AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #21 Skrevet 30. april 2014 Men å pirke ut steiene i vannmellom er drøyt. Det gjør nok ikke de som skal ned heller. Det er syklig adferd. Ja, det er jeg enig i. Men det var folk som mente man ikke skulle telle med vannmelonen i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5db15...740
Gjest Blomst83 Skrevet 30. april 2014 #22 Skrevet 30. april 2014 Nå er jo også grunnen til at jeg skal opp i vekt at jeg har anoreksi, så, ja.... Har slitt i 2 år nå, og greia er at anoreksien min ikke lenger er "det samme". Før så var jeg "obsessed" med å slanke meg, spise så lite som mulig, alt skulle være fettfritt og målet var at magen skulle bli flat. Jeg ødela helsen min og ble innlagt, og her snudde alt. Jeg ble tvunget til å gå til bup. Der fikk jeg uvanen med å telle kalorier (nei jeg visste faktisk ikke hva kalorier var når jeg utviklet anoreksi), og fikk masse tvangstanker (feks: om jeg ikke spiser lunsj kl 2 som jeg alltid gjør kommer magen til å bli alt for stor til middag, må gå tre ganger frem og tilbake før jeg legger meg, maten måtte alltid ligge samme sted på tallerknen, pålegg måtte være perfekt sprett utover skiva osv), og ble mast på som en gal om at jeg måtte spise masse og måtte gå opp så, så mye hver gang, ellers var det truing med innleggelse. Greia var at jeg aldri utviklet anoreksi, før jeg ble sendt til bup. Det jeg drev med før det var å sulte meg for å få flat mage, men hadde ikke noe problemer med kalorier, overtrening, tvangstanker eller tenkte på mat 24/7. Jeg kan ikke lenger være ute med venner fordi jeg er redd for å ikke få i meg nok mat til rett tid, så ja er dumt og telle kalorier, men jeg bruker det hvert fall på en annen måte en før. Jeg vet alt om anoreksi.Har det selv,så trenger ikke noe lang forklaring på det.
hulinda Skrevet 30. april 2014 Forfatter #23 Skrevet 30. april 2014 Jeg vet alt om anoreksi.Har det selv,så trenger ikke noe lang forklaring på det. Ok, trenger ikke bli så sur? Hvordan skulle jeg liksom kunne gjette meg til det?
Gjest Blomst83 Skrevet 30. april 2014 #24 Skrevet 30. april 2014 (endret) Ok, trenger ikke bli så sur? Hvordan skulle jeg liksom kunne gjette meg til det? Jeg er ikke sur. Jeg bare svarte,og jeg har da ikke sagt at du skulle gjette deg til det.Men unsett om jeg hadde hatt det eller ikke hadde jeg ikke trengt den lange forklaringen. Endret 30. april 2014 av Blomst83
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #25 Skrevet 30. april 2014 Nå er jo også grunnen til at jeg skal opp i vekt at jeg har anoreksi, så, ja.... Har slitt i 2 år nå, og greia er at anoreksien min ikke lenger er "det samme". Før så var jeg "obsessed" med å slanke meg, spise så lite som mulig, alt skulle være fettfritt og målet var at magen skulle bli flat. Jeg ødela helsen min og ble innlagt, og her snudde alt. Jeg ble tvunget til å gå til bup. Der fikk jeg uvanen med å telle kalorier (nei jeg visste faktisk ikke hva kalorier var når jeg utviklet anoreksi), og fikk masse tvangstanker (feks: om jeg ikke spiser lunsj kl 2 som jeg alltid gjør kommer magen til å bli alt for stor til middag, må gå tre ganger frem og tilbake før jeg legger meg, maten måtte alltid ligge samme sted på tallerknen, pålegg måtte være perfekt sprett utover skiva osv), og ble mast på som en gal om at jeg måtte spise masse og måtte gå opp så, så mye hver gang, ellers var det truing med innleggelse. Greia var at jeg aldri utviklet anoreksi, før jeg ble sendt til bup. Det jeg drev med før det var å sulte meg for å få flat mage, men hadde ikke noe problemer med kalorier, overtrening, tvangstanker eller tenkte på mat 24/7. Jeg kan ikke lenger være ute med venner fordi jeg er redd for å ikke få i meg nok mat til rett tid, så ja er dumt og telle kalorier, men jeg bruker det hvert fall på en annen måte en før. Da burde du vel vite at det kun æ den spislige delen av det du skal spis som man skal regne ut kcla av.Og man spis jo ikke skallet på en vattenmelon. Anonymous poster hash: d11fd...cb6
pantora Skrevet 1. mai 2014 #26 Skrevet 1. mai 2014 Du sier du skal opp i vekt ts,så det å være så nevrotisk på kaloritelling virker ikke helt nødvendig. Men jeg få legge til at for meg høres det mer ut som en anorektisk tankegang,enn en tankegang for å øke vekta. Men det ene utelukker da ikke det andre? Selv teller jeg kalorier som en gal, og klart det er en "anoreksi-greie" men jeg sørger likevel for at antallet kalorier jeg får i meg er høyt nok.
hulinda Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #27 Skrevet 1. mai 2014 Men det ene utelukker da ikke det andre? Selv teller jeg kalorier som en gal, og klart det er en "anoreksi-greie" men jeg sørger likevel for at antallet kalorier jeg får i meg er høyt nok. det gjør jeg å
Gjest Blomst83 Skrevet 1. mai 2014 #28 Skrevet 1. mai 2014 Men det ene utelukker da ikke det andre? Selv teller jeg kalorier som en gal, og klart det er en "anoreksi-greie" men jeg sørger likevel for at antallet kalorier jeg får i meg er høyt nok. Nei selvfølgelig ikke,men det jeg mente er at finnes en mellom ting.En ting er å telle kalorier for å sørge for at det er høyt nok.Men nå sikta jeg spesifikt til det med å ta ut steinene av vannmellonen
hulinda Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #29 Skrevet 1. mai 2014 Nei selvfølgelig ikke,men det jeg mente er at finnes en mellom ting.En ting er å telle kalorier for å sørge for at det er høyt nok.Men nå sikta jeg spesifikt til det med å ta ut steinene av vannmellonen Jeg sa hvert fall aldri at jeg hadde tenkt til det, så om det er meg du hakker på for det så er det ikke vits i.
Gjest Blomst83 Skrevet 1. mai 2014 #30 Skrevet 1. mai 2014 Jeg sa hvert fall aldri at jeg hadde tenkt til det, så om det er meg du hakker på for det så er det ikke vits i. Jeg hakker ikke på noen.Jeg svarte en annen på noe hun skrev.
Pringle Skrevet 1. mai 2014 #31 Skrevet 1. mai 2014 Man spiser ikke steinene i vannmelon. Den riktige måten å finne kaloritallet i en viss mengde mat er å veie det man spiser av den. For å gjøre det korrekt, må man derfor veie avfallet hvis det blir avfall. Hvis man teller kalorier, registrerer man hva man spiser. Det var bare det jeg svarte på, jeg vil helst ikke ta stilling til om det er nevrotisk eller nødvendig når det gjelder akkurat matvaren vannmelon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå