). Nå besvimte den igjen og TS så ann situasjonen før hun ringte dyrlege. At hun dro ut på et ærend skjønner jeg folk reagerer på, men thun sier hun vurderte situasjonen nøye. Tviler på at ærendet var å kjøpe nye lyspærer liksom. Hun var nok ikke lenge borte med hensyn til hunden heller tenker jeg. Og at hun ikke ringte dyrlegen med en gang gjør henne til et dårlig menneske? Ærlig talt, hunden har hatt det slik før og hun ville vell se ann situasjonen litt. Se for deg dette scenarioet: Barnet ditt har hadde omgangssyke for en liten stund siden, du kjenner symptomene og hvordan barnet oppfører seg i forhold til dette. Du merker barnet har fått slike symptomer over natta og tenker at "jeg får se litt utover dagen hvordan det blir". Barnet vil kun ligge i senga og er det eneste stedet h*n vil slappe av- akkurat som forrige gang. Du bare MÅ i dusjen pga noe viktig og lar barnet ligge i senga si mens du tar en dusj. Når du kommer ut igjen er h*n fremdeles i senga. Hver gang du tar han ut blir h*n værre, og siden du ikke er noe dårlig mamma ringer du legen for å fortelle om dette. Legen setter opp time for deg et par timer senere. Du poster en tråd på KG hvor du ber om litt erfaringer, evt tips. Deretter blir du kalt dårlig mor, at barnevernet skulle blitt kontaktet og at slike som deg aldri skulle hatt mulighet til å få barn. Hvorfor? Fordi du gikk i dusjen, men værst av alt: ventet med å ringe lege fordi det har vært slik før og ville se ann situasjonen. Dårlig mor?! Dårlig hundeeier?! Nei! Hva har hun lært til neste gang? IKKE post noe på KG, og isåfall ikke beskriv detaljer rundt. Skriv bare "Hunden min har besvimt flere ganger idag. Har ringt dyrlege og skal dit straks, noen som har erfaringer med dette?". Da slipper tredje verdenskrig å begynne. Puh! Edit: skrivefeil Man går ikke fra et barn som har omgangsyke (oppkast) i sengen å dusjer!!! Det kan kveles i sitt eget oppkast! Man går heller ikke fra ett sykt dyr, sånn er det bare! Anonymous poster hash: 5baf8...844 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #65 Skrevet 26. april 2014 Til dere som hetser på TS for å være er dårlig hundeeier og aldri burde hatt hund. Her er det en kvinne som har åpnet hjertet sitt for en omplasseringshund(respekt). Hunden har alltid vært hos dyrlegen når den ikke har vært i form. Blant annet ved at den har besvimt før, ble sjekket og av dyrlegen og fikk vite grunnen til at den besvimte(av det jeg forstår ut av innleggene). Nå besvimte den igjen og TS så ann situasjonen før hun ringte dyrlege. At hun dro ut på et ærend skjønner jeg folk reagerer på, men thun sier hun vurderte situasjonen nøye. Tviler på at ærendet var å kjøpe nye lyspærer liksom. Hun var nok ikke lenge borte med hensyn til hunden heller tenker jeg. Og at hun ikke ringte dyrlegen med en gang gjør henne til et dårlig menneske? Ærlig talt, hunden har hatt det slik før og hun ville vell se ann situasjonen litt. Se for deg dette scenarioet: Barnet ditt har hadde omgangssyke for en liten stund siden, du kjenner symptomene og hvordan barnet oppfører seg i forhold til dette. Du merker barnet har fått slike symptomer over natta og tenker at "jeg får se litt utover dagen hvordan det blir". Barnet vil kun ligge i senga og er det eneste stedet h*n vil slappe av- akkurat som forrige gang. Du bare MÅ i dusjen pga noe viktig og lar barnet ligge i senga si mens du tar en dusj. Når du kommer ut igjen er h*n fremdeles i senga. Hver gang du tar han ut blir h*n værre, og siden du ikke er noe dårlig mamma ringer du legen for å fortelle om dette. Legen setter opp time for deg et par timer senere. Du poster en tråd på KG hvor du ber om litt erfaringer, evt tips. Deretter blir du kalt dårlig mor, at barnevernet skulle blitt kontaktet og at slike som deg aldri skulle hatt mulighet til å få barn. Hvorfor? Fordi du gikk i dusjen, men værst av alt: ventet med å ringe lege fordi det har vært slik før og ville se ann situasjonen. Dårlig mor?! Dårlig hundeeier?! Nei! Hva har hun lært til neste gang? IKKE post noe på KG, og isåfall ikke beskriv detaljer rundt. Skriv bare "Hunden min har besvimt flere ganger idag. Har ringt dyrlege og skal dit straks, noen som har erfaringer med dette?". Da slipper tredje verdenskrig å begynne. Puh! Edit: skrivefeil Tror neppe en fornuftig mor hadde dratt ut "på et lite ærend" dersom barnet hadde besvimt uten å vite grunnen en halvtime tidligere. Stor forskjell på dette og omgangssyke... Anonymous poster hash: 47bc0...a56 3
Silfen Skrevet 26. april 2014 #66 Skrevet 26. april 2014 Man går ikke fra et barn som har omgangsyke (oppkast) i sengen å dusjer!!! Det kan kveles i sitt eget oppkast! Man går heller ikke fra ett sykt dyr, sånn er det bare! Anonymous poster hash: 5baf8...844 Selvfølgelig gjør man det. Er du helt idiot? 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #67 Skrevet 26. april 2014 Tror neppe en fornuftig mor hadde dratt ut "på et lite ærend" dersom barnet hadde besvimt uten å vite grunnen en halvtime tidligere. Stor forskjell på dette og omgangssyke... Anonymous poster hash: 47bc0...a56 Forskjell på et barn og en hund da. En hund kan være alene hjemme mens man er på jobb, det kan ikke et barn. Anonymous poster hash: 1caaa...9a1
Støvkornet Skrevet 26. april 2014 #68 Skrevet 26. april 2014 Man går ikke fra et barn som har omgangsyke (oppkast) i sengen å dusjer!!! Det kan kveles i sitt eget oppkast! Man går heller ikke fra ett sykt dyr, sånn er det bare! Anonymous poster hash: 5baf8...844 Ble kanskje litt feil med omgangssyke, men mente selvfølgelig uten oppkast. Poenget var at "dette har skjedd før, jeg ser det ann litt før jeg drar til legen".
Sugerøret Skrevet 26. april 2014 #69 Skrevet 26. april 2014 Synes nesten hunden burde vært innlagt til observasjon i noen dager.Det koster jo litt,men om en har forsikring dekkes kanskje noe ? Tenker fortsatt epilepsi eller blodtrykksfall. Min mann har epilepsi,men ikke noen kramper eller annet. Han blir sakte borte ,stirrer og "svimer av" Da er han bevistløs i mange minutter.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #70 Skrevet 26. april 2014 takk til dere som støtter meg. ja. jeg var ganske sikker på at det ikke var stort som feilet hunden. da det var likt som alltid. jeg stusset ørlitte ekstra i går. men ja. jeg tok feil valg. beklager for det. du durer vell ikke ivei med barnet ditt til legen heller så fort barnet blir forkjølet? du kjenner igjen symptomene fra tidligere forkjølelse. du vurderer barnet. sjekker feberen. sjekker den litt her og der. før du vurderer at det bare er en vanlig forkjølelse. kanskje blir barnet værre, samme dag. eller dagen etterpå. og det viste seg å være hjærnehinnebetennelse. oi sann. du må da være en dårlig foreldre som ikke oppdaget at barnet var mer enn vanlig forkjølet? jeg syne faktisk dette var ganske likt. og nei. jeg dro ikke ut for å kjøpe lyspærer eller en kartong melk akkurat. og jeg var langt fra borte lengre enn nødvendig. og trippet rundt hele tiden i ønske om å være hjemme. og jeg kan si det slik. hadde jeg vært en dårlig hundeeier, så hadde jeg ikke brukt flerforldige tusen for å sjekke hunden min sist den var syk. for bare noen måneder siden. og jeg kan si det slik. jeg har knapt nok sovet i natt. sov i en halvtimes tid på kvelden i går. jeg var utslitt etter dagen. jeg sov en times tid sånn i 1-2 tiden i natt. jeg var våken til klokka 5. turde ikke sove. lå å våket over hunden min i frykt for at den skulle bli syk. jeg sov til klokka 7 kanskje. mens hunden lå på puta si å sov. vi gikk ut en tur for å gå på do. som gikk bra heldigvis. også gikk jeg å la meg igjen. lå å halvsov til klokka 11. hvilken dårlig hundeeier ville ofret nattesøvnen sin. liggi med nerver og være redd for at hunden ville blitt syk mens en sov. da ville en nok stappet hunden i buret. lukt døra. som vanlig. og ikke brydd seg. også mange flinke hundeeiere kunne gjort dette. men jeg klarte det