malinhi Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 (endret) Jeg har vist at katta har vært gravid i en god stund nå, jeg vet ikke parringsdato, men nå så går hun bare å er veldig rastløs og spiser, legger seg ned og går seg en liten runde, spiser, legger seg.. hun majuer noen ganger også.. Jeg kikker i rompa hennes ofte for å se etter noe slimklump, men den er ikke der.. Hun har også melk i jurene.. Noen som vet om det er noe på gang? og til de som bare kritiserer, jeg gir blaffen. jeg trenger hjelp, ikke kjeft. Endret 27. april 2014 av malinhi
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Hva i himmelens navn er det med alle disse menneskene som ikke kastrerer kattene sine? Du er vel den tredje på en liten uke som har prestert å sette kattunger på katta si OG skrive tråd om det på KG. Ta ansvar! Anonymous poster hash: 9c6a6...23f 12
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Les side 2 i denne tråden:http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=827331&page=2 Anonymous poster hash: 9c6a6...23f 1
Shira Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Hva i himmelens navn er det med alle disse menneskene som ikke kastrerer kattene sine? Du er vel den tredje på en liten uke som har prestert å sette kattunger på katta si OG skrive tråd om det på KG. Ta ansvar! Anonymous poster hash: 9c6a6...23f Unnskyld meg? For alt du vet er TS oppdretter av rasekatter. 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Unnskyld meg? For alt du vet er TS oppdretter av rasekatter. Da hadde hun vel gjerne visst parringsdato og hatt kontroll på når fødselen skulle skje samt tegn hun skal se etter i forkant, i tillegg til å diskutere dette med andre oppdrettere istedet for på KG... Anonymous poster hash: 9c6a6...23f 13
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Syntes det er rart at dere kritierer ts uten å vite noe om situasjonen. TS: når fødselen nærmer seg vil hun bli veldig urolig og lete etter et trygt sted å få kattungene. Går frem og tilbake, graver.. Hun vil nok også vaske seg en del bak.Anonymous poster hash: 3a692...158 3
malinhi Skrevet 25. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2014 (endret) Hva i himmelens navn er det med alle disse menneskene som ikke kastrerer kattene sine? Du er vel den tredje på en liten uke som har prestert å sette kattunger på katta si OG skrive tråd om det på KG. Ta ansvar! Anonymous poster hash: 9c6a6...23f Unnskyld meg, men jeg har kjøpt meg jente katt for en grunn.. Jeg har gledet meg kjempelenge, å har en plan for kattungene. (skal ikke ta livet av de) har ordnet med et trygt hjem til alle kattungene som kommer.. og i og med at jeg ikke er så forberedt, er vel fordi jeg aldri har vært med på en kattefødsel før. Endret 25. april 2014 av malinhi 1
Gjest Blomst83 Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 (endret) Hva i himmelens navn er det med alle disse menneskene som ikke kastrerer kattene sine? Du er vel den tredje på en liten uke som har prestert å sette kattunger på katta si OG skrive tråd om det på KG. Ta ansvar! Anonymous poster hash: 9c6a6...23f For alt du vet kan det være en grunn til at ts ikke har gjort det. Når pusefrøkna vår var liten(for snart 18 år siden),og vi ville sterilisere henne når hun va ca 10 mnd fikk vi beskjed om at hun var ung til både det og bli satt på p-piller,men i løpet av den tiiden vi ventet på at hun skulle bli gammel nok ble hun gravid. Så det er greit å ikke utale seg om andre mennesker når man ikke kjenner de. Er så lei bedrevitere. Endret 26. april 2014 av Blomst83
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 HVORFOR vil du avle flere kattunger TS når du VEIT at det finnes så alt for mange katter der ute som trenger nytt hjem???? du er jo med på å produsere katter som det allerede er for mange av, hjelper ikke at DU får gitt bort alle, det handler om at hvis du gir bort 6 kattunger så er det egentlig 6 mindre muligheter for katter som bor i fosterhjem. makan til menneske! Anonymous poster hash: c9ade...afb 7
Brimi Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Unnskyld meg, men jeg har kjøpt meg jente katt for en grunn.. Jeg har gledet meg kjempelenge, å har en plan for kattungene. (skal ikke ta livet av de) har ordnet med et trygt hjem til alle kattungene som kommer.. og i og med at jeg ikke er så forberedt, er vel fordi jeg aldri har vært med på en kattefødsel før. Jeg reagerer kraftig på at du har "planlagt" kull på katten din uten å ha noe kunnskap om det. Jeg synes det er dyreplageri å la katten gå i løp og la den bli drektig. For å ikke snakke om stresset kattemoren går igjennom. Dessuten lever ukastrerte katter kortere. 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 håper kastrering inngår i den "briliante planen" din ts! du er rett og slett en person som ikke forstår godt kattehold. Anonymous poster hash: c9ade...afb 3
skruf Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Hvis katten din er endel ute så må du passe på å holde henne inne de siste ukene, sånn at hun ikke føder ute. Katten vår fikk kattunger ifjor, og jeg merket at hun ble mere urolig når det nærmet seg fødsel, tråkket rundt og letet på en måte. Da fødselen startet var det ganske klart hva som var på ferde siden hun lå på fanget mitt og var ekstremt kosete idet vannet gikk utover hele meg... Du bør ordne til en fødeplass på forhånd, gjerne ei pappeske med aviser i bunnen og et mykt håndkle oppå. Ring gjerne dyrlege for å få forklart hva du bør være forberedt på under fødselen. Kattemor ordner som oftest opp selv, men det kan være du må hjelpe henne litt. Etter fødselen så må du holde henne inne til du får kastrert henne, sånn at hun ikke blir drektig på nytt. De kan innmari fort få et nytt kull etter det første. Med mindre du avler rasekatter da, men det har jeg ikke inntrykk av at du gjør. (Til dere som føler for å kjefte pga kattungene vi fikk i fjor....skyt mannen min, ikke meg.....det var han som glemte helt av timen til dyrlege for å forhindre at hun nettopp fikk kattunger, og jeg oppdaget ingenting før hun var blitt stor over magen. Hun skulle få p-sprøyte i påvente av kastrering pga et utenlandsopphold vi skulle ha, og jeg ville ikke at kattepasseren skulle ta seg av en nyoperert katt. Katten ble kastrert etter fødselen, og alle kattungene ble gitt bort, en beholdt vi selv, som også er kastrert nå) 1
malinhi Skrevet 27. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 27. april 2014 HVORFOR vil du avle flere kattunger TS når du VEIT at det finnes så alt for mange katter der ute som trenger nytt hjem???? du er jo med på å produsere katter som det allerede er for mange av, hjelper ikke at DU får gitt bort alle, det handler om at hvis du gir bort 6 kattunger så er det egentlig 6 mindre muligheter for katter som bor i fosterhjem. makan til menneske! Anonymous poster hash: c9ade...afb jeg kan ikke styre katten min for at hun ikke skal bli gravid, når hun er for ung til å steriliseres! spar meg for alt dere tenker på ang. sterilisering og alt det andre dere bryr dere om ang. dette innlegget! svar meg på heller det jeg lurer på!!
malinhi Skrevet 27. april 2014 Forfatter #14 Skrevet 27. april 2014 håper kastrering inngår i den "briliante planen" din ts! du er rett og slett en person som ikke forstår godt kattehold. Anonymous poster hash: c9ade...afb men så e æ 18 år å da ;p
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #15 Skrevet 27. april 2014 Du kan styre å la være å slippe katten ut før den er kastrert. Det bør uansett ikke være noe problem, da katter uten problemer kan kastreres ved 6 mnd alder og de ikke bør slippes ut alene før de er 10-12 mnd gamle. Anonymous poster hash: fd43b...a50 4
tussi84 Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Jeg er både enig og uenig i det at man bør sterelisere eller kastrere kattene sine. Enig fordi det er nok av løskatter rundt omkring som trenger et godt hjem. Mange av de har blitt forlatt fordi katten ikke passet lenger og mange av de har blitt overlatt til seg selv bare som kattunger. Noen få blir faktisk hjemløse ved et uhell. De finner ikke veien hjem etc. Om de overlever eller ikke beror på om de finner nok varme og mat. Om man ikke har nye eiere eller skal ta vare på kattungene selv som kommer så bør man virkelig sterilisere katten sin. samtidig kan ikke alle katter bli sterilisert eller. Da blir det jo til slutt aldri noen nye katter som blir oppfostret.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Det er ikke noe som er verd å diskutere nå. Hvert år blir flere tusen uønskede katter født bare i Norge. Det er ikke grunn til å tro at katten er utrydningstruet. Anonymous poster hash: fd43b...a50 3
Brimi Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 jeg kan ikke styre katten min for at hun ikke skal bli gravid, når hun er for ung til å steriliseres! spar meg for alt dere tenker på ang. sterilisering og alt det andre dere bryr dere om ang. dette innlegget! svar meg på heller det jeg lurer på!! Jo, du lar vær å slippe ut katten. Det finnes faktisk regler på avl. Om du virkelig må avle på katten din så bør du ihvertfall følge reglene! 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 jeg kan ikke styre katten min for at hun ikke skal bli gravid, når hun er for ung til å steriliseres! Hun er ikke for ung til å kastreres. Tror du seriøst det går an å være gammel nok til å være klar for morsrollen, uten å være gammel nok til å bli kastrert? Få henne nå bare kastrering ASAP, hun kan bli drektige igjen mens hun har kattunger hjemme. Du må også få alle kattungene kastrert før de flytter hjemmefra (når de er 11-12 uker gamle). Anonymous poster hash: 9c6a6...23f 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #20 Skrevet 28. april 2014 Hun er ikke for ung til å kastreres. Tror du seriøst det går an å være gammel nok til å være klar for morsrollen, uten å være gammel nok til å bli kastrert? Få henne nå bare kastrert ASAP, hun kan bli drektig igjen mens hun har kattunger hjemme. Du må også få alle kattungene kastrert før de flytter hjemmefra (når de er 11-12 uker gamle). Anonymous poster hash: 9c6a6...23f Beklager autocorrect-skrivefeil. Anonymous poster hash: 9c6a6...23f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå