AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 nå skjønner jeg ingenting. hunden min bare plutselig besvimte i dag. vi sto opp. jeg måtte presse hun delvis ut av buret (fordi jeg måtte få hun på do før jeg skulle bort). så får vi på båndet. og kommer oss utenfor døra. hun sjangler litt før hun faller sammen på bakken. jeg løper seff rett bort til hun. snakker til hun, rister forsiktig på hun, og ber hun våkne. hun våkner delvis. prøver å reise seg. faller sammen på bakken igjen. og jeg bærer hun inn igjen. hun lå en stund på fanget mitt, før hun til seg selv igjen. og la seg på plassen sin på gulvet. jeg ventet en stund. før jeg ba hun gå inn i buret sitt igjen. og jeg stakk på mitt lille ærende. med en vond følelse. men det virker å ha gått bra mens hun var i buret sitt. jeg kom hjem.og åpnet buret. men hun ville ikke ut. hun lå der en stund. før jeg bestemte meg for å få hun med ut en tur. for å se om hun var blitt bedre. hun virker fin. tar på halsbåndet. men før vi rekker å komme ut fra platten. faller hun om igjen. jeg bærer hun rett inn. setter hun på fanget mitt. og finner nr til dyrlegen. hun kvikner litt til etterhvert. og ligger i senga og ser på meg, og vasker seg litt. men hun er fortsatt litt daff. og ser ikke akkurat happy ut. virker som hun prøver å si "jeg har det ikke bra. kan du hjelpe meg?" det gjør så vondt å se på. jeg skal til vet om en liten stund. men er det noen som har opplevd dette? og kan foreslå hva jeg kan vente meg? hun har besvimt før. men det fordi hun strøper seg med halsbåndet (bruker nesten halsbåndet kun for å gå på do utenfor huset, ellers bruker vi sele) og de gangene hun har besvimt tidligere, så har hun vært veldig oppjaget. eks for å hilse på en annen hund eller menneske eller noe. men det var ikke tilfelle i dag. hun strøpte seg ikke. båndet var helt slapt. og nå er jeg så kjemperedd. noen som har vært borti dette før? og kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan vente meg? kan det være noe alvorlig galt så jeg kanskje mister hun? min største frykt. hun er sjekkeg for epilepsi tidligere. for noen år siden. men hadde ikke epilepsi da. kan hun ha fått det på nytt? men jeg syntes ikke dette virket som noe epiletisk anfall. uten at jeg skal si noe med sikkerhet. Anonymous poster hash: b88b6...64e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Er det mulig. Ring dyrlegen. Anonymous poster hash: 3df17...8ae 20
Somle Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Har du ringt dyrlegen? Hvis ikke så gjør du det!! Så lar du hunden slappe av og ta deg tid til den uten å stresse den ut og inn av buret. 14
Gjest Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Tror nok jeg ville ringt dyrlegen omgående i stedet for å legge inn et langt og omstendelig innlegg på KG!!! 15
Gjest Magdalene Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Uff, så skummelt! Det kan jo være så mye..
Andreas_B Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 tror nok det er best å snakke med en dyrlege.. 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Kjære vene, folkens, hun skriver jo at hun skal til veterinær om en liten stund! Jeg har ikke opplevd det samme, men tenker at det både kan være noe ganske alvorlig (hjerte-/karsykdom, kreft), men også noe mindre alvorlig som en infeksjon, dehydrering eller lignende. Ikke at sorgens på forskudd - mye kan fikses. Men skjønner at det var en skremmende opplevelse. Hvor gammel er hunden?Anonymous poster hash: 1481d...022
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 om dere som sier at jeg skal ringe dyrlegen leser litt ekstra på hovedinnlegget, så ser dere at jeg har ringt dyrlegen. og skal dit om litt. jeg skrev dette mens jeg venter på å dra dit. fordi jeg er så redd. og lurte på om noen hadde noen tips om hva jeg kunne vente meg. så klart ringte jeg dyrlegen raskt. grunnen til at jeg tok hun ut av buret igjen. var fordi hun har litt løs mage, så tenkte hun skulle på do igjen. nå ligger hun helt rolig oppå dyna mi i senga mi og slapper av. og jeg koser masse med henne. huff ja. det er kjempeskummelt. og jeg er livredd! Anonymous poster hash: b88b6...64e 4
metempsychosis Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 (endret) Hvis jeg har forstått riktig så har TS ringt dyrlege. Det h*n spør om, er jo hva h*n bør forberede seg på? edit. Jeg henger litt etter ser jeg. Føler med deg TS. Det må være skummelt å se hunden sin besvime Endret 25. april 2014 av metempsychosis
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Vi hadde en hund som stadig besvimte hvis den ble glad e.l. Det viste seg at den hadde et for lite hjerte. Anonymous poster hash: 0a110...ee9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Kjære vene, folkens, hun skriver jo at hun skal til veterinær om en liten stund! Jeg har ikke opplevd det samme, men tenker at det både kan være noe ganske alvorlig (hjerte-/karsykdom, kreft), men også noe mindre alvorlig som en infeksjon, dehydrering eller lignende. Ikke at sorgens på forskudd - mye kan fikses. Men skjønner at det var en skremmende opplevelse. Hvor gammel er hunden?Anonymous poster hash: 1481d...022 takk for at noen orket å ta seg tid til å lese hele innlegget før de kom med hva jeg måtte gjøre. for ja. har ringt veterinæren. ja. jeg har også tenkt på masse alvorlige ting. som du nevner. men også vært innepå noe så ufarlig som dehydrering. og det er vell det jeg håper på. for det er ihvertfall ikke farlig. og kan fikses ganske lett. for det har jo vært varmt her de siste dagene. Hvis jeg har forstått riktig så har TS ringt dyrlege. Det h*n spør om, er jo hva h*n bør forberede seg på? edit. Litt treg i svingen ser jeg... ja. det var akkurat det jeg lurte på. takk for at du orket å lese hele TS Anonymous poster hash: b88b6...64e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Kjære vene, folkens, hun skriver jo at hun skal til veterinær om en liten stund! Jeg har ikke opplevd det samme, men tenker at det både kan være noe ganske alvorlig (hjerte-/karsykdom, kreft), men også noe mindre alvorlig som en infeksjon, dehydrering eller lignende. Ikke at sorgens på forskudd - mye kan fikses. Men skjønner at det var en skremmende opplevelse. Hvor gammel er hunden?Anonymous poster hash: 1481d...022 hunden er forresten bare 4 år gammel snart. og frisk fra før TS Anonymous poster hash: b88b6...64e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Kom deg til legen? øøh. kom meg til legen? jeg har ikke skadet meg på noen vis. er hunden som er syk. og skal til vet. les innlegget før du svarer da er du snill TS Anonymous poster hash: b88b6...64e 4
Gjest tinbjo1 Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 øøh. kom meg til legen? jeg har ikke skadet meg på noen vis. er hunden som er syk. og skal til vet. les innlegget før du svarer da er du snill TS Anonymous poster hash: b88b6...64e Altså, hunden.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 Altså, hunden. åja. beklager. missforsto. men les innlegget. jeg skal til veterinær om litt TS Anonymous poster hash: b88b6...64e
Timza Skrevet 25. april 2014 #17 Skrevet 25. april 2014 Mest sannsynligvis har den et for lite hjerte om den har en tendens til å besvime. Ikke noe du får gjort noe med, så jeg ville ha forventet det verste. Har opplevd noe lignende med en familiehund som hadde en underdimensjonert nyre som kun ble 3,5 år gammel. Dette er også noe du burde ta opp med oppdretteren.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 Mest sannsynligvis har den et for lite hjerte om den har en tendens til å besvime. Ikke noe du får gjort noe med, så jeg ville ha forventet det verste. Har opplevd noe lignende med en familiehund som hadde en underdimensjonert nyre som kun ble 3,5 år gammel. Dette er også noe du burde ta opp med oppdretteren. hmm. jeg vet ikke. hun har blitt sjekket nøye for sine besvimlser før jeg fikk hun. ble brukt mange ti-talls tusen kroner på hun for undersøkelser. uten at noe ble funnet. hun er en omplasseringshund. så fikk hun for 6 måneder siden. og hun har helseattest på at hun er helt frisk. og hun kom fra et trygt og godt hjem. som ga hun bort, pga hennes beste. og jeg stoler på hun jeg fikk hun fra. hun har flere fantastiske hunder. og driver opprett selv. men tusen takk. jeg skal ha det i bakhodet. jeg bare krysser fingrene for at du tar feil (men jeg tviler ikke på det du sier, men så klart. i slike situasjoner. så håper en jo at slike farlige ting. er feil). Anonymous poster hash: b88b6...64e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Hadde en hund med samme problem, da var det en hjertefeil. Den fikk tabletter den gikk på og hadde ikke noe vondt etter dette, og heller ikke besvimte noe mer. Denne hunden levde godt etter dette. Håper det går bra med hunden, og jeg håper dyrlegen finner ut av det! Anonymous poster hash: 7472d...977
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 Hadde en hund med samme problem, da var det en hjertefeil. Den fikk tabletter den gikk på og hadde ikke noe vondt etter dette, og heller ikke besvimte noe mer. Denne hunden levde godt etter dette. Håper det går bra med hunden, og jeg håper dyrlegen finner ut av det! Anonymous poster hash: 7472d...977 leit å høre om hjertefeilen til hunden din. men veldig fint at det fins medisiner mot det. og ingen smerter eller besvimleser etterpå. håper også det går bra med vesla mi takk TS Anonymous poster hash: b88b6...64e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå