Gå til innhold

hjelp; hunden besvimer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men kjære menneske.Når din hund faller sammen ,så går du IKKE ifra den for "et lite ærend"
Du tar dyret til nærmeste vetrinær pronto!

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært til veterinær og funnet ut hva det var? Håper det gikk bra!

AnonymBruker
Skrevet

jepp. vært hos vet. prøvene var fine. skal skaffe sykehistorie. også ringer vet meg over helga. i helga om det blir ille. så sender jeg meld/ringer hun tilbake i helga.

hun virker noe bedre nå.

Anonymous poster hash: b88b6...64e
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang drar du rett til dyrlegen, du drar ikke fra hunden. Man trenger ikke time i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: 8230d...b59
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang drar du rett til dyrlegen, du drar ikke fra hunden. Man trenger ikke time i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: 8230d...b59

slapp av. jeg vurderte det nøye. og etter vell 30 minutter uten noen besvimleser. så skjønte jeg det slik at det ikke ville skje når hun var i ro i buret sitt. og alt gikk fint. men beklager om det provoserte deg. det var ikke bare en butikktur jeg var på liksom. det var noe som var viktig. men greit. men det du vil. men gjort er gjort. og alt gikk fint.

jeg har vært hos vet nå. og hunden har det etter forholdene bra.

TS

AnonymBruker
Skrevet

slapp av. jeg vurderte det nøye. og etter vell 30 minutter uten noen besvimleser. så skjønte jeg det slik at det ikke ville skje når hun var i ro i buret sitt. og alt gikk fint. men beklager om det provoserte deg. det var ikke bare en butikktur jeg var på liksom. det var noe som var viktig. men greit. men det du vil. men gjort er gjort. og alt gikk fint.

jeg har vært hos vet nå. og hunden har det etter forholdene bra.

TS

Deg om det, man skal aldri gå fra ett sykt dyr. Hva om hun hadde besvimt når du var borte og ikke våknet igjen?

Da hadde ikke jeg klart å leve med meg selv hvertfall.

Anonymous poster hash: 5baf8...844

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Wow... Bare wow.

For det første, dersom hunden din BESVIMER av å bli kvalt av et halsbånd, så bruker du ikke halsbånd, noensinne!

For det andre: Dra ut et ærend og la hunden bli etterlatt til seg selv i en slik tilstand?!

For det tredje: Du trenger ikke time for en slik akutt-sak. Det kan være veldig alvorlig, og du burde ha kastet hunden i bilen og ringt på vei inn til veterinæren. Det kan være mange alvorlige årsaker til at en hund mister bevisstheten, og man drar ikke bare fra en hund som er i en slik forfatning, og det viste seg at det var en veldig dårlig avgjørelse da dette skjedde igjen når du kom hjem.

Og bur gidder jeg ikke engang å gå nærmere innpå...

Jeg pleier sjeldent å rette pekefingeren mot hundehold, men akkurat nå sitter jeg helt målløs.

Håper virkelig det ikke er noe galt med hunden og at du kom deg til veterinæren kjapt.

Anonymous poster hash: 47bc0...a56
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener, hva kan være viktigere akkurat der og da og risikere helsen og i verste fall livet til din egen hund?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Wow... Bare wow.

For det første, dersom hunden din BESVIMER av å bli kvalt av et halsbånd, så bruker du ikke halsbånd, noensinne!

For det andre: Dra ut et ærend og la hunden bli etterlatt til seg selv i en slik tilstand?!

For det tredje: Du trenger ikke time for en slik akutt-sak. Det kan være veldig alvorlig, og du burde ha kastet hunden i bilen og ringt på vei inn til veterinæren. Det kan være mange alvorlige årsaker til at en hund mister bevisstheten, og man drar ikke bare fra en hund som er i en slik forfatning, og det viste seg at det var en veldig dårlig avgjørelse da dette skjedde igjen når du kom hjem.

Og bur gidder jeg ikke engang å gå nærmere innpå...

Jeg pleier sjeldent å rette pekefingeren mot hundehold, men akkurat nå sitter jeg helt målløs.

Håper virkelig det ikke er noe galt med hunden og at du kom deg til veterinæren kjapt.

Nåh....ut fra denne reprimanden tror jeg du rett som det er retter en dirrende pekefinger både hit og dit!

Anonymous poster hash: 71482...df9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal ts få så mye tyn? Hun har vært hos vetrinær, og er åpenbart bekymret for hunden sin.

Så går hun inn hit og søker råd i mellomtiden, mens hun venter på å komme inn hos veterinær.

Håper det går fint med hunden din, ts. Fint at du kom deg til veterinær raskt.

Vondt når dyra er syke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nåh....ut fra denne reprimanden tror jeg du rett som det er retter en dirrende pekefinger både hit og dit!

Vel, i noen tilfeller er det virkelig vanskelig å holde kjeft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

beklager. beklager. jeg er et menneske. jeg er ingen robot. beklager for det. nå kjenner ikke noen av dere historien bak hunden min. og jeg har sett besvimelser før av hun. men da av en annen årsak. det som sto i hode mitt i dag tidlig, når jeg var stresset fra før. var at det var noe av det samme. derfor tok jeg den avgjørelsen. ja. det viste seg å være feil avgjørelse. men det ble slik. jeg er som sagt bare et menneske.

jeg bruker sjelden halsbåndet hennes. kun når vi er ute på plena omtrent. og da har hun aldri besvimt. fordi hun ikke har noen andre hunder rundt seg. ellers bruker vi kun selen ute på tur.

