AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #41 Skrevet 26. april 2014 Fitnesspal: Mr Lee - Chicken Noodles Servings: 100 g 1 g Calories 410 Sodium 0 mg Total Fat 13 g Potassium 0 mg Saturated 0 g Total Carbs 65 g Polyunsaturated 0 g Dietary Fiber 0 g Monounsaturated 0 g Sugars 0 g Trans 0 g Protein 8 g Cholesterol 0 mg Vitamin A 0% Calcium 0% Vitamin C 0% Iron 0% *Percent Daily Values are based on a 2000 calorie diet. Your daily values may be higher or lower depending on your calorie needs. Anonymous poster hash: 7adae...8b9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #42 Skrevet 26. april 2014 Noen her inne som har prøvd denne kuren? Og hvor mye gikk du ned på kortest tid? Jeg er så nysgjerrig på denne kuren og vurderer å starte på den. Anonymous poster hash: 000fe...616 "kur", "kortest tid", det er tanker som gjør sånn at det aldri blir noe resultater. Anonymous poster hash: 04cac...190 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #43 Skrevet 26. april 2014 Folk hisser seg voldsomt opp over denne måten å spise på. Som om vi alltid har hatt konstant tilgang på mat å spise hver tredje time gjennom hele evolusjonen. Har drevet med dette i snart fem måneder nå, det fungerer utmerket for meg, og jeg blir ekstra energisk på fastedagene. Hvorfor kan ikke folk gjøre det som passer aller best for dem? Det er ikke alle som synes det er like lett å begrense seg hver bidige dag, og jeg får ikke økt matlyst de påfølgende dagene jeg spiser normalt. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: ed7dc...061 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #44 Skrevet 26. april 2014 Jeg har gått ned 9 kg med denne dietten. Har overhodet ingen problemer med fastedagene, tror jeg har slitt litt to-tre ganger med sultfølelse. Nå er jeg snart ferdigslanka og da skal jeg over på 6:1. Helt genialt for meg, ihvertfall. Har spist normalt ellers med de vanlige helgeutskeielsene. Anonymous poster hash: 8d0d0...27c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #45 Skrevet 26. april 2014 Jeg synes personlig det er dumt. Hva er poenget med å faste 2 dager i uka når en bare kan fordele kaloriene jevnt gjennom uka? Er jo akkurat det samme om målet er en lavere fettprosent bare at med jevnt kalorinntak så har en overskudd og energi 7 dager i uka fremfor 5 dager i uka. Jeg har aldri fastet og vil påstå at jeg ikke har særlig høy fettprosent. Spis rett og næringsrik mat med moderat underskudd og kombiner med trening så senkes fettprosenten, muskelmassen består og du får en fit, slank og stram kropp. Ikke bare får du en sterk og sunn kropp, men du vil klare å holde på den nye kroppen fordi du har endret livsstil som du kan holde på resten av livet. Da holder du deg slank resten av livet fremfor dietter og slanking som bare blir en evig kamp. Du forkuserer kun på utseendemessige mål! Lav fettprosent og se "fit" ut er ikke hensikten med dette spiseregimet som har blitt (re)lansert av Michael Mosley. (TV-program om dette finnes på nettet, og trolig forsatt også på NRK.no.) Det var kun fokus på helsemessige gevinster! "kur", "kortest tid", det er tanker som gjør sånn at det aldri blir noe resultater. Anonymous poster hash: 04cac...190 Og dette er heller ikke en kur, men en livsstil! Anonymous poster hash: 81d74...b47
Gjest Runforit Skrevet 26. april 2014 #46 Skrevet 26. april 2014 Du forkuserer kun på utseendemessige mål!Lav fettprosent og se "fit" ut er ikke hensikten med dette spiseregimet som har blitt (re)lansert av Michael Mosley. (TV-program om dette finnes på nettet, og trolig forsatt også på NRK.no.)Det var kun fokus på helsemessige gevinster! Og dette er heller ikke en kur, men en livsstil! Anonymous poster hash: 81d74...b47 Er ikke mange her som nevner at de vil faste av helsemessige grunner. De fleste vil slanke seg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #47 Skrevet 26. april 2014 Er ikke mange her som nevner at de vil faste av helsemessige grunner. De fleste vil slanke seg. Det er nettopp helsegevinsten som var fokuset på NRK-programmet sendt tidligere i år. Når det er sagt så tror jeg det er lurt å ha et litt avslappet og normalt forhold til kropp, mat og trening. Du og en del andre virker nærmest besatt av kropp og fitness. Avartaren din viser hvilket fokus du setter høyest. Anonymous poster hash: 6c611...27c 1
Gjest Runforit Skrevet 26. april 2014 #48 Skrevet 26. april 2014 (endret) Det er nettopp helsegevinsten som var fokuset på NRK-programmet sendt tidligere i år. Når det er sagt så tror jeg det er lurt å ha et litt avslappet og normalt forhold til kropp, mat og trening. Du og en del andre virker nærmest besatt av kropp og fitness. Avartaren din viser hvilket fokus du setter høyest. Anonymous poster hash: 6c611...27c Godt mulig at noen mente at utgangspunktet for dietten var helsegevinst, men det den brukes til i de fleste tilfeller er slanking der en lett kan la det skli ut til en spiseforstyrrelse da man 2 ganger i uka ignorerer at kroppen trenger mat. Er ikke mange steg fra 2 dager til flere dager når en først er i gang. Jeg har personlig ikke noe tro på sulting 2 ganger i uka. Avatarbildet mitt er meg før jeg var på vei ut på en joggetur. Det er min kropp og det er slik den ser ut. Enkelt og greit. Ja, jeg er opptatt av kosthold og trening, men er ikke fanatisk og spiser meg god og mett hver dag. Jeg har et veldig avslappet forhold til mat og kropp. Jeg jogger mye fordi det er noe jeg trives med, ikke noe jeg presser meg til og jeg har brukt mange år på opparbeide løpeformen jeg er i idag. Å si at jeg er besatt fordi jeg liker å bevege meg 30 minutter om dagen i en ellers stillesittende hverdag sier mer om din holdning enn min. Endret 26. april 2014 av Runforit 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #49 Skrevet 27. april 2014 Godt mulig at noen mente at utgangspunktet for dietten var helsegevinst, men det den brukes til i de fleste tilfeller er slanking der en lett kan la det skli ut til en spiseforstyrrelse da man 2 ganger i uka ignorerer at kroppen trenger mat. Er ikke mange steg fra 2 dager til flere dager når en først er i gang. Jeg har personlig ikke noe tro på sulting 2 ganger i uka. Avatarbildet mitt er meg før jeg var på vei ut på en joggetur. Det er min kropp og det er slik den ser ut. Enkelt og greit. Ja, jeg er opptatt av kosthold og trening, men er ikke fanatisk og spiser meg god og mett hver dag. Jeg har et veldig avslappet forhold til mat og kropp. Jeg jogger mye fordi det er noe jeg trives med, ikke noe jeg presser meg til og jeg har brukt mange år på opparbeide løpeformen jeg er i idag. Å si at jeg er besatt fordi jeg liker å bevege meg 30 minutter om dagen i en ellers stillesittende hverdag sier mer om din holdning enn min. Med all respekt, du bidrar med mange gode og velmenene råd i forumet, men jeg må innrømme at du virker langt i fra avslappet i forhold til kosthold, og kanskje heller ikke engang egen trening. Det baserer jeg både på det du skriver om egne handlinger, og også rådene du gir. Og det er bra at du gir dine råd om kosthold, men det er langt fra slik at ditt valg og anbefalinger av diett er ukontroversielt. (Jeg reagerer på store mengder kjøtt, kjøttdeig og kylling med veldig høyt inntak av protein f.eks.) Jeg tror du hadde hatt godt av å gi deg selv litt "slack". Anonymous poster hash: 81d74...b47 5
Gjest Tingelinling Skrevet 27. april 2014 #50 Skrevet 27. april 2014 Er ikke mange her som nevner at de vil faste av helsemessige grunner. De fleste vil slanke seg. Nå er det da en helsemessig årsak å ville være slank?
Gjest Whitestripes Skrevet 27. april 2014 #51 Skrevet 27. april 2014 Ja, er klar over det du skriver. Men jeg jobber så og si hver dag, og har rett og slett ikke tid eller energi til å trene. Lage sunn mat er jeg så utrolig dårlig på, og jeg tåler ikke noe som helst frukt omtrent ettersom jeg har pollenallergi. Ellers hadde jeg spist masssse frukt! Vet jeg kan spise grønnsaker, men tar jo så lang tid å lage.. Så er jeg veldig kresen på mat. Er også veldig dårlig på å finne på sunn mat, vet jeg kan google det men det er så mye rare retter.. Anonymous poster hash: 000fe...616 Unnskyldinger er den overvektiges beste venn Jeg jobber også hver dag, full stilling, har hus med stor hage, barn, hobbyer og hund, men jeg rekker fint både å trene og å spise sunn og riktig mat hver dag. Stikkordet er planlegging. Jeg lager frokostshake og lunsj ferdig kvelden før, så er det klart til dagen etter. Lager gjerne opp dobbel middag, slik at jeg har mat som bare kan varmes opp igjen på travle dager. Glem dietter. 5:2 dietten er ingen slankekur, men en livsstil som man skal leve etter på de rette premissene. Det finnes ingen snarveier eller mirakelkurer til en slank og sunn kropp. Det trodde jeg virkelig alle visste nå i 2014. Hvis det fantes, ville det vel ikke vært et eneste overvektig menneske i verden. 1
Gjest Runforit Skrevet 27. april 2014 #52 Skrevet 27. april 2014 Med all respekt, du bidrar med mange gode og velmenene råd i forumet, men jeg må innrømme at du virker langt i fra avslappet i forhold til kosthold, og kanskje heller ikke engang egen trening. Det baserer jeg både på det du skriver om egne handlinger, og også rådene du gir. Og det er bra at du gir dine råd om kosthold, men det er langt fra slik at ditt valg og anbefalinger av diett er ukontroversielt. (Jeg reagerer på store mengder kjøtt, kjøttdeig og kylling med veldig høyt inntak av protein f.eks.) Jeg tror du hadde hatt godt av å gi deg selv litt "slack". Anonymous poster hash: 81d74...b47 Du mener det er STORE mengder med 200 gram med kjøtt til middagen, egg og skinke til frokost, evt litt kylling/laks til lunsj? Jeg anbefaler heller ikke dietter. Dietter er bare tullete. Jeg anbefaler en livsstil der fokuset er på sunn og hjemmelaget mat kombinert med aktivtet 3 ganger i uka. Nå er det da en helsemessig årsak å ville være slank? Som oftest er det ikke veldig overvektige mennesker som starter på dietten, men folk som ser etter en qiuck fix. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #53 Skrevet 27. april 2014 Som oftest er det ikke veldig overvektige mennesker som starter på dietten, men folk som ser etter en qiuck fix. Det er ikke riktig. Jeg er med i to grupper på FB for folk som bruker denne metoden, og veldig mange av dem er virkelig STORE. Anonymous poster hash: 8d0d0...27c
Gjest Runforit Skrevet 27. april 2014 #54 Skrevet 27. april 2014 Det er ikke riktig. Jeg er med i to grupper på FB for folk som bruker denne metoden, og veldig mange av dem er virkelig STORE. Anonymous poster hash: 8d0d0...27c De fleste her inne er ikke det. Uansett, stor eller liten, synes fremdeles det er en dårlig ide med sulting 2 ganger i uka, men det er meg. Alle får gjøre som de vil. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #55 Skrevet 27. april 2014 De fleste her inne er ikke det. Uansett, stor eller liten, synes fremdeles det er en dårlig ide med sulting 2 ganger i uka, men det er meg. Alle får gjøre som de vil. Og mange har skrevet at de ikke sulter. Anonymous poster hash: 8d0d0...27c
Gjest Runforit Skrevet 27. april 2014 #56 Skrevet 27. april 2014 Og mange har skrevet at de ikke sulter. Anonymous poster hash: 8d0d0...27c 500 kcal om dagen er min definisjon av sulting. Så kan en være uenig om det om en ønsker. 2
Wolfmoon Skrevet 27. april 2014 #57 Skrevet 27. april 2014 Jeg ser jo at noen alltid må snakke om det "å sulte seg" i diskusjoner om 5:2. Nå har jeg ikke fulgt dette kostholdet selv, men jeg gjør noe lignende helt naturlig. For meg er det faktisk unaturlig å spise hver 3. time, eller hva det nå er folk driver med, rett og slett fordi jeg blir lei av mat og aldri føler meg sulten. Det høres jo ut som en ultimat slankekur, problemet er at jeg sprekker. For meg er det ikke noe problem å gå lengre tid uten mat, og jeg føler overhodet ikke at jeg sulter meg. Jeg tror dette bare er personlige forskjeller, men jeg ser jo at en del har problemer med å forstå det. Akkurat som jeg ikke klarer å forstå de som "må" spise hver 3. time/5 måltider om dagen.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #58 Skrevet 27. april 2014 500 kcal om dagen er min definisjon av sulting. Så kan en være uenig om det om en ønsker. Jeg må jo neste være uenig i og med at jeg følger dette opplegget selv og ikke sulter på de dagene jeg spiser 500 kcal. Det er ikke fordi jeg ønsker å være uenig. Anonymous poster hash: 8d0d0...27c
Gjest Whitestripes Skrevet 27. april 2014 #59 Skrevet 27. april 2014 Jeg må jo neste være uenig i og med at jeg følger dette opplegget selv og ikke sulter på de dagene jeg spiser 500 kcal. Det er ikke fordi jeg ønsker å være uenig. Anonymous poster hash: 8d0d0...27c Selv om du ikke føler deg sulten, så sulter du kroppen din. To forskjellige ting. Sultfølelse er en merkelig ting. Mange veldig overvektige mister den naturlige sultfølelsen fordi de aldri lar seg selv føle sult. Da må sultfølelsen trenes opp igjen. Sultrammede i land med hungersnød mister også sultfølelsen etter en stund, fordi kroppen ikke får mat. Rar greie, den sultfølelsen. 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #60 Skrevet 27. april 2014 Selv om du ikke føler deg sulten, så sulter du kroppen din. To forskjellige ting. Sultfølelse er en merkelig ting. Mange veldig overvektige mister den naturlige sultfølelsen fordi de aldri lar seg selv føle sult. Da må sultfølelsen trenes opp igjen. Sultrammede i land med hungersnød mister også sultfølelsen etter en stund, fordi kroppen ikke får mat. Rar greie, den sultfølelsen. Jeg føler absolutt sult, det jeg mener er at jeg spiser såpass bra på fastedagene at jeg slipper å gå sulten. Anonymous poster hash: 8d0d0...27c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå