Gå til innhold

Hvordan finne frisør som er flink på langt, blondt hår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste årene bleket håret mitt(har mellom/mørkt blondt hår i utgangspunktet). I begynnelsen brukte jeg hettestriper og tok ut omtrent 2/3 av håret. Var veldig fornøyd med dette og fikk en fin blondfarge. Men denne frisøren har dessverre blitt sykmeldt og kommer nok ikke tilbake heller. Og hun hadde ingen å anbefale meg, da hun ikke synes noen av de andre frisørene var spesielt flinke på dette(og de få kundene jeg har sett at de andre har fikset, så er jeg i grunn enig).

De to siste gangene jeg har vært hos frisøren har det vært små katastrofer hver gang. Har prøvd to forskjellige, men det har rett og slett blitt helt forferdelig! Ene gangen ble det skikkelig gult og helt hvitt innerst mot hodebunnen(brukte ikke hettestriper, bleiket bare hele etterveksten). Den andre gangen ble det gult, med nesten litt orangeskjær i spesielt lys. Har fått bort det verste ved å bruke store mengder lillasjampoo, men med den gamle frisøren min var aldri det med gulskær noe problem.

Så, hvordan går man frem for å finne en ny frisør som kan dette med blondt hår? Synes det er så mange frisører som ikke er flinke på dette... Er livredd for å få gult hår igjen!

Og kan jeg fortsatt ta hettestriper når jeg har veldig langt hår? Det går til mellom Bhen og korsryggen et sted...

Anonymous poster hash: ff7fd...7c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten si hvilken by du evt. vil vi skal anbefale noen i :-)

Jeg hører alle si at det ikke går an å ta hettestriper med så langt hår, men mitt er så langt og tykt, og jeg får alltid hettestriper av min frisør. Nå er mitt hår naturlig blondt, men jeg striper det litt kaldere om vinteren og frisøren min får alltid til den kalde, blonde, ikke-gule fargen.

Skrevet

Enig i at det er dumt du ikke nevner hvilken by du søker frisør i.

Men på generelt grunnlag; Jeg pleier å ta meg en runde rundt i byen, der jeg går innom flere ulike frisørsalonger og forhører meg før jeg bestiller time. Da får jeg et inntrykk av om de har peiling eller ikke.

Det beste er jo å kanskje spørre resepsjonisten om hun kan anbefale hvilken av frisørene man kan bestille time hos som er spesielt flinke på striping?

AnonymBruker
Skrevet

Haha, det glemte jeg jo helt å skrive ja :P Må være i Hadeland, Ringerike eller Oslo-området :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen? Oreokake, hvor i landet går du til frisør?

AnonymBruker
Skrevet

Therese hos Innovativ frisør i Oslo er VELDIG flink på farging.

Anonymous poster hash: b939e...d61
  • Liker 1
Skrevet

I Oslo har jeg generelt god erfaring med Auster (har gått på Storo). Alex frisører på Oslo city (særlig den mannlige fra Sørlandet) er en klasse for seg, men koster uanstendig mye.

Rart frisører ikke har brukt folie til å ta etterveksten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...