Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da sjekkes/følges opp!!!

Om ikke politiet gjør det må skolen ta tak..

Gjest Anonymous
Skrevet

Skolen ser ikke det nødvendig :o

Skrevet

Hei hei!

For en tragedie! :cry:

Dette minner meg veldig om noe som skjedde da jeg gikk i 9. klasse. Dere husker kanskje den saken ang. imamene og omskjæring av jenter. En av våres rådgivere på skolen ble intervjuet av hun jenta(husker ikke hva hun heter), og han tok ikke avstand fra det. Det ble stort rabalder på skolen, personlig burde en rådgiver(som var ansvarlig for elevmekling, der jeg blant annet var med) blitt avskjediget. En slik lærer og veileder har ikke noe på skolen med slike holdninger...! Rektor mente noe annet, og gjorde absolutt ingenting. Rektor mente vi heller vise tilgivelse.....!!!!! :evil:

Mvh Yvonne

Gjest Chrizzy
Skrevet

Merkeli at de ikke sjekker det opp, eller at foreldrene ikke krever det? Sånn har skjedd alt for mange plasser rundt omkring! :evil:

Skrevet

Forhåpentligvis kommer FAU el. på banen og krever at skolen tar affære.

Skrevet

Jeg er svært glad for at skolen ved rektor IKKE undersøker om flere har blitt utsatt for noe. Det er ikke en rektor/skolejobb, men en politijobb. Det er kun politiet som har myndighet til å etterforske, og i slike saker er det viktig at ikke "glade/gale" amatører prøver å gjøre den jobben.

Skolen har gjort det de har mulighet til. De har innhentet politiattest, personen har underskrevet de riktige papirene, og de har fjernet vedkommende fra stillingen. Skolen har informert foreldre og elever.

Resten er politiarbeid, hverken mer eller mindre.

Jeg regner med at dersom foreldre har mistanke om at deres barn har vært utsatt for noe lignende, så tar de kontakt med politiet. Velger de å kontakte skolen, regner jeg med at skolen hjelper dem med å komme i kontakt med rette myndighet.

Det er godt å se at det finnes ansvarlige skolefolk som overlater gjør jobben sin og overlater til andre proffesjoner å gjøre sin jobb.

Skrevet

Det er klart rektorer etc. ikke skal sjekke dette selv.. men de må kunne påvirke til at politiet følger opp og sjekker på en skikkelig måte.

Skrevet

I og med politiet allerede er inne i saken, vil nok de - som har erfaring med slike kriminelle handlinger, foreta det som er nødvendig å gjøre i den saken.

Og siden rektor har informert foreldre og elever om det som har skjedd, er det faktisk foreldrenes ansvar å si ifra hvis de har mistanke om deres barn også har vært utsatt for dette.

Vel har skolen ansvar for mye, men her har skolen gjort det de skal og bør gjøre. Og så får andre ta sitt ansvar og følge saken videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...