ikke. hun fikk ligge i senga mi. helt inntill meg, for jeg ønsket å passe på hun. som gjorde at jeg ikke klarte å sove. men det var greit. så lenge hunden var trygg, og jeg kunne passe på hun. så hoppet hun ned. og la seg på puta si av eget initiativ. også på morgenkvisten, så la hun seg i buret. fordi hun ville. greit. jeg kan være etterpåklok. se at det var et dårlig valg av meg å ta. jada. jeg nekter ikke på det. og dere kan kjefte så mye dere bare vil. men det endrer ikke på noe. feilen er gjort. det går ikke å reparere den igjen nå. det vet jo alle. så fremt dere ikke kan spole tilbake tiden. jeg har lært av dette. absolutt. og vet at det var feil. men jeg får ikke gjort noe med det. ja. jeg har lært nå. at en ikke bør stille spørsmål her inne. ihvertfall ikke forklare situasjonen nøye. jeg trudde KG var et fint sted å komme med spørsmål. og få litt hjelp. men jeg har vist missforstått. her er det veldig mange som synes det er gøy å kjefte på andre. og trykke andre ned i gørra. for å føle seg selv bedre. og vise seg frem som et menneske uten feil. det er vist like ille her, som alle andre steder på nett. jeg skal oppdatare her så fort jeg vet mer. natta har vært grei. hun har ikke sovet stort. men det vet jeg ikke hvorfor. hun er forsatt sliten og litt slapp. og jeg skal passe godt på henne. så får jeg se hvordan det blir etter helga. når jeg skal i kontakt med veterinæren igjen. Anonymous poster hash: b88b6...64e
Brimi Skrevet 26. april 2014 #71 Skrevet 26. april 2014 Det er lett å være etterpåklok ja. Katten min gikk med øyesykdom i nesten 2 år. Hadde så dårlig samvittighet da det ble oppdaget. Men jeg hadde vært flere ganger hos dyrlege, tilogmed forskjellige. Også hadde hun smerter i bakparten i over 1 år, mulig hun hadde smertene da jeg fikk henne. Hun skal være smertefri nå da. Det er ikke alltid lett å se og vite. Spesielt omdyrlegene ikke finner noe.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #72 Skrevet 26. april 2014 huff. leit å høre om pusen din. noen ganger så skulle jeg ønske dyr kunne snakket. kunna fortalt hva som er galt. da hadde det vært så mye letter. det er vondt å se dyra sine har det veldig vondt, uten at en klarer å få gjort noe. har flere ganger grått og holdt rundt hunden min, fordi jeg skulle ønske jeg kunne gjort noe for å få vekk smertene/plagene hennes. men alt en får gjort, er å passe på dyret, vise hvor glad en er i det. fortelle dyret hva som skjer. og at du er glad i det (jeg personlig snakker masse med hunden min om alt). og gjøre alt som en klarer å gjøre for dyret sitt. mer får en desverre ikke gjort. ja. det er ekstra vanskelig når en ikke får noe svar på hva som feiler dyret. når alt ser normalt ut. men dyret viser tydelig det motsatte. da er det ekstremt vanskelig. og ihvertfall jeg føler meg helt hjelpesløs. og egentlig som en fæl person. selv om jeg gjør alt som står i min makt. TS Anonymous poster hash: b88b6...64e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #73 Skrevet 26. april 2014 takk til dere som støtter meg. ja. jeg var ganske sikker på at det ikke var stort som feilet hunden. da det var likt som alltid. jeg stusset ørlitte ekstra i går. men ja. jeg tok feil valg. beklager for det. du durer vell ikke ivei med barnet ditt til legen heller så fort barnet blir forkjølet? du kjenner igjen symptomene fra tidligere forkjølelse. du vurderer barnet. sjekker feberen. sjekker den litt her og der. før du vurderer at det bare er en vanlig forkjølelse. kanskje blir barnet værre, samme dag. eller dagen etterpå. og det viste seg å være hjærnehinnebetennelse. oi sann. du må da være en dårlig foreldre som ikke oppdaget at barnet var mer enn vanlig forkjølet? jeg syne faktisk dette var ganske likt. og nei. jeg dro ikke ut for å kjøpe lyspærer eller en kartong melk akkurat. og jeg var langt fra borte lengre enn nødvendig. og trippet rundt hele tiden i ønske om å være hjemme. og jeg kan si det slik. hadde jeg vært en dårlig hundeeier, så hadde jeg ikke brukt flerforldige tusen for å sjekke hunden min sist den var syk. for bare noen måneder siden. og jeg kan si det slik. jeg har knapt nok sovet i natt. sov i en halvtimes tid på kvelden i går. jeg var utslitt etter dagen. jeg sov en times tid sånn i 1-2 tiden i natt. jeg var våken til klokka 5. turde ikke sove. lå å våket over hunden min i frykt for at den skulle bli syk. jeg sov til klokka 7 kanskje. mens hunden lå på puta si å sov. vi gikk ut en tur for å gå på do. som gikk bra heldigvis. også gikk jeg å la meg igjen. lå å halvsov til klokka 11. hvilken dårlig hundeeier ville ofret nattesøvnen sin. liggi med nerver og være redd for at hunden ville blitt syk mens en sov. da ville en nok stappet hunden i buret. lukt døra. som vanlig. og ikke brydd seg. også mange flinke hundeeiere kunne gjort dette. men jeg klarte det ikke. hun fikk ligge i senga mi. helt inntill meg, for jeg ønsket å passe på hun. som gjorde at jeg ikke klarte å sove. men det var greit. så lenge hunden var trygg, og jeg kunne passe på hun. så hoppet hun ned. og la seg på puta si av eget initiativ. også på morgenkvisten, så la hun seg i buret. fordi hun ville. greit. jeg kan være etterpåklok. se at det var et dårlig valg av meg å ta. jada. jeg nekter ikke på det. og dere kan kjefte så mye dere bare vil. men det endrer ikke på noe. feilen er gjort. det går ikke å reparere den igjen nå. det vet jo alle. så fremt dere ikke kan spole tilbake tiden. jeg har lært av dette. absolutt. og vet at det var feil. men jeg får ikke gjort noe med det. ja. jeg har lært nå. at en ikke bør stille spørsmål her inne. ihvertfall ikke forklare situasjonen nøye. jeg trudde KG var et fint sted å komme med spørsmål. og få litt hjelp. men jeg har vist missforstått. her er det veldig mange som synes det er gøy å kjefte på andre. og trykke andre ned i gørra. for å føle seg selv bedre. og vise seg frem som et menneske uten feil. det er vist like ille her, som alle andre steder på nett. jeg skal oppdatare her så fort jeg vet mer. natta har vært grei. hun har ikke sovet stort. men det vet jeg ikke hvorfor. hun er forsatt sliten og litt slapp. og jeg skal passe godt på henne. så får jeg se hvordan det blir etter helga. når jeg skal i kontakt med veterinæren igjen. Anonymous poster hash: b88b6...64e du durer vell ikke ivei med barnet ditt til legen heller så fort barnet besvimer? du kjenner igjen symptomene fra tidligere kvelningsulykker. du løfter inn barnet, og setter det på fanget. du vurderer barnet. sjekker tilstanden. sjekker den litt her og der. før du vurderer at det bare er en vanlig(?) (Er det normalt at hunder besvimer uten videre??). kanskje blir barnet værre, samme dag. eller dagen etterpå. og det viste seg å være hjerneslag. oi sann. du må da være en dårlig foreldre som ikke oppdaget at barnet var mer enn vanlig bevisstløs, og dro ut på et ærend uten å ringe lege? jeg syne faktisk dette var ganske likt. Tja... Anonymous poster hash: 47bc0...a56 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #74 Skrevet 26. april 2014 du durer vell ikke ivei med barnet ditt til legen heller så fort barnet besvimer? du kjenner igjen symptomene fra tidligere kvelningsulykker. du løfter inn barnet, og setter det på fanget. du vurderer barnet. sjekker tilstanden. sjekker den litt her og der. før du vurderer at det bare er en vanlig(?) (Er det normalt at hunder besvimer uten videre??). kanskje blir barnet værre, samme dag. eller dagen etterpå. og det viste seg å være hjerneslag. oi sann. du må da være en dårlig foreldre som ikke oppdaget at barnet var mer enn vanlig bevisstløs, og dro ut på et ærend uten å ringe lege? jeg syne faktisk dette var ganske likt. Tja... Anonymous poster hash: 47bc0...a56 si at barnet ditt har epilepsi da. og får et epileptisk anfall. du durer ikke til legen for hver gang barnet får et anfall heller. noen barn/ungdom/voksne har perioder med anfall mange ganger om dagen. jeg har sagt