Gå til innhold

Gitt at det ikke er snakk om selvforsvar. Er det greit for kvinner å slå menn?  

1 stemme

1. 1. Gitt at det ikke er snakk om selvforsvar. Er det greit for kvinner å slå menn?

• Ja, alltid
      1
    • Ja, men bare når jeg blir forbanna
      0
    • Nei, vold er ikke greit uansett
      37

Fremhevede innlegg

Gjest ikke innl *Fiona*
Skrevet

Med unntak av Thomas Giertsen :hoho: så er det vel oftest mannen som er sterkest. Synes ikke "slåssing" er greit uansett, det er simpelt, men pga ulik styrke er det en forskjell der synes jeg... om en kvinne fiker til en mann i sinne, synes jeg ikke det er det samme som når en mann med neven slår ned en kvinne... Men i prinsippet er selvsagt svaret det samme for begge, vold er ikke bra uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett vilken vei dette går så er vold uungåelig. Det er bare et spørsmål om sinne. Og å bli sint er helt naturlig. Det betyr ikke at vold er noe jeg mener er helt ok, men jeg ser det som helt naturlig.

Et psykisk angrep kan godt være noe som gjør at vold er nødvendig for å forsvare seg mot dette.

Vold er siste utvei.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei det er IKKe greit å slå. a har man tråkket over en grense.

Vold avler vold.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Uansett vilken vei dette går så er vold uungåelig. Det er bare et spørsmål om sinne. Og å bli sint er helt naturlig. Det betyr ikke at vold er noe jeg mener er helt ok, men jeg ser det som helt naturlig.

Et psykisk angrep kan godt være noe som gjør at vold er nødvendig for å forsvare seg mot dette.

Vold er siste utvei.

Å være sinne og å være voldelig er to helt forskjellige ting.

Skrevet

Har inntrykk av at noen jenter bruker slag som virkemiddel når de krangler med menn, fordi de vet at han ikke kan slå igjen (fordi menn ikke skal slå kvinner om de ikke ønsker å bli skambanket av andre menn etterpå), og det synes jeg er skikkelig frekt.

Svarte nei som alle andre foreløpig har gjort. Vold er ikke greit uansett.

Skrevet

Å være sinne og å være voldelig er to helt forskjellige ting.

Slik jeg opplever meg selv er sinne noe som kommer gradvis og til slutt kan ende i vold. Jeg vil aldri slå noen uten å være sint først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...