og nå viste det seg ikke å være så alvorlig. ble tatt en blodprøve. sjekket lunger, hjerte og puls. alt så fint hun. hun hadde heller en litt rolig puls. noe som skyldes at hun er en rolig hund. og ikke noe stresset. veterinæren sa det var slik. jeg ringte veterinæren asap når jeg merket at hun besvimte igjen. løftet hun rett inn. tok hun på fanget. og ringte dyrlegen asap.

jeg føler nå at mange her angriper meg. og forteller meg at jeg er en dårlig hundeeier. men det vil jeg faktisk ikke si at jeg er. etter det andre sier.

og jeg er faktisk den som kontakter veterinæren litt kjapt. istede for å vente. eller ihvertfall tar en telefon til veterinæren for å høre. fordi mitt værste mareritt er å la hunden min lide.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

beklager. beklager. jeg er et menneske. jeg er ingen robot. beklager for det. nå kjenner ikke noen av dere historien bak hunden min. og jeg har sett besvimelser før av hun. men da av en annen årsak. det som sto i hode mitt i dag tidlig, når jeg var stresset fra før. var at det var noe av det samme. derfor tok jeg den avgjørelsen. ja. det viste seg å være feil avgjørelse. men det ble slik. jeg er som sagt bare et menneske.

jeg bruker sjelden halsbåndet hennes. kun når vi er ute på plena omtrent. og da har hun aldri besvimt. fordi hun ikke har noen andre hunder rundt seg. ellers bruker vi kun selen ute på tur.

og nå viste det seg ikke å være så alvorlig. ble tatt en blodprøve. sjekket lunger, hjerte og puls. alt så fint hun. hun hadde heller en litt rolig puls. noe som skyldes at hun er en rolig hund. og ikke noe stresset. veterinæren sa det var slik. jeg ringte veterinæren asap når jeg merket at hun besvimte igjen. løftet hun rett inn. tok hun på fanget. og ringte dyrlegen asap.

jeg føler nå at mange her angriper meg. og forteller meg at jeg er en dårlig hundeeier. men det vil jeg faktisk ikke si at jeg er. etter det andre sier.

og jeg er faktisk den som kontakter veterinæren litt kjapt. istede for å vente. eller ihvertfall tar en telefon til veterinæren for å høre. fordi mitt værste mareritt er å la hunden min lide.

TS vell og merke.

og takk til noen som støtter meg helt nederst her. hunden har det rimelig greit nå. sliten og trøtt. men ikke flere anfall etter veterinærbesøket.

Skrevet

Ville bedt om utredning av hjerte. Bare fordi de ikke hører at det slår normalt trenger ikke å bety at det ikke er noe. Vi hadde en hund som hadde for stort hjerte. Og det ble ikke oppdaget før hunden fikk store problemer.

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden beviser det atter en gang: Man må vokte seg vel for å gi uttrykk for bekymring rundt kjæledyret sitt her på KG.
Godt å se at det går bra med hunden din, TS! :)

• Liker 3
Skrevet

hmm. jeg vet ikke. hun har blitt sjekket nøye for sine besvimlser før jeg fikk hun. ble brukt mange ti-talls tusen kroner på hun for undersøkelser. uten at noe ble funnet.

hun er en omplasseringshund. så fikk hun for 6 måneder siden. og hun har helseattest på at hun er helt frisk. og hun kom fra et trygt og godt hjem. som ga hun bort, pga hennes beste. og jeg stoler på hun jeg fikk hun fra. hun har flere fantastiske hunder. og driver opprett selv.

men tusen takk. jeg skal ha det i bakhodet. jeg bare krysser fingrene for at du tar feil (men jeg tviler ikke på det du sier, men så klart. i slike situasjoner. så håper en jo at slike farlige ting. er feil).

Det kan jo hende hunden lider av narkolepsi også da?

• Liker 1
Skrevet

Du sier hunden din har løs mage, kan det være dehydrering?

Fint at den har det fint etter forholdene, håper de finnet ut av hva som er galt :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg støtter meg til den som nevner dehydrering her. Om hunden er i bur kan det ha blitt opphopning av varme og luftfuktighet (pesing over lang tid) der nå som vi har hatt varmere dager. Om man har et tett bur eller har lagt noe over buret kan det holde på varme og luftfuktighet over lang tid. Pass på at buret ikke står et sted der solen kommer inn i løpet av dagen, og at hunden alltid har tilgang til vann.

Om hunden besvimer igjen ville jeg sjekket om den var varm/klam og sjekket snuten. Det kan jo være så mangt som feiler hunden, men det er veldig viktig å få den skikkelig utredet så raskt som mulig. Lykke til videre, og håper det ikke er noe alvorlig som ligger bak!

Anonymous poster hash: 98938...5cd
Gjest Makemeloveit
Skrevet

Hmm. Jeg har ikke hørt om at en hund har besvimt nei. Men jeg har hund selv på 7 år nå. Han blir helt i ekstase når jeg kommer hjem eller noen kommer på besøk. Han blir så glad at han får pustevansker, så det er sikkert ikke mye om å gjøre før han hadde besvimt. Han får nå medisin for dette med pusten sin. Jeg vil mest sannsynlig tro at dette ikke er noe farlig, men jeg er ingen dyrlege. Vi mennesker er syk av og til vi også, akkurat slik som dyr er. Lykke til og jeg håper det går bra :klem:

Gjest chisandra
Skrevet

Kjempefint at det går forholdsvis bra med hunden din nå. :)

Prøv å ikke bry deg om de litt leie kommentarene her inne.

Mange som bare må hakke, uten en gang å lese skikkelig hva folk egentlig skriver.

Virker som du bryr deg mye om, og tar godt vare på hunden din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...