at jeg trudde denne besvimelsen var av samme type som de tidligere besvimelsene. kan dere ikke vær så snill å la meg være nå. jeg har sagt at jeg har gjort noe feil. jeg vet det. jeg er klar over det. men det hjelper ikke at alle dere kjefter på meg. jeg får uansett ikke gjort noe med det nå. kan dere ikke bare la det ligge? det var ikke for at dere skulle kjefte på meg jeg skrev dette innlegget. jeg gjorde det i håp om å kunne forberede meg på veterinærtimen. dette her hjelper overhode ingenting. TS Anonymous poster hash: b88b6...64e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #75 Skrevet 26. april 2014 Men, bra du kom deg til veterinær og at de ikke kunne finne noe alvorlig. Jeg kan hvertfall ikke tenke meg et ærend som er viktigere enn helsa og i verste fall livet til hunden. Men du feiltolket det og håper du har lært til neste gang! Kan jeg spørre hvordan rase du har? Kanskje det har vært noen i samme situasjon, vet at noen raser er mer utsatt for å miste bevisstheten. Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig og at du får et endelig svar over helgen. Kjenner til følelsen og det er absolutt ikke moro å leve i uvisthet. Anonymous poster hash: 47bc0...a56
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #76 Skrevet 26. april 2014 si at barnet ditt har epilepsi da. og får et epileptisk anfall. du durer ikke til legen for hver gang barnet får et anfall heller. noen barn/ungdom/voksne har perioder med anfall mange ganger om dagen. jeg har sagt at jeg trudde denne besvimelsen var av samme type som de tidligere besvimelsene. kan dere ikke vær så snill å la meg være nå. jeg har sagt at jeg har gjort noe feil. jeg vet det. jeg er klar over det. men det hjelper ikke at alle dere kjefter på meg. jeg får uansett ikke gjort noe med det nå. kan dere ikke bare la det ligge? det var ikke for at dere skulle kjefte på meg jeg skrev dette innlegget. jeg gjorde det i håp om å kunne forberede meg på veterinærtimen. dette her hjelper overhode ingenting. TS Anonymous poster hash: b88b6...64e Om man ikke vet at barnet lider av epilepsi og plutselig ville fått et anfall så ville hvertfall jeg dratt til legen sporenstraks... Og du vet ikke engang hva hunden din lider av. Du sa at tidligere episoder kom av at hunden hadde halsbånd og kvelte seg selv til den mistet bevisstheten, det var vel ikke det som skjedde denne gangen? Anonymous poster hash: 47bc0...a56 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #77 Skrevet 26. april 2014 Så klart, men du legger litt opp til det selv når du forsøker å rettferdigjøre handlingen din ved å sammenligne med flere ting som ikke er i nærheten av det samme. Det som teller er jo at hunden din blir frisk! Anonymous poster hash: 47bc0...a56 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #78 Skrevet 26. april 2014 nå har det vært et par tilfeller hvor også hunden har besvimt uten å kvelt seg. hvor veterinæren har vært i snakk. og så lenge hunden hadde det bra etterpå. og det bare var et tilfelle (noe jeg trudde det var denne gangen også. til det motsatte var bevist). så var det ikke noe å sjekke. men så lenge det skjedde gjentatte ganger. så var det riktig å oppsøke veterinær. jeg ønsker ikke å gå inn på rase. da dette ikke er en veldig vanlig rase i norge sånn sett. og blir alt for lett oppdaget. men jeg vet at det ikke er normalt for denne rasen å besvime. men bare så dere vet det. jeg har egentlig ikke mer å si. jeg kan sitte å si det samme gang, på gang, på gang, gang. men alt blir bare gjentagelse. og jeg har jo sagt gjentatte ganger, at jeg gjorde en feil. jeg får ikke gjort noe med det. hovedsaken er at hunden har det greit nå. jeg kommer til å oppdatere om hvordan det går videre. og hva veterinæren kommer frem til. men jeg kommer ikke til å svare på alle deres beskyldninger lenger. for dere kan komme med de i det uendelige. men jeg får ikke gjort annet enn det jeg allerede har gjort likevell. og får ikke svart noe annerledes eller mer enn det jeg allerede har gjort. og jeg orker rett og slett ikke å høre på all kjeften og beskyldningene fra dere. forresten. det ærende mitt, handlet om min egen helse. håper dere ikke blir sure for at jeg ikke svarer lengre på alle beskyldningene fra dere. jeg kommer bare til å oppdatere hvordan det går med hunden min. kall meg feig som velger å ikke svare mer. men jeg får uansett ikke svart for meg bedre enn alle svarene som ligger her. så les heller de istede for å kritisere mer. TS Anonymous poster hash: b88b6...64e 1
Gjest chisandra Skrevet 26. april 2014 #79 Skrevet 26. april 2014 Veldig fint at du vil oppdatere oss videre, og også at du er i stand til å til en viss grad ignorere drittslengingen. Det er ikke alltid lett å komme inn på kvinneguiden med spørsmål, håper du ikke har blitt skremt vekk herfra. Utrolig hva folk lirer av seg når de kan være helt anonyme.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #80 Skrevet 26. april 2014 nå har det vært et par tilfeller hvor også hunden har besvimt uten å kvelt seg. hvor veterinæren har vært i snakk. og så lenge hunden hadde det bra etterpå. og det bare var et tilfelle (noe jeg trudde det var denne gangen også. til det motsatte var bevist). så var det ikke noe å sjekke. men så lenge det skjedde gjentatte ganger. så var det riktig å oppsøke veterinær. jeg ønsker ikke å gå inn på rase. da dette ikke er en veldig vanlig rase i norge sånn sett. og blir alt for lett oppdaget. men jeg vet at det ikke er normalt for denne rasen å besvime. men bare så dere vet det. jeg har egentlig ikke mer å si. jeg kan sitte å si det samme gang, på gang, på gang, gang. men alt blir bare gjentagelse. og jeg har jo sagt gjentatte ganger, at jeg gjorde en feil. jeg får ikke gjort noe med det. hovedsaken er at hunden har det greit nå. jeg kommer til å oppdatere om hvordan det går videre. og hva veterinæren kommer frem til. men jeg kommer ikke til å svare på alle deres beskyldninger lenger. for dere kan komme med de i det uendelige. men jeg får ikke gjort annet enn det jeg allerede har gjort likevell. og får ikke svart noe annerledes eller mer enn det jeg allerede har gjort. og jeg orker rett og slett ikke å høre på all kjeften og beskyldningene fra dere. forresten. det ærende mitt, handlet om min egen helse. håper dere ikke blir sure for at jeg ikke svarer lengre på alle beskyldningene fra dere. jeg kommer bare til å oppdatere hvordan det går med hunden min. kall meg feig som velger å ikke svare mer. men jeg får uansett ikke svart for meg bedre enn alle svarene som ligger her. så les heller de istede for å kritisere mer. TS Anonymous poster hash: b88b6...64e Det er vel heller at man sammenligner med flere ting som forkjølelse, og omgangsyke når det kan være ekstremt mye mer alvorlig. Det var en utrolig dum ting å gjøre, og ved å påpeke det så kan det forhindre at andre gjør det samme, istedet for å si "spist er spist" Det er alltid en grunn for å kontakte veterinær når hunden besvimer, om det så er første eller tiende gang, for da er det åpenlyst noe galt. Kaster hunden din opp? Blodig avføring? Slapp? Ei venninne av meg har en hund som lider av Addisons. Binyrene produserer ikke nok hormoner, noe som fører til stoffmangel, og hunden hennes besvimte hyppig, hun måtte til flere veterinærer før det ble slått fast at det var Addisons sykdom da sykdommen er vanskelig å diagnosere og hunden fikk tabletter med kortison og mineralkortikoider som sørger for at det blir holdt i sjakk. Jeg er ingen veterinær, men kanskje noen erfaringer kan hjelpe litt. Ville også ha sjekket hjertet, og utredet for epilepsi. Lykke til, håper hunden din har falt litt mer til ro, holder seg slik over helgen, og håper du finner ut av hva dette her er. Ville dratt til en annen veterinær dersom de ikke finner ut av det, for noe må det være dersom hunden din besvimer. Anonymous poster hash: 47bc0...a56 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå