Gå til innhold

prevensjon. Hvilket?

Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Vet dette er noe som er tas opp stadigvekk, men jeg starter tråd forde.

p-piller er utelukket, samme er p-sprøyte og p-ring.

Så hva står jeg igjen med? p-plaster og hormonspiral noen flere?

er p-plaster å anbefalle? er det mange bivirkninger ved det? er litt redd for å begynne på det nå i sommer hvis jeg må gå hele den første måneden med oppblåst mage og småblødninger i hytt og pine. Er det noen som kan komme med sine erfaringer fra p-plasteret?

og hormonspiral positive/negative ting ved det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv

P-plaster er knall! Jeg begynte på det i mars/april, og hadde få bivirkninger. Det jeg merka var en del humørsvingninger og at jeg var litt kvalm, men dette var bare de 2-3 første ukene. Hadde oxo litt vondt i puppene. Men etter 3 uker merka jeg ingen ting, og nå kunne jeg ikke tenke meg å gå tilbake til pilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

men plasteret er jo ganske stort, jeg kunne tenke meg å ha det på rumpa, for der syns det minst, tror jeg. Men så skal man vel bytte plasse på det hver uke, kan jeg da bare sette det et annet sted på rumpa? og hvis man går med litt stramme bukser, vil det da syns igjennom?

Så du har ikke merket noe oppblåst mage bivirkninger? det er det jeg er mest redd for. Eller mellomblødninger? er litt kjedelig å være redd for det hver gang man har lys bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
men plasteret er jo ganske stort, jeg kunne tenke meg å ha det på rumpa, for der syns det minst, tror jeg. Men så skal man vel bytte plasse på det hver uke, kan jeg da bare sette det et annet sted på rumpa? og hvis man går med litt stramme bukser, vil det da syns igjennom?

Så du har ikke merket noe oppblåst mage bivirkninger? det er det jeg er mest redd for. Eller mellomblødninger? er litt kjedelig å være redd for det hver gang man har lys bukse.

Nei, har ikke merket noe av det! :) Men sånt er vel individuelt...

Jeg setter det på rompa eller nederst på magen hver gang (i hvert fall nå om sommeren). Det holder om du bytter rompeball fra uke til uke. Det er veldig tynt, og jeg synes ikke det er såå stort. Det synes ikke igjennom mine bukser :)

Jeg synes ikke det gjør noe om det synes heller jeg. Hadde det på ryggen en gang, og da syntes det litt når jeg hadde på meg singlet. Den kvelden var vi på byen, og det var faktisk mange gutter som spurte meg hva det plasteret var for noe. Da jeg fortalte hva det var fikk jeg denne reaksjonen av 2 av guttene: :o "Hva skal du seinere i kveld?" :ler: Ha ha! Synes det var litt morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...