AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Vi forlot en butikk da fireåringen hylte etter en sykkel (han har allerede sykkel hjemme, men ville ha en til). Pappan var ganske irritert pga humøret til ungen, og når han skulle feste selene til bilstolen sparket ungen han i ansiktet og spyttet i ansiktet. Da ropte pappaen "nå holder du opp!!". Reaksjonen til ungen var "ikke rop på butikken" mens Han gliste fra øre til øre. Jeg er av den mening at man ikke roper til barn, bare hever stemmen -han ba om unnskyldning like etterpå og forklarte at det ikke var meningen å rope, men at det var veldig vondt å bli sparka. Hvordan ville du som mor reagert når pappaen ropte til barnet? Jeg syns IKKE noe om det, mens faren sier at det kom som en refleks etter sparkinga i ansiktet og at ungen deretter spytta på han.(Det er til vanlig en veldig hyggelig liten gutt, altså.) Jeg sa at hvis det skjer en gang til, så pakker jeg tingene mine. Er jeg for streng? Anonymous poster hash: b27ab...b9a
Gjest constance90 Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Altfor streng. Han reagerte på et slag. Alle mennesker setter seg i forsvarsmodus. Han beklaget også etterpå. Jeg hadde heller pakket sakene hvis du hadde truet meg med å flytte på et sånt tåpelig grunnlag. 26
Vera Vinge Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Er dette en paroditråd eller noe? Selvsagt skal mannen få lov til å rope når han har blitt sparket i ansiktet. Det rimer vel heller ikke helt at en "til vanlig veldig hyggelig liten gutt" på fire år spytter og sparker sin far i ansiktet. Jeg hadde blitt mye mer skremt av det enn av fars reaksjon. 28
NoFuss Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 (endret) Ja, du er for streng. Et barn må tåle å få en reaksjon i sånne tilfeller, det gjør vondt å bli sparket i ansiktet og da er det lov å være litt ubehersket. Ungen fikk jo ikke juling, og far ba om unnskyldning, noe ungen også burde blitt bedt om å gjøre. Det er ikke mer greit å sparke sine foreldre enn det er å sparke et annet barn. Endret 25. april 2014 av NoFuss 10
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Synes du var litt streng, ja. Jeg har selv en trassen 3-åring, og er ikke noe fan av å kjefte i offentlighet, nettopp av frykt for at andre må jo tro jeg er en forferdelig mor. Men om datteren min er slem, sparker meg, lugger meg, roper til meg, så er det viktigere å sette henne på plass og å lære henne rett og galt, enn å bry seg om hva andre i butikken måtte mene. Så jeg forstår godt at mannen din handlet i refleks, det er sånt som skjer. Anonymous poster hash: b3c47...ce8 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Ja du er for streng! Tydelig at du syns du har en liten feilfri gullgutt, men tro meg, om noen år så er han en ufordragelig drittunge hvis han ikke blir satt på plass allerede nå. Anonymous poster hash: 2f43a...f01 12
kaffekjærring Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Jeg er også helt enig, jeg ville nok helt sikkert ha ropt på samme viset. Selvfølgelig roper man når man man blir sparket i ansiktet, og barnet tåler det. Dessuten som mange andre poengterer så ba han om unnskyldning og forklarte for barnet hvorfor han ropte. Er jo helt rart at du sa at du pakker tingene dine neste gang. Du gir jo ikke mannen rom til å være menneske spørr du meg. 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Takk for svar alle sammen. Jeg syns det var grusomt at han ropte når vi var offentlig, og det værste er vel at andre ikke kunne se at han ble sparket. Kanskje de trodde han ropet for at ungen skulle ta på beltet eller lignende. Og til deg som sier at det ikke rimer at han sparket, fordi han ellers er hyggelig -Ungen min er blid og fornøyd som dagen er lang, men har selvfølgelig trasseperioder slik som resten av verden. og det kan jo forsterkes litt når de blir trøtt, sulten, har fått for mye sukker og lignende.Anonymous poster hash: b27ab...b9a
Version 2.0 Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Å bli sparket i ansiktet kan gjorde veldig vondt. 3-åringer kan sparke nokså brutalt og med sko på er det jo ennå verre. Helt naturlig at man roper i ren refleks pga smerte og generelt en nokså stressende situasjon med en trassete og vanskelig unge. Du overreagerer big time. 8
Version 2.0 Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Takk for svar alle sammen. Jeg syns det var grusomt at han ropte når vi var offentlig, og det værste er vel at andre ikke kunne se at han ble sparket. Kanskje de trodde han ropet for at ungen skulle ta på beltet eller lignende. Og til deg som sier at det ikke rimer at han sparket, fordi han ellers er hyggelig -Ungen min er blid og fornøyd som dagen er lang, men har selvfølgelig trasseperioder slik som resten av verden. og det kan jo forsterkes litt når de blir trøtt, sulten, har fått for mye sukker og lignende.Anonymous poster hash: b27ab...b9a Men DU vet jo at han ble sparket. Det er vel det som skal ha noe å si? Hva andre folk synes er vel revnende likegyldig. Du vurderer å pakke tingene dine og dra selv om du faktisk vet hva som skjedde, men du er mer opptatt av hva andre tror og tenker. Du har et problem! 24
kaffekjærring Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Jeg vil vel også poengtere at DU burde be om unnskyldning til mannen din for at du overreagerte som du gjorde og for at du truet med å forlate han hvis det skjedde igjen. 14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 Jeg syns uansett ikke det er greit å rope sånn til et lite barn. Det er bare min form for oppdragelse , jeg hever stemmen og forklarer etterpå hvorfor det ikke er greit å oppføre seg sånn. Min erfaring er at ungen min lærer mer av det, mens trasser videre og ikke forstår noe dersom det blir ropet til. Anonymous poster hash: b27ab...b9a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Jeg vil vel også poengtere at DU burde be om unnskyldning til mannen din for at du overreagerte som du gjorde og for at du truet med å forlate han hvis det skjedde igjen. Enig!!!Anonymous poster hash: 2f43a...f01 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 Jeg syns uansett ikke det er greit å rope sånn til et lite barn. Det er bare min form for oppdragelse , jeg hever stemmen og forklarer etterpå hvorfor det ikke er greit å oppføre seg sånn. Min erfaring er at ungen min lærer mer av det, mens trasser videre og ikke forstår noe dersom det blir ropet til. Anonymous poster hash: b27ab...b9a Forklarer etterpå...? Da har han vel sikkert glemt hele episoden. Og hvis du blir sparket i ansiktet, noe som er veldig smertefult, så skulle jeg likt å se deg si: Kjære lille venn, sånn må du ikke gjøre. Dette får vi snakke om når vi kommer hjem. -i en rolig tone. Haha Anonymous poster hash: 2f43a...f01 9
kaffekjærring Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 Jeg syns uansett ikke det er greit å rope sånn til et lite barn. Det er bare min form for oppdragelse , jeg hever stemmen og forklarer etterpå hvorfor det ikke er greit å oppføre seg sånn. Min erfaring er at ungen min lærer mer av det, mens trasser videre og ikke forstår noe dersom det blir ropet til.Anonymous poster hash: b27ab...b9a Det lyster meg å se at du hadde tatt det med knusende ro hvis ungen hadde sparka deg i ansiktet! Det er greit, man trenger ikke å rope hvis de tømmer vann på gulvet med vilje, da kan man HEVE stemmen men det er jo noe helt annet hvis man får skikkelig vondt! Igjen... Be om unnskyldning til mannen din.... 5
kaffekjærring Skrevet 25. april 2014 #17 Skrevet 25. april 2014 Forklarer etterpå...? Da har han vel sikkert glemt hele episoden. Og hvis du blir sparket i ansiktet, noe som er veldig smertefult, så skulle jeg likt å se deg si: Kjære lille venn, sånn må du ikke gjøre. Dette får vi snakke om når vi kommer hjem. -i en rolig tone. Haha Anonymous poster hash: 2f43a...f01 Oi så ikke at du hadde poengtert det samme som jeg nettopp poengterte
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 Ja, du burde undersøkes av psykolog. Det er ikke normal oppførsel av en mor. Anonymous poster hash: 2cdc7...be4 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Oi så ikke at du hadde poengtert det samme som jeg nettopp poengterte Det er greit! Tror TS trenger å få det inn med t-skje så hun har nok ikke vondt av å få høre det to ganget .Anonymous poster hash: 2f43a...f01 2
NoFuss Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 Men DU vet jo at han ble sparket. Det er vel det som skal ha noe å si? Hva andre folk synes er vel revnende likegyldig. Du vurderer å pakke tingene dine og dra selv om du faktisk vet hva som skjedde, men du er mer opptatt av hva andre tror og tenker. Du har et problem! Akkurat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå