Gå til innhold

Ville di tilgitt dette og tatt ham tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann har dratt fra hverandre, vi gjorde det slutt for noen måneder siden, og gjennom disse månedene har vi vært litt frem og tilbake om å bli sammen igjen og prøve på nytt.

I perioden etter jeg hadde flyttet ut fikk jeg høre rykter fra kjente at han hadde hatt sex med en jente jeg ikke kan fordra, han vet jeg ikke liker denne jenta, grunnen til jeg ikke liker henne er fordi hun er en slange som ligger med mange menn i hennes by og jeg vet hun har prøvd seg på mannen min.

Jeg spurte han om dette og ville ha ett ærlig svar, og han nektet for det. Vi bestemte oss for å bli sammen igjen, og jeg var alltid litt usikker på om disse ryktene var sanne eller ikke så jeg har spurt han flere ganger og sakt at jeg er så usikker, han begynte å bli irritert hver gang jeg spurte, og han lovet på sitt og familiens liv at det ikke var sant.

Vi har planlagt den siste tiden og flytte sammen igjen og han skal flytte dit jeg bor nå og skape ett nytt og bedre liv sammen, jeg har vært så glad og elsket tanken på at vi er sammen igjen.

Men igår fikk jeg høre enda engang at min mann hadde pult på denne jenta, så jeg spurte henne på facebook om hun kunne gi meg ett ærlig svar, og hun sa at de hadde gjort det og hun beklaget..

Jeg ringte mannen og spurte hvorfor han hadde løyet, og han spurte "løyet om hva?" så sa jeg til han at hun hadde bekreftet det.. da la han seg flat og innrømte det, og grunnen til at han ikke ville si noe var fordi han ville ha meg tilbake..

Jeg har hørt rykter om at han har vært utro mens vi har vært sammen og han var utro mot sin forrige kjæreste.. jeg har ikke visst dette men har fått fortalt historien at det var hun som var utro mot han og hans mor har fortalt meg det også..

Dette er jo bare rykter men nå begynner jeg fælt å lure på disse andre ryktene også.

Vi hadde jo gjort det slutt når de lå sammen, men at han har gått rundt å løyet om det..jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: d9228...edf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han juger uten å blunke for å redde skinnet sitt. Jeg hadde sluppet taket og gått videre i mitt liv. Kan ikke være sammen med en løgner.

Anonymous poster hash: a085c...407
  • Liker 12
Skrevet

Skal man ha et velfungerende forhold må det ligge en tillit i bunnen. Dette forholdet ser ut til å mangle en bunn generelt. Jeg skjønner du har en fortid med denne mannnen, men hvorfor ønsker du en fremtid?

At man ligger med andre når det er slutt, er ok, og det er opp til han hvem han ligger med, selv om du ikke liker vedkommende. Han kunne derimot vært ærlig når du spurte han. Og jeg spør deg igjen, hvorfor ønsker du en fremtid med denne mannen?

• Liker 2
Skrevet

Nei, dette hadde jeg faktisk ikke orket. En som har så lett for å lyve er virkelig ikke verdt å ta vare på. Hva annet lyver han om, liksom? Hadde vært takk og adjø for min del, i alle fall!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Niks.

Anonymous poster hash: 606eb...8de
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden. For et patetisk menneske, som klarer å lyve deg rett opp i trynet så mange ganger, og ikke ha noen problem med det overhode. Han eier jo tydeligvis ikke respekt for deg.

Anonymous poster hash: 65cef...363
  • Liker 2
Skrevet

En gang utro, alltid utro. Det er det jeg tenker, og som oftest stemmer det. Jeg ville ALDRI gått videre med dette... Utilgivelig!

• Liker 4
Skrevet

En gang utro, alltid utro. Det er det jeg tenker, og som oftest stemmer det. Jeg ville ALDRI gått videre med dette... Utilgivelig!

Dette.
Skrevet

Hadde ikke tilgitt løgner nei. Tilliten er brutt, og du kan aldri stole på ham igjen. Hvorfor være med en du aldri kan være sikker på om snakker sant eller ikke?

• Liker 1
Skrevet

Ganske sykt med en mann som sverger på sitt og familiens liv når det viser seg at han lyver. Denne mannen kan du jo ikke stole på. Og det er påfallende at det verserer så mange utroskapsrykter rundt ham, både i det forrige forholdet hans og i tiden med deg.. Ingen røyk uten ild..

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ville tilgitt at han hadde sex med hun andre. Også at han løy om det. Det er ikke vanskelig å forstå. Men da jeg kom til at rykter gikk om at han var utro i forholdet deres, var det mot eks ol, så hadde jeg ikke stolt på denne mannen. Ikke ett sekund.

Skrevet

Det er vanskelig å svare på. Bare du kan vite om dette er noe du er villig til å tilgi. For min egen del hadde altidts greid å tilgi han, men jeg hatt vansker med å stole på han igjen,og jeg tror ikke jeg hadde tatt han tilbake, uansett om jeg hadde tilgitt han eller ikke...

• Liker 1
Skrevet (endret)

At han har hatt sex med ei anna dame mens dere hadde gjort det slutt kan du ikke si noe særlig på, men at han juger om det i ettertid er utilgivelig. Jeg hadde reist min kos.

Endret av LempikasPromise
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du fordrar henne ikke, men hadde det vært bedre om det var en du likte?

Neppe.

Du tvinger jo han til å lyve. Du spør og spør. Han vil ha deg tilbake, og er redd. Klart han ikke vil si det. Du kontaktet henne også.

Dere var frahverandre, så da burde du heller satse på dere, istednfor å grave i hva han har gjort,ikke gjort. Rykter kan være så mangt. Mange har mye å si. Rykter om utroskap. De som sier dette, var de tilstede under hans samleier?

Anonymous poster hash: 31736...977
Skrevet

Det er jo fordi han allerede hadde kommet i trusa på henne mens dere ikke var sammen, så var det vanskelig å takke nei når han først hadde grønt kort.

det er forståelig. Minner en om att en skal ikke komme lett i lag. En skal enda mere ikke lett, skille lag. Når det først er gjort er det enda mye mere vanskelig å reparere ting.

• Liker 2
Skrevet

Nei, dette hadde jeg faktisk ikke orket. En som har så lett for å lyve er virkelig ikke verdt å ta vare på. Hva annet lyver han om, liksom? Hadde vært takk og adjø for min del, i alle fall!

Menn er mer eller mindre oppdratt til å juge til sin jente/kone. Hvorfor? Dere er ikke rasjonelle og hvite løgner må til for å ikke havne i småkrangler hele tiden.

Er da en grunn til at man omtrent må pugge inn et "ja" hver gang man får et så teit spørsmål som "er jeg feit i denne", eller et spørsmål som ligger i samme gate. Bruker man 1 sekund for lenge før svaret kommer så antar dere at svaret er nei der mannen lyger uansett og man kunne like gjerne ha vært ærlig.

Skrevet

Kan forsåvidt skjønne at han løy (selv om jeg ikke ville gjort det selv). Ville du tatt han tilbake hvis han hadde fortalt at de hadde hatt sex? Ja. Det er kjempedumt å lyge, men i dette tilfellet var det vel hans eneste håp om å få deg tilbake. Å lyge på sin families liv, var dog litt drøyt... Og jeg ville bekymret meg litt om disse ryktene om utroskap.

Skrevet

Menn er mer eller mindre oppdratt til å juge til sin jente/kone. Hvorfor? Dere er ikke rasjonelle og hvite løgner må til for å ikke havne i småkrangler hele tiden.

Er da en grunn til at man omtrent må pugge inn et "ja" hver gang man får et så teit spørsmål som "er jeg feit i denne", eller et spørsmål som ligger i samme gate. Bruker man 1 sekund for lenge før svaret kommer så antar dere at svaret er nei der mannen lyger uansett og man kunne like gjerne ha vært ærlig.

Helt uenig. Flere ganger min kjære har hatt muligheten til å "slippe unna" ved å komme med en hvit løgn. Han er heller ærlig, og det sparer han faktisk for unødvendige krangler senere når sannheten kommer frem - for det gjør den som regel. Er han ærlig, da blir jeg ikke sint heller. Med mindre det er noe kjempestort, selvsagt.

Jeg mener at ærlighet er det grunnleggende i et forhold. Uten ærlighet kan man heller ikke stole på hverandre, og et forhold uten tillit er rævkjørt uansett.

Og å sammenligne en løgn som dette med den typiske "ser jeg feit ut i denne"-greia, det blir litt feil. For her er det gaaaanske mange hakk i mellom.

• Liker 1
Skrevet

Og å sammenligne en løgn som dette med den typiske "ser jeg feit ut i denne"-greia, det blir litt feil. For her er det gaaaanske mange hakk i mellom.

Det var et eksempel der man omtrent er opplært til å måtte juge om sannheten faktisk ikke er et nei. Flere slike tilfeller finnes jo, så hvorfor er det blitt slik? Hvis de fleste kvinner faktisk oppfølger ditt råd og syn på saken så er det jo merkelig at det er slik, sant?

Skrevet (endret)

Min har ingen problemer med å si ifra om at idag er ikke min beste dag utseendemessig for eksempel. I begynnelsen så TÅÅÅÅLTE jeg ikke at han var så rett frem ærlig, men nå hvis jeg ser meg selv i speilet så kan jeg forstå hvorfor han sier det. Nå er det jo ikke sånn at han sier at jeg ser forferdelig ut så snart jeg fjerner sminken, men ett eksempel er når jeg låste meg ute i en altfor stor knallrød boblejakke, med sminken langt under øynene, nattbuksa på og håret til alle kanter. Så ja... Han har ikke noe problem med å si det som det er. Han kan også godt si at jeg har lagt på meg siden vi ble sammen uten at jeg klikker for det. Men igjen, jeg måtte lære meg å takle denne siden av han så jeg skjønner det jo til en viss grad.

Men jeg sier som de andre sier, man lyger ikke om utroskap, det er noe helt annet enn ja... utseende, eller den signalrøde boblejakka...

Endret av kaffekjærring
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...