Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Følte ikke denne passet helt under yrkesvalg og sånn, selv det har med jobb å gjøre. Det går mer på hva et menneske, da altså min sjef kan finne på.

I dag havnet jeg i nok en krigssone med ham, som så mange flere spesielt det siste halve året. Og nå trenger jeg andres synspunkter på hva jeg skal gjøre videre!

Min sjef er en type som liker å spre frykt som et verktøy for å skremme sine ansatte. Det verste du kan si til dine ansatte er jo nettopp; " du gjør ikke jobben din". " Du blir trekt i lønn for dette" " Da får du fyken". Setninger som disse har blitt brukt som trusler ved flere anledninger og årsaker. Årsakene skyldes kanskje en feil en ansatt har klart å gjøre. En feil som faktisk kan forekomme i jobben jeg er i, uten at jeg vil gå i for mye detaljer. Det er riktig at sjefen har rett til å bli sint, men måten han angriper oss på for slike feil, er ikke riktig!! Han ydmyker, er truende og har lite evne til å lytte. I dag kom jeg aldri til, da jeg som personal ansvarlig deriblant, forsøkte å forsvare de ansatte. I stedet angrep han meg, og kjeftet og var så sint, siden jeg " gikk i mot ham. " Det har lenge vært en grusom stemning på jobben. Ingen liker ham, og minst av alt meg. Han ser det ikke selv, og hver gang vi prøver å si noe, så ender det som i dag som oftest. Men i dag lot han det gå så hardt utover meg, at jeg knakk sammen i etterkant.

Videre kan jeg si at han bryter til stadighet arbeids regler. Han nekter å gi nye ansatte fast kontrakt, ( slik at han lett kan bli kvitt dem hvis de trengs. ), han nøler ikke med å for.eks nedprioritere noen hvis han ikke er så begeistret for dem, vi jobber lange dager uten mulighet for noen fast pause, ( vi må alltid være tilgjengelig ), vi får ingen tillegg for helg, helligdager eller kveld, han har ved flere anledninger snakker direkte stygt om ansatte til andre ansatte, eller til og med fremmede/kunder! som sagt, truer han med fra trekk i lønn for feil han mener kan ha gitt tap til hans virksomhet, han viser ingen respekt, han snakker til folk akkurat som han vil, og gjør ikke noe for noen som ikke ganger han selv. For å nevne noe...

JA, jeg er på jakt etter nye jobb. Men inntil da, hva kan jeg gjøre, for å nå inn til ham? Burde jeg, fortelle alt dette til ham? Gjør ikke jeg noe, hvem vet hvor lenge han kommer til å holde på slik som dette!

Dessverre har jeg mistet mye energi på alle fighter vi har hatt i det siste.. Så en del av meg vurdere å bare gå, uten å se meg tilbake..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg vekk derfra!!

Minner meg om min tidligere sjef, som overtok familiebedrift.

Han forandret en trivelig arbeidsplass til å bli en bedrift der ansatte rømmer. Fremtiden til det firmaet skal bli spennende å se.

For din egen psyke så må du prøve å komme deg videre fort for det virker ikke som at dere ansatte blir satt pris på. Lykke til! Selv om det virker vanskelig så dukker det nok opp noe bedre :)

Anonymous poster hash: 70803...595

AnonymBruker
Skrevet

Få alle til å organisere seg og få hjelp av fagforening?

Anonymous poster hash: 07917...4a0

Skrevet

Er enig med anonymbruker her, synes dere skal ta det opp med fagforeningen slik at han blir fyret. Hvis dere alle bare slutter vil jo noen andre få problemet senere.

Skrevet

Vi har snakket om det noen ganger ja... Kommer alltid opp. Men de fleste har sluttet før man får ut fingeren til å faktisk gjøre det. Og er det ikke slik at 80% må være med...?

Han eier bedriften, så ikke så lett å få han sparket. Må i så fall være at bedriften blir lukket.

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Det må da være mulig å rapportere han til arbeidstilsynet eller lignende?

Skrevet (endret)

Det må da være mulig å rapportere han til arbeidstilsynet eller lignende?

Det er fristende. Veldig fristende. Men ingen av oss har riktig turt å ta steget. Men syntes han har gått for langt nå. Men har ikke arbeidsgiver krav på å få vite hvem som har meldt ham? Hvis han spør da?

Endret av Becka
Skrevet

Organiser dere og forlang tariffavtale. Han har ikke lov til å si noen opp fordi de organiserer seg, og med en fagforening i ryggen står dere mye sterkere!